Kompaktni crossover japanskog proizvođača u ovom modelu na prvi pogled doživio je tek manje izmjene. Što se točno krije u unutrašnjosti i o kojim poboljšanjima je riječ pročitajte u nastavku.
Prvo Mazdino vozilo kod kojeg je primijenjena filozofija KODO dizajna u proizvodnji je od 2012. Ni u novom modelu ništa nije ostavljeno slučaju pa su tako za njega izradili sve iz nova, od šasije preko motora do samog načina izrade. Testirali smo inačicu pokretanu 2,2 litrenim turbodizelašem s vrlo bogatom opremom. CX-5 je u kratkom roku postao vrh ponude Mazde, a već nekoliko godina za redom njihov je najprodavaniji model.
Na prvi pogled vanjština vozila skoro uopće nije promjenjena. Manja izmjena na prednjoj maski uz dodane vodoravne letvice, nešto manji retrovizori i stražnja svjetla s LED-icama umjesto žaruljicama. Vanjskim gabaritima podsjeća na Nissan Qashqai s nešto prostranijim interijerom. Karoserija je visine 1,71 širine 1,84 i dužine 4,56 metara.
Kad otvorite vrata unutrašnjost na prvi pogled izgleda nepromijenjeno, a jedina prava promjena koja bode u oči je zaslon u sredini kokpita. Izmjena dakako ima više, korišteni su kvalitetniji materijali nego kod prethodnog modela. Ručica za potezanje ručne kočnice je izbačena, a na njezinom mjestu nalazi se tipka elektroničke ručne. Centralno odmorište za ruku redizajnirano je, a ispod kontrola klima uređaja nalazi se gumirani pretinac u kojem mobitel ili ključevi ostaju na mjestu tijekom vožnje. Za kontrolu multimedije koristi se okrugli gumb kakvog smo već imali prilike vidjeti u novoj Mazdi 6. Centralni zaslon osjetljiv je na dodir, no moguće ga je koristiti samo kad je vozilo u stanju mirovanja iz sigurnosnih razloga.
Vozilo je prostrano i nudi vozaču, ali i putnicima, sasvim dovoljno mjesta. Stražnja sjedala preklopiva su u 4:2:4 modu, a 503 litre prtljažnog prostora pretvaraju se u 1620 kad se spuste. Držači za čaše dovoljno su veliki i za sigurno odlaganje boca volumena jedne litre.
Vozilo koje smo imali na testu pogonjeno je turbodizelskim motorom od 175 konjskih snaga i okretnim momentom od 420 Nm, a promjena brzina je automatska kroz mjenjač od šest stupnjeva koji je savršen za ovakav tip vozila iako je malo spor. Do stotke ubrzava za 9,5 sekundi uz relativno malu potrošnju goriva koja je na testu bila oko 7,5 litara. Iako se radi o poprilično velikom vozilu živahan motor zajedno s elektroničkim sustavima vožnju gradskim ulicama čini užitkom.
Inovativan regenerativni sustav i-Eloop energiju usporavanja pretvara u električnu i dodatno smanjuje potrošnju goriva. Energija koja je spremljena u kondenzator koristi se za pogonjenje klima uređaja, senzora i druge elektronike.
S paketom opreme Revolution Top koji nudi kožne presvlake, radarski tempomat, 19 inčne aluminijske naplatke i Bose audio sustav cijena je nešto preko 350 000 kuna. Iako nema isti status kao i BMW X3, Mercedes-Benz GLC nudi vrlo kvalitetnu opremu i predstavlja im ozbiljnu konkurenciju.