Do kraja godine vozimo samo na jednoj liniji s pet vožnji dnevno jer smo si željeli dati razmak za punjenje da ne bude eventualnih poteškoća – istaknula je Helena Hećimović.
Danas, u četvrtak, započeo je javni prijevoz električnim autobusima na prvoj pokusnoj liniji Kampus-Starigrad, ali prva vožnja protekla je bez putnika, osim novinara i fotografa.
U autobusu smo zatekli Marija Popovića, inženjera iz tvrtke Dok Ing koja je proizvela ove autobuse.
– Jako sam zadovoljan. Radi se o konverziji minibusa s dizelskog na električni pogon. Dakle, uzeli smo običan bus bez motora i u njega dodali motor, baterije i pogon za upravljanje – istaknuo je Popović.
Međutim, hoće li biti zadovoljni građani, ostaje tek za vidjeti. Mi smo bili izuzetno zadovoljni točnošću dolazaka i odlazaka i dakako besplatnom vožnjom. Ali, posljednjih dana na društvenim mrežama ovi autobusi postali su predmet ismijavanja iz nekoliko razloga. Mnogi smatraju da su vozila vidljivo stara, a većina ne vidi smisao dva autobusa koja imaju mjesta svaki za samo 12 putnika.
Isto tako, zanimljiva je i ruta kojom ovi tehnološki noviteti prometuju. Polazna stanica je Kampus, slijedi stadion, ulica Braće Radić, Bjelovarska cesta, zatim Pod lipama, Krešimirova ulica i Starigrad pa istom trasom nazad do Kampusa. S obzirom da je Kampus percipiran kao okupljalište studentske populacije, postavlja se pitanje zašto ne voze na relaciji Kampus-Željeznički kolodvor ili kako će grupa studenata i studentica u samo dva autobusa doći do centra grada. Dakle, kome su ti autobusi uopće namijenjeni?
Odgovore na ova pitanja dala nam je Helena Hećimović, voditeljica projekta CIVITAS DYN@MO u sklopu kojeg su nabavljeni ovi busevi, a koja nam se pridružila na joednoj od stanica.
– Do kraja godine vozimo samo na ovoj jednoj liniji s pet vožnji dnevno jer smo si željeli dati razmak za punjenje da ne bude eventualnih poteškoća. Dok nismo potpuno sigurni, isprobavamo – objasnila je Hećimović.
Istaknula je da im je cilj postići da se što više mladih nauči na gradski prijevoz, ali kako će se to postići ako, osim Kampusa, autobusi ne prolaze pokraj ni jednog odredišta mlađe populacije kao što su primjerice gimnazija, srednja ili obrtnička škola.
Kome će ti autobusi koristiti i hoće li se putnici ipak odlučiti na ovaj novi javni električni prijevoz, ostaje tek za vidjeti.
Podsjetimo, riječ je o prvom javnom prijevozu nulte emisije ugljičnog dioksida u Hrvatskoj, a dva autobusa vrijede 1,375.000 kuna.
Gradski autobusi vozit će od ponedjeljka do petka od 12 do 20 sati, a vozni red možete pogledati u nastavku.
Vozni red za probni gradski prijevoz Grada Koprivnice
Stajalište | KM | Vrijeme u polasku | ||||
Sveučilište Sjever – Kampus | 0 | 12:05 | 13:05 | 15:05 | 18:35 | 19:35 |
Gradski stadion | 1 | 12:08 | 13:08 | 15:08 | 18:38 | 19:38 |
Ulica braće Radić | 3 | 12:13 | 13:13 | 15:13 | 18:43 | 19:43 |
Bjelovarska cesta | 4 | 12:16 | 13:16 | 15:16 | 18:46 | 19:46 |
Krešimirova 2 – Pod lipama | 7 | 12:22 | 13:22 | 15:22 | 18:52 | 19:52 |
Starigrad | 8 | 12:25 | 13:25 | 15:25 | 18:55 | 19:55 |
Stajalište | KM | Vrijeme u povratku | ||||
Starigrad | 0 | 12:30 | 13:30 | 15:30 | 19:00 | 20:00 |
Krešimirova 2 – pod Lipama | 1 | 12:33 | 13:33 | 15:33 | 19:03 | 20:03 |
Bjelovarska cesta | 4 | 12:40 | 13:40 | 15:40 | 19:10 | 20:10 |
Ulica braće Radić | 5 | 12:42 | 13:42 | 15:42 | 19:12 | 20:12 |
Gradski stadion | 7 | 12:47 | 13:47 | 15:47 | 19:17 | 20:17 |
Sveučilište Sjever-Kampus | 8 | 12:50 | 13:50 | 15:50 | 19:20 | 20:20 |
NAPOMENA: Prometuje radnim danima od ponedjeljka do petka.