Zbog promjena u sustavu gospodarenja otpadom, Komunalno poduzeće iz Križevaca mijenja dosadašnji sustav naplate miješanog otpada iz kućanstava.
Točnije, uvodi se fiksni račun koji će se tijekom cijele godine plaćati bez obzira na odvoz i varijabilni dio računa.
Kako nam objašnjava Martin Kozjak, direktor poduzeća, značit će to povećanje cijena između pet i 30 kuna, no na tu varijabilnu cijenu će zapravo kućanstva sama moći utjecati.
– Povećanje cijena je isključivo zbog usklađenja sa zakonom. Komunalno Križevci se odlučilo za bar kodiranje, a ne čipiranje jer je varijanta jeftinija, ali i trajnija. Tako se pokazalo detaljnim analizama. Znači, u vašoj ulici se kante mjesečno prazne četiri puta. Kućanstva će birati sama hoće li svaki tjedan dati kantu ili ne. Moći će sami korigirati cijenu na taj način, tu varijabilnu. Uredba je zapravo takva da potiče ljude da odvajaju otpad pa onda zapravo neće imati ni potrebe često prazniti kantu. Odvoz bio otpada i reciklabilnog ostaje besplatan – kaže direktor Kozjak.
Znači, posude za sakupljanje miješanog komunalnog otpada označit će se barkod naljepnicom pomoću koje se evidentira svako pražnjenje posude za otpad putem čitača na kamionu.
– Nismo do cijene došli tek tako, iz vedra neba, nego smo pratili druge gradove, točnije šest njih koji su veličine kao naš grad i složili smo tablicu prema kojoj smo onda odredili cijenu. Ona je takva da nam mora pokriti novonastale troškove. Građani sada guraju kante van i nitko ne vodi brigu koliko često ih prazne. Sada će ipak, o tome razmišljati. No, pokazalo se da u tih šest gradova koje smo pratili, nije došlo do značajnijih promjena. I dalje se redovito stavljaju kante na pražnjenje svaki trjedan. Mislimo da je cijena najrealnija. I opet naglašavam, ne ide se u povećanje cijena jer loše poslujemo, već zbog zakonskih razloga i implementacije sustava. Moramo nabaviti novo vozilo za zbrinjavanje bio otpada na kompostanu u Prelog – ističe Kozjak.
Isto tako, korisnici usluge putem potpisane izjave će odlučiti hoće li ili ne samostalno kompostirati svoj biootpad već će ga u cijelosti predavati Komunalnom poduzeću i onda za to dobiti i na korištenje, uz postojeće posude i posudu za sakupljanje biootpada. Povećat će se mjesečni broj odvoza reciklabilnog otpada.
Spomenimo i to da će se ustrojiti evidencija o preuzetom komunalnom otpadu za svakog korisnika. Evidencija podrazumijeva podatke o korištenju reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta s datumom, količinom i vrstom predanog otpada po svakom korisniku, količine predanog glomaznog otpada, datum i broj primopredaje posude, dokaz o izvršenoj usluzi u obračunskom razdoblju te izjavljene prigovore korisnika usluge.
– Za sada nema velikih reakcija građana, jer nismo još izašli prema van s cijenama. Dobili smo suglasnost Grada na cjenik, no čekamo da bude sve spremno pa da građani budu upoznati. Svi korisnici usluge dobit će detaljne upute, izjave i cjenike na kućne adrese u nadolazećem razdoblju. S primjenom novog načina odvoza krećemo 1. studenog – zaključuje Kozjak.