S današnjim danom na snagu u cijelosti stupa uredba o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu. Naime, s današnjim danom putnici koji koriste usluge Hrvatske željeznice ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje od 60 do 119 minuta i ta naknada se isplaćuje u visini od 25 posto cijene karte. S druge strane, za za kašnjenja dulja od 120 minuta naknada se isplaćuje u visini od 50 % cijene karte.
Kako bi kao putnik ostvario svoja prava, potrebno je popuniti zahtjev, a uz popunjeni zahtjev, potrebno je priložiti originalnu kartu koju je ovjerio vlakopratitelj u vlaku ili blagajnik. Zahtjev i ovjerenu kartu potrebno je poslati poštom na adresu: HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 000 Zagreb.
Zahtjev za ostvarivanje prava putnika možete pronaći ovdje.
– Naknada za kašnjenje bit će isplaćena sukladno podacima navedenim u zahtjevu. Isplata naknade ne odnosi se na subvencionirane karte, karte koje su prodali drugi željeznički prijevoznici i karte željezničkih radnika za odlazak na posao ili službeno putovanje – poručuju iz Hrvatski željeznica
Rok za isplatu naknade je mjesec dana od podnošenja zahtjeva. Umjesto naknade za kašnjenje, putnik može odabrati vaučer za putovanje u vrijednosti naknade.
– Naknada za kašnjenje koja iznosi manje od 4 EUR (u kunskoj protuvrijednosti) neće biti isplaćena – zaključuju iz HŽ-a.