Na konferenciji za novinare u Dubrovniku, Slovenija, projektni partneri predstavili su tijek i ciljeve projekta Zeleno želimo.
Atraktivni turistički proizvodi koji povezuju turističke centre kao što su gradska središta, baština i drugo sa zanimljivim proizvodima, običajima i događajima iz zaleđa u zanimljive sadržaje sve više nedostaju, a bogata baština ovog područja nije dovoljno prepoznatljiva. Upravo zbog toga Grad Ludbreg odlučio se uključiti u projekt “Zeleno želimo” koji je odobren u okviru Programa suradnje Interreg V-A Slovenija-Hrvatska. Prijavitelj projekta je Poljoprivredno šumarski zavod Murska Sobota, a partneri s hrvatske strane projekta su Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Varaždin, Grad Ludbreg, Turistička zajednica grada Varaždina. Kao pridruženi partneri na projektu uključeni su i Grad Varaždin te Turistička zajednica Grada Ludbrega.
Damjan Jerič iz Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije – Zavoda Murska Sobota u uvodnom je dijelu predstavio projekt započet 1. rujna prošle godine, a koji će trajati trideset mjeseci. Proračun projekta iznosi 836 tisuća eura od čega je 85 posto sredstva iz EU.
– Ovo je godina kulturne baštine, kulturnog nasljeđa. Važno je to za Hrvatsku, Sloveniju, ali i cijelu Europu jer je kultura upravo točka koja sve nas Europljane, iako silno razdvojene, čini jedinstvenima. Drago mi je što smo nastavili ovaj projekt u suradnji sa slovenskim partnerima s kojima ćemo zajedno prezentirati tradicijsko blago kojega nismo svjesni i često ga zatiremo i zanemarujemo, ne cijenimo dovoljno. Kroz projekt smo razvili neke svoje specifične proizvode, a sada kroz KULTNATURA brand nastavljamo – rekao je na konferenciji ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.
S obje strane granice stanovništvo je stvaralačko i kreativno. Kroz stoljeća ovdje su nastajali prepoznatljivi domaći proizvodi, ponuda domaćih seoskih proizvoda je prisutna, a poznato je i da gastronomija ne poznaje zacrtane granice i bogata je kako u Hrvatskoj, tako i Sloveniji. Bogata povijest i tradicionalna znanja tako otvaraju brojne prilike kroz ovaj projekt kojem je glavni cilj stvoriti i predstaviti nove turističke sadržaje na projektnom području na temelju aktivnog uključivanja kulturne i prirodne baštine, u kombinaciji sa sadržajem iz ruralnih krajeva koji okružuju gradove, te ciljnim skupinama omogućiti nova iskustva i sadržaj kroz održivi turizam.
Uz voditelja projekta Damjana Jeriča, o projektu su govorili Elizabeta Horvat iz Zavoda za okolje in turizem Dobrovnik i Marina Kezić Mekota iz Hrvatske gospodarske komore. Kroz projekt nastat će i četiri različita mikroproizvoda koji će biti povezani u zajednički proizvod, a svaki od njih će imati drugačije polazište u smislu baštine i sadržaja u zaleđu.
Svi mikroproizvodi zajedno će formirati zanimljivu cjelinu sa sadržajem koji će biti od interesa za široku populaciju. Svaki pojedini mikroproizvod će se temeljiti na jedinstvenom ishodištu, uzimajući u obzir ponudu pojedinog mikropodručja – priroda i kretanje, gastronomija, zanati i rukotvorine i vina. Upravo ovaj posljednji, vino slovi kao ludbreški peti element i stoga je sasvim logično da će u Ludbregu fokus biti upravo na njemu.