Podravka je u subotu Koprivničancima predstavila Teslu S, najbolji električni automobil na svijetu. Podravkina Tesla je crvene boje, ima registraciju KC – VEGETA i treba predstavljati simbol nove Podravke i drugačijeg načina razmišljanja. Automobil je predstavljen u tjednu u kojem se obilježava rođendan velikog izumitelja Nikole Tesle.
Zainteresirani građani čekali su u redu kako bi se s Podravkinim službenim vozačem provezli gradom i iz prve ruke doživjeli automobil kojim će se voziti članovi Podravkine uprave, a vjerojatno i neki ugledni gosti.
No, nisu svi oni koji su bili na popisu dočekali svojih pet minuta u Tesli S. Naime, baterija se ispraznila prije 14 sati, do kad je trebala trajati prezentacija, pa je na Zrinskom trgu bilo i nezadovoljnih. Doseg baterije takvog modela automobila inače iznosi oko 490 kilometara, ovisno o načinu vožnje.
Podravkina kupovina električnog automobila naišla je na različite reakcije u javnosti. Dok nabavku Tesle S jedni smatraju odličnim marketinškim potezom, drugi ističu njegovu ekonomičnost, odnosno mogućnost besplatne vožnje, treći pak ekološke prednosti. Naravno, ima i dosta onih koji kritiziraju kupovinu skupog automobila, smatrajući da se taj novac mogao potrošiti u druge svrhe.
Tesla S je potpuno neovisan o benzinu, motor mu tiho radi, nema emisije štetnih plinova, brzo se puni, dok je održavanje jednostavno i financijski nezahtjevno.
Podravka je naručila model S-85kWh s pogonom na elektro motor na dvije osovine, a maksimalna brzina je 250 km na sat. Vozilo je dugo 4,97 m, široko 1,964 m, a visoko 1,445 m. Razmak osovina je 2,96 m, gume su 245/45/R19.
Ima četiri sjedeća mjesta, težak je 2184 kg, a nosivost mu je 460 kg. Najveća neto snaga je 145 kW naprijed i straga, a najveća 30min snaga 79 kW naprijed i otraga. Potrošnja je 217 Wh/km.
Automobil je proizveden u Sjedinjenjim Američkim Državama, a Podravka ga je platila avansno, pretpostavlja se da je cijena između 90.000 i 100.000 eura, dok je bespovratni državni poticaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost iznosio oko 10.000 eura.
U Koprivnici postoji pet punionica za električne automobile, a jedna je i kraj Podravke. U ovom trenutku Tesla na području Hrvatske nije podržan s mrežom superbrzih punionica, no očekuje se da će se mreža superbrzih punionica početi graditi krajem ove godine, kada bi se proširila i na srednju Europu.
Jugoistočna Europa biti će pokrivena sa superbrzim punionicama tijekom naredne godine pa bi Tesla dobio i mogućnost širokog radijusa kretanja i još geografski širu mogućnost korištenja.
Za Tesla vozila na superbrzim punionicama napajanje biti besplatno, a prvi servis vozila radi se na prijeđenih 500.000 kilometara.
Tko je bio Nikola Tesla?
Nikola Tesla (1856-1943.) je hrvatski znanstvenik i inovator svjetskog glasa. Radio je u području elektrotehnike i radio-tehnike, te je otkrio okretno magnetsko polje i višefazni sustav izmjeničnih struja. Pohađao je gimnaziju u Gospiću i Karlovcu, a elektrotehniku studirao u Grazu i Pragu. Radeći četiri godine kao inženjer u Budimpešti i Parizu otkrio je okretno magnetsko polje i napravio prvi praktični motor za izmjeničnu struju. 1884. godine odlazi u SAD i tri godine kasnije osniva vlastiti laboratorij, u kojem dolazi do svojih najvažnijih otkrića – višefazni sustav izmjeničnih struja, koji je ubrzo izazvao velike izmjene u elektroindustriji.
1887. i 1888. godine zaštićuje patentom jednofazni i višefazni elektromotor, sustav razvođenja, višefazni transformator sa željeznom jezgrom i 18 drugih. U 1889. godini ostvaruje okretna dinama i transformatore izmjenične struje visokih frekvencija. Iste godine objavljuje i rezultate proučavanja fiziološkog djelovanja struja na čovjekovo tijelo i predlaže njihovu primjenu u liječenju. Od 1891. godine radi na ostvarenju bežičnog prijenosa poruka (radio valovima) i razvođenju energije bežičnim metodama.
U razdoblju 1896-1914. patentira seriju pronalazaka koji čine osnovu suvremene radio-tehnike. Od njegovih 700 pronalazaka nekoliko desetaka je našlo praktičnu upotrebu. U proljeće 1898. godine, na elektrotehničkoj izložbi u New Yorku prikazuje mogućnost daljinskog upravljanja brodom elektromagnetskim valovima. Tijekom 1934. izučava mogućnost razbijanja atomske jezgre pomoću elektrostatskih generatora visokog napona.
Izvor biografije: www.amoic.hr