5.2 C
Koprivnica
Nedjelja, 22. prosinca 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
GDJE, KAMO, KUDA, KAKO?

Korona je promijenila turističke navike. Traže se privatni smještaj i raznolikost, a domaće destinacije dobivaju na vrijednosti
K

Kakve su promjene nastale u smislu turističkih kretanja, odnosno rada turističkih agencija provjerili smo s Biljanom Budin iz Turističke agencije Koncept putovanja čije je sjedište u Koprivnici.

Ne propustite

U pandemijskim uvjetima, koji podrazumijevaju često zatezanje i otpuštanje epidemioloških mjera, nastradali su brojni gospodarstvenici, a velik dio morao je svoje poslovanje prilagoditi. U takvoj situaciji mogli smo zaboraviti na aktivnost karakterističnu za cjelokupnu povijest čovječanstva – putovanje.

Iako trenutno bilježimo snažan rast sezone i u zemlji je više od milijun turista, turizam je sektor koji je upao možda i u najveće probleme, samim time i turističke agencije. No, pojavom cjepiva i prilagođavanjem novom normalnom, život se postupno vraća, granice otvaraju, a putovanja u bliže ili dalje krajeve kreću. Najviše na radost turističkih djelatnika.

Bilo kako bilo, neupitan je utjecaj pandemije na našu svakodnevicu i životne navike. Kakve su promjene nastale u smislu turističkih kretanja, odnosno rada turističkih agencija provjerili smo s Biljanom Budin iz Turističke agencije Koncept putovanja čije je sjedište u Koprivnici.

Ilustracij // Foto: ingimage
Koristili su i koriste državne potpore

Kao što smo naslućivali, 2020. godina bila je jednom riječju – užas.

– Prekinuta su sva organizirana putovanja, kao i manje-više sva individualna. Odradili smo nekoliko grupa, no to nije vrijedno spomena, možda pet posto u odnosu na 2019. godinu, što znači da je pad našeg prometa bio 95 posto – započinje B. Budin.

Potvrdila nam je kako su koristili te i dalje koriste državne potpore.

– Dobili smo potpore, međutim, za ostale troškove – vodu, plin, struju, pričuvu, komunalnu naknadu, police osiguranja za tvrtku i putnike te ostalo – morali smo pronaći sredstva i financirati ih cijelo vrijeme. Ugostitelji su dobivali podmirene i fiksne troškove, a mi agencije nismo, niti još dobivamo. Dakle, dobivamo 4000 kuna potpore po radniku – napominje vlasnica.

S 210 odrađenih aranžmana u 2019., na desetak u 2020. godini

Iako obavljaju sve poslove karakteristične za njihovu branšu, organizirajući razne izlete za razne klijente, agencija Koncept putovanja specijalizirala se za školska putovanja i izlete. Individualna su, objašnjava, organizirali na zahtjev jer su, jednostavno, bili zaokupljeni upitima iz škola Koprivničko-križevačke, Međimurske i Virovitičko-podravske županije pa čak i Zagreba, tvrdi naša sugovornica.

Međutim, korona je sve promijenila. Konkretno, u pretpandemijskoj 2019. godini odradili su 210 aranžmana. Ta je troznamenkasta brojka, očekivano, doživjela strmoglavi pad. Na kraju veljače 2020. godine, u vrijeme kada je manje-više pandemija počela buktati, imali su 86 ugovorenih aranžmana od kojih su do kraja godine odradili svega desetak. Tekuća, 2021. godina zasad nije bolja, s obzirom na to da su odradili tek pet maturalaca.

– Vraćali smo sredstva, a tko nije tražio konkretno povrat, dobio je vaučere koje sada koriste za individualna putovanja ili čekaju buduća putovanja – priča B. Budin, nastavljajući.

– Vrlo nam se malo posla vraća. Organiziranih putovanja autobusom nema toliko da bismo pokrili što je bilo u 2019. godini. Turizam se vratio, ali hotelski smještaj. Radimo i ljetovanja, prilagođavamo se novoj situaciji, iako ne zaboravljamo školski turizam. Neke dogovore već imamo. Pitanje je kakva će biti situacija s pandemijom, sve utječe na to hoćemo li imati normalan jesenski promet – govori.

Mnogo ih se zaputilo u Gorski kotar pa i Slavoniju // Foto: Matija Gudlin

Kada priča o prilagođavanju, B. Budin, primjerice, misli na odluke o određenom postotku popunjenosti autobusa što znatno utječe na konačnu cijenu aranžmana jer se zajednički troškovi dijele na broj ljudi. Još jedan od izazova koji dolazi pred njih kao organizatore jest i odrađivanje brzih antigenskih testova. Taj proces, pak, dogovaraju sa Zavodom za javno zdravstvo.

– Sve je to novo, što roditeljima nije drago. I mi bismo vrlo rado da se bez toga može putovati, no radimo sve u skladu sa zakonom i preporukama. Time svi želimo biti sigurniji – napominje.

Promijenile su se navike putnika

Kako se prilagođavaju agencije, tako i putnici željni posjećivanja nove, njima nepoznate sredine.

– Ljudi su se više okrenuli drugačijim aranžmanima, otvorio se interes za individualnim putovanjima koja volimo raditi. Primjerice, traže se adrenalinski aranžmani poput raftinga i planinarenja – otkriva nam.

Njezino iskustvo kaže kako osobe koje putuju u grupi nije strah biti okruženima većim broj ljudi, tj. suputnika. Individualce, s druge strane, jest. Bilo kako bilo, naletjela na jedne i na druge.

– Traži se privatni smještaj, tipa apartmani. Dosta smo ih prodali u Gorskome kotaru, a interesantna je i Slavonija koja ima sve veću ponudu. Ljudi vole kombinirati, biti dan-dva u jednome, a zatim u drugome mjestu. Ne žele biti stacionirani, traže više aktivnosti – prepričava.

Ilustracija
Poraslo je zanimanje za individualna putovanja // Ilustracija

Čini se kako su, dakle, destinacije unutar granica zemlje postale atraktivnije samim time što dolazak do njih ne zahtijeva prelazak granica, a time ni drugačije zakone glede, recimo, odlaska u samoizolaciju ili testiranja. Što je s inozemnim putovanjima?

– Uglavnom se raspituju, ali ih ne realiziraju. Mislim da su razlog mjere i to što ne znaju što ih čeka na granici. Čitaju u medijima o raznim slučajevima. Nije zgodno, primjerice, ako morate ići u izolaciju po povratku – svjesna je B. Budin.

Unatoč svemu, vlasnica agencije Koncept putovanja ne krije optimizam.

– Ako me ovo nije ubilo, ništa neće. U turizmu sam dulje od 30 godina. Osim toga, volim ovaj posao u kojemu su mi dragi ljudi. Tražimo mogućnost kako osmisliti nešto novo, interesantnije za kupce – zaključuje B. Budin.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Podravsko-prigorski poslodavci

Božićnice od 250 do 700 eura, jedna naša tvrtka isplatila i 13. plaću

Već tradicionalno povodom blagdana tvrtke s područja Podravine i Prigorja nagrađuju svoje zaposlenike, isplaćuju se božićnice i daruju prigodnim...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×