Građanima bi uskoro mogla postati svakodnevica da im netko iz vrha lokalnog SDP-a, HDZ-a , HSS-a ili pak laburista, pokuda na vrata, s njima popije kavicu, pojede kremšnitu i strpljivo sluša sve što imaju na duši.
A sve to jer se predizborna kampanja već zahuktala, a svi kandidati planiraju koristiti taktiku neposrednog kontakta s građanima, popularno zvanu od vrata do vrata.
Mi smo ih pitali koliko će novaca potrošiti na samopromociju u kampanji, no većinom smo dobili odgovor kako još nemaju plan, nemaju ni novaca, a adut će im biti ne reklame i plakati, nego ljudski faktor. Slušat će građane, primati ih u svoje urede, razgovarati s njima, upijati njihove muke, a ako zasjednu na čelo županije i grada, onda će sve to i riješiti. To bi u kratkim crtama bio plan kapanje za lokalne izbore, koji su već u svibnju.
Prvi je počeo Darko Ledinski, SDP-ov adut za župana i to ne konferencijom za novinare, nego kabaret predstavama Mladena Medaka Gage, nazvanom Politikancije i zaglazbancije, a koje se odvijaju u općinama.
– Na kampanju ćemo potrošiti novaca koliko imamo. Tri godine smo šparali od novaca koje smo dobili kao stranka i od člarina i raspolažemo s nekih 150.000 kuna – rekao nam je Ledinski.
U planu mu je s predstavom obići cijelu županiju.
– Vremena su teška, no još su teža jer se ljudi sve manje druže i smiju se, a ovo je način da ih saslušamo i da se zabave – tvrdi on.
Njegov protivnik Darko Koren (HSS), kao aktualni župan kaže da neće izvoditi nikakve Kabarete, jer je narodu dosta predstava.
– Moja najbolja kampanja je posao koji radim, a predstave nek rade drugi. Trebamo napraviti plan kampanje, a koliko će sve koštati – ne znam. Ako vam kažem 400.000 kuna, a potrošim više ili manje onda ćete me pitati zašto kažem jedno, a radim drugo. Znat ću na vrijeme, a do tada mi je posao najbolja promocija – rekao nam je župan.
Esdepeova kandidatkinja za gradonačelnicu Koprivnice Vesna Želježnjak pak ni približno ne zna koliko će sve koštati. – Kampanja će biti klasična, a skupljat ćemo glas po glas, od kuće do kuće. Svaki član SDP-a vodi brigu o desetak naših simpatizera, provjerava jesu li glasali i to znači puno više nego plakat – otkrila nam je ona svoju taktiku.
Njen protivnik Ernest Forjan (HDZ), također ne zna o kojoj će svoti biti riječi, a kao i ostali, kaže da se namjerava okrenuti građanima.
Što kažu u Đurđevcu i Križevcima
Vlado Rep (HDZ), kandidat za đurđevačkog gradonačelnika, kazao nam je da neće potrošiti gotovo ništa. – Da se mene pita, to bi bilo 10.000 kuna. Neću imati jumboplakate, nego kvalitetan program, koji će građani prepoznati – rekao nam je on. Milica Fuček (SDP), otkrila nam je da će potošiti od 70 do 100 tisuća kuna, a svoj će program, kaže, predstaviti u veljači.
Marija Vukobratović, koja se natječe za križevačku fotelju, a za sada nema službenog protukandidata, kaže pak da joj je ovo prva kampanja i da ni otprilike ne zna o kojoj će svoti biti riječ. Njen bi protivnik po svemu sudeći trebao biti aktualni gradonačelnik Branko Hrg (HSS). (kj)