Starogradska ulica u Koprivnici postala je prometni problem broj jedan i to nam svako malo ukazuju nesreće koje se tamo događaju. Upozoravaju na to i stanari koji žive uz križanja i svjedoče nezgodama, ali i svakodnevnom jurcanju vozača, koji po tamošnjoj ravnici vole stisnuti papučicu gasa. S jednim od njih pričali smo ovih dana i naglasio nam je kako je krajnje vrijeme za rotor, prije nego netko pogine. Uputio je apel Gradu i rekao nam da im je prije nekoliko godina svojevoljno nudio čak i dio svojeg dvorišta.
S obzirom na taj apel, ali i brojne nesreće, upit u vezi Starogradske poslali smo i prema Gradu. Kažu da imaju stalnu komunikaciju s PU Koprivničko-križevačkom te da razmatraju opcije čijom bi se implementacijom postigao željeni učinak. Nijedna od tih opcija, odmah su nam naglasili, nije rotor, jer, kako kažu, za njega jednostavno nema mjesta.
Prijavili se na natječaj za smještaj kamere za nadziranje brzine
No, zato bi se u Starogradskoj uskoro trebala postaviti nadzorna kamera, koja će, nadaju se u Gradu, riješiti barem dio problema i zaustaviti jurnjavu prometnicom.
– U komunikaciji s PU koprivničko-križevačkom, Grad Koprivnica je, između ostalih, prijavio i Starogradsku ulicu na natječaj koji je raspisalo Ministarstvo unutarnjih poslova, iz oblasti Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa na području Republike Hrvatske. Za prijavu je izrađena projektna dokumentacija – prometni elaborati za postavu stacionarnih kućišta za smještaj kamera za nadziranje brzine kretanja vozila. Na elaborate je ishođena suglasnost Policijske uprave Koprivničko križevačke – poručio nam je Tomislav Golubić, gradski pročelnik zadužen za izgradnju grada.
Dodao je kako imaju saznanja da je Grad ostvario pozitivan rezultat na natječaju, no još uvijek nemaju informaciju u kojim je ulicama odobreno sufinanciranje nabave stacionarnih kućišta za smještaj nadzornih kamera.
Jakšić: Imamo evidentan problem vozačke nekulture
Ova tema bila je aktualna i na jučerašnjem Gradskom vijeću, gdje je polemiku pokrenuo HDZ-ov Franjo Marković. Odgovarao mu je gradonačelnik Mišel Jakšić, koji je otkrio da će se u Starogradskoj uz kamere postaviti i usporivači prometa. Za rotor, kaže, prometna struka je procijenila da ne postoji dovoljno veliki koridor.
– Čitamo, slušamo i dobivamo puno komentara, no činjenica je da mi od policije još uvijek nismo dobili izvješće o nesreći koju bi uzrokovao neki defekt na samoj prometnici. Uvijek je u pitanju ljudski faktor i tamo se u zadnje vrijeme događa nešto što je teško dokučiti. Neshvatljivo je da ljudi toliko oduzimaju prednost jedni drugima, odnosno da ne poštuju prometna pravila – rekao je Jakšić.
Naglasio je da je teško naći balans da bi svi bili zadovoljni i da imamo evidentan problem vozačke nekulture.
Prvo mole da nešto uredimo, a zatim se ponovno žale, ali na prevelike brzine
– Nisam prometni ekspert, ali nama se te prometne crne točke svake dvije, tri godine sele i od toga ne možemo pobjeći. Unazad 10 godina uložili smo puno sredstava u nove raskrsnice, semafore, rotore, pješačko-biciklističke staze, ležeće policajce i ostalo. No, zanimljivo je to da nas prvo mole da nešto rekonstruiramo zbog sigurnosti, a kad to napravimo onda imamo novu raspravu jer se cesta pretvori u autocestu i opet je svima narušena sigurnost – požalio se gradonačelnik.
Za kraj je rekao da u Gradu stalno rade na prometnoj problematici i tako će biti i dalje.
– Prošle godine riješili smo rotor na Braće Radića, ove godine s Hrvatskim cestama rješavamo rotor na Zagrebačkoj, projektiramo rotor za Trg mladosti i kod Auto-kluba, u stalnoj smo komunikaciji s HC-om u vezi podvožnjaka kod Podravke, našli smo određena rješenja za Čardu, a sad imamo i Starogradsku, koju ćemo, također, učiniti sigurnijom – zaključio je.