23.1 C
Koprivnica
Ponedjeljak, 17. lipnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Koprivničanci čekali u redu kako bi se provezli u Podravkinoj Tesli S
K

Ne propustite

Podravka je u subotu Koprivničancima predstavila Teslu S, najbolji električni automobil na svijetu. Podravkina Tesla je crvene boje, ima registraciju KC – VEGETA i treba predstavljati simbol nove Podravke i drugačijeg načina razmišljanja. Automobil je predstavljen u tjednu u kojem se obilježava rođendan velikog izumitelja Nikole Tesle. 

Zainteresirani građani čekali su u redu kako bi se s Podravkinim službenim vozačem provezli gradom i iz prve ruke doživjeli automobil kojim će se voziti članovi Podravkine uprave, a vjerojatno i neki ugledni gosti.

No, nisu svi oni koji su bili na popisu dočekali svojih pet minuta u Tesli S. Naime, baterija se ispraznila prije 14 sati, do kad je trebala trajati prezentacija, pa je na Zrinskom trgu bilo i nezadovoljnih. Doseg baterije takvog modela automobila inače iznosi oko 490 kilometara, ovisno o načinu vožnje.

Podravkina kupovina električnog automobila naišla je na različite reakcije u javnosti. Dok nabavku Tesle S jedni smatraju odličnim marketinškim potezom, drugi ističu njegovu ekonomičnost, odnosno mogućnost besplatne vožnje, treći pak ekološke prednosti. Naravno, ima i dosta onih koji kritiziraju kupovinu skupog automobila, smatrajući da se taj novac mogao potrošiti u druge svrhe.

Tesla S predstavljena je na Zrinskom trgu u središtu Koprivnice // Foto: Mario Kos

Tesla S je potpuno neovisan o benzinu, motor mu tiho radi, nema emisije štetnih plinova, brzo se puni, dok je održavanje jednostavno i financijski nezahtjevno.

Podravka je naručila model S-85kWh s pogonom na elektro motor na dvije osovine, a maksimalna brzina je 250 km na sat. Vozilo je dugo 4,97 m, široko 1,964 m, a visoko 1,445 m. Razmak osovina je 2,96 m, gume su 245/45/R19.

Ima četiri sjedeća mjesta, težak je 2184 kg, a nosivost mu je 460 kg. Najveća neto snaga je 145 kW naprijed i straga, a najveća 30min snaga 79 kW naprijed i otraga. Potrošnja je 217 Wh/km.

Automobil je proizveden u Sjedinjenjim Američkim Državama, a Podravka ga je platila avansno, pretpostavlja se da je cijena između 90.000 i 100.000 eura, dok je bespovratni državni poticaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost iznosio oko 10.000 eura.

U Koprivnici postoji pet punionica za električne automobile, a jedna je i kraj Podravke. U ovom trenutku Tesla na području Hrvatske nije podržan s mrežom superbrzih punionica, no očekuje se da će se mreža superbrzih punionica početi graditi krajem ove godine, kada bi se proširila i na srednju Europu.

Jugoistočna Europa biti će pokrivena sa superbrzim punionicama tijekom naredne godine pa bi Tesla dobio i mogućnost širokog radijusa kretanja i još geografski širu mogućnost korištenja.

Za Tesla vozila na superbrzim punionicama napajanje biti besplatno, a prvi servis vozila radi se na prijeđenih 500.000 kilometara.

Vožnja u Tesli S bila je posebno iskustvo za brojne znatiželjnike // Foto: Mario Kos

Tko je bio Nikola Tesla?

Nikola Tesla (1856-1943.) je hrvatski znanstvenik i inovator svjetskog glasa. Radio je u području elektrotehnike i radio-tehnike, te je otkrio okretno magnetsko polje i višefazni sustav izmjeničnih struja. Pohađao je gimnaziju u Gospiću i Karlovcu, a elektrotehniku studirao u Grazu i Pragu. Radeći četiri godine kao inženjer u Budimpešti i Parizu otkrio je okretno magnetsko polje i napravio prvi praktični motor za izmjeničnu struju. 1884. godine odlazi u SAD i tri godine kasnije osniva vlastiti laboratorij, u kojem dolazi do svojih najvažnijih otkrića – višefazni sustav izmjeničnih struja, koji je ubrzo izazvao velike izmjene u elektroindustriji.

1887. i 1888. godine zaštićuje patentom jednofazni i višefazni elektromotor, sustav razvođenja, višefazni transformator sa željeznom jezgrom i 18 drugih. U 1889. godini ostvaruje okretna dinama i transformatore izmjenične struje visokih frekvencija. Iste godine objavljuje i rezultate proučavanja fiziološkog djelovanja struja na čovjekovo tijelo i predlaže njihovu primjenu u liječenju. Od 1891. godine radi na ostvarenju bežičnog prijenosa poruka (radio valovima) i razvođenju energije bežičnim metodama.

U razdoblju 1896-1914. patentira seriju pronalazaka koji čine osnovu suvremene radio-tehnike. Od njegovih 700 pronalazaka nekoliko desetaka je našlo praktičnu upotrebu. U proljeće 1898. godine, na elektrotehničkoj izložbi u New Yorku prikazuje mogućnost daljinskog upravljanja brodom elektromagnetskim valovima. Tijekom 1934. izučava mogućnost razbijanja atomske jezgre pomoću elektrostatskih generatora visokog napona.

Izvor biografije: www.amoic.hr 

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

To je to

Tko ima bolji stil? Ove dvije zgodne frendice očaravaju, svaka ima svoj tajni adut

Zgodne frendice na špici su ovog vikenda privukle pozornost svojom bezbrižnom elegancijom. Kad bi morali i birat čiji nam se...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×