Renesansni festival još je jednom u svoja četiri dana pokazao da je jedna od najzanimljivijih i najatraktivnijih manifestacija u Hrvatskoj. Bogat program, deseci tisuća posjetitelja, pozitivna atmosfera i lijepo vrijeme doprinijeli su da dojam nakon manifestacije bude univerzalno pozitivan, a nakon svega porazgovarali smo s idejnim začetnikom Renesansnog festivala i direktorom Turističke zajednice Grada Koprivnice, Renatom Labazanom, o ovogodišnjem izdanju, planovima i njegovom pogledu na događanje čiji je tvorac.
Jesu li se slegli dojmovi ovogodišnjeg festivala, kako ste ga osobno doživjeli, jeste li zadovoljni?
Dojmovi se još sliježu. Moja cijela ekipa odradila je ogroman i zahtjevan posao, vrijeme nas je poslužilo, a sigurnost je bila na zavidnom nivou te sam stoga jako zadovoljan.
Reakcije u lokalnim medijima, komentari na društvenim mrežama i u javnosti u velikom dijelu govore da je ovogodišnje izdanje bilo najuspješnije dosad, kombinacijom lijepog vremena, broja posjetitelja i atraktivnog programa. Slažete li se s takvom ocjenom?
Mislim da bi već odavno Renesansni festival trebalo uspoređivati koncepcijom, kvalitetom i posjećenošću s drugim manifestacijama u Hrvatskoj, a ne sa samim sobom. Tek tad bi se uvidjela istinska kvaliteta.
Glavna tema tortura pobudila je veliki interes. Hoće li taj aspekt ostati i u idućim godinama, kao što je, primjerice, ove godine i dalje bio prisutan prostor za prošlogodišnju temu tajni željeza?
Najvjerojatnije da, kao i većina dosadašnjih tema.
Često ističete kako je Renesansni festival marginaliziran u nacionalnim medijima zbog svoje lokacije. Je li se što pomaknulo po tom pitanju ove godine?
Ne, pomakne se utoliko koliko financijskih sredstava uložite u marketing, a to je iznimno skupa igračka.
Kao i svake godine, bilo je mnogo političara, neki su iskoristili posjet festivalu za vlastitu promociju, došao je i ministar turizma Gari Cappelli… Ima li to utjecaja na imidž festivala u javnosti, znači li vama osobno takvo prepoznavanje i podrška od strane ministra i nacionalnih političara?
Osim resornog ministra Garija Cappellija nisam siguran da je to podrška, moglo bi se to nazvati nekim drugim imenom. Žao mi je što je ministar došao kad manifestacija još praktički nije ni počela te nije mogao steći pravi dojam, no iznenađen je bio ogromnim pripremama i brojem inovativnog i originalnog sadržaja.
Prije dvije godine u razgovoru za naš portal spomenuli ste da postoji ideja da se Renesansni festival proširi na dva vikenda, umjesto prostorno. Razmišljate li i dalje o tome, postoji li neki drugi smjer povećavanja festivala ili ste zadovoljni sadašnjim obujmom i trajanjem?
Sadašnji obujam je optimalan, s obzirom na to da je vrlo blizu najveće manifestacije tog tipa na svijetu, Kaltenberga u Njemačkoj. S ovakvom sindikalnom cijenom ulaznica teško se može produžiti vrijeme trajanja, a i neki domaći sponzori su daleko manje izdašni nego za manifestacije van Koprivnice.
Može li Renesansni festival biti put za razvoj turizma u Koprivnici, može li postati koncept oko kojeg bi se gradio turistički identitet grada, čime bi Koprivnica postala svojevrstan “grad renesanse”?
Prije šest godina predlagao sam izgradnju kasnosrednjovjekovne Koprivnice na neiskorištenom platou kraj bedema, a koja bi „živjela“ gotovo cijele godine i bila prva takva atrakcija u Hrvatskoj. Imao sam podršku Ministarstva turizma, što znači i EU fondova, no nije bilo sluha kod nekih drugih čimbenika. Unatrag par godina tu ideju postepeno koriste neki drugi gradovi. Možemo konstatirati da su Renesansni festival i kopriva jedni od temelja za razvoj turizma na području grada, za što postoje brojni pokazatelji.
Što je iduće za Renesansni festival? Može li postati još bolji, veći, atraktivniji, što pripremate za iduću godinu?
Ljestvica je već odavno podignuta iznimno visoko. Renesansni festival je neusporedivo najveća manifestacija tog tipa u Hrvatskoj (ma koliko se to guralo pod tepih) te jedna od najvećih u Europi, stoga je dovoljno držati ovaj nivo. Za glavnu temu trenutno konkuriraju dva atraktivna povijesna segmenta. Odabir ovisi o atraktivnim stranim izvođačima s kojima smo trenutno u pregovorima.