Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović u srijedu je posjetio Koprivnicu. No, za razliku od svojih uobičajenih posjeta kad je dolazio automobilom, ovaj put dovezao se vlakom. Nije u pitanju običan, već potpuno novi vlak, prvi od 16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz kojeg je za Hrvatske željeznice proizvela tvrtka Končar – Električna vozila. Vrijednost jednog vlaka je oko pet milijuna eura.
– Ovaj je vlak rezultat rada, razvoja i dizajna naših ljudi kojeg su financirali HŽ Putnički prijevoz i Hrvatska banka za obnovu i razvoj, dakle potpuno hrvatska priča i trebalo bi je pokušati prodati u inozemstvo. Ovo je vlak kakav se radi na pet mjesta u Europi, dakle to predstavlja znanje i drago mi je da smo od prvog dana radili na ovome. Idemo u zemlje srednje Azije, bivšeg Sovjetskog Saveza, jer oni imaju potrebu za ovakvim stvarima, i vjerujem da će ovo biti bolji proizvod od tramvaja – izjavio je Milanović pred novinarima na Željezničkom kolodvoru u Koprivnici.
Željeznički vozni park trebao bi do početka 2017. godine biti u potpunosti obnovljen, a do kraja godine bit će isporučeno 16 vlakova. U HŽ-u očekuju povećanje broja i frekvencije vlakova, a isto tako i povećan broj putnika.
Za koprivničkog dogradonačelnika Mišela Jakšića dolazak prvog novog vlaka upravo u Koprivnicu je znak da HŽ prepoznaje važnost Koprivnice kao željezničkog čvorišta, „ali isto tako pokazuje okrenutost Vlade RH prema našem gradu”.
PUŠTANJE U PROMET PRVOG OD 44 NOVA VLAKA
HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom KONČAR Električna vozila d.d. u siječnju 2014. potpisao ugovor o gradnji 44 nova vlaka. Danas, 9. travnja 2015. u redoviti promet pušten je prvi od 16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz koji je vozio na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Koprivnica.
Prvi vlak je četverodijelna elektromotorna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle.
Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koja su ugrađena jednosjedi i preklopna sjedala. Zahvaljujući dvostrukim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla su zatamnjena 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva novih motornih vlakova omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.
Prvi elektromotorni vlak koristit će se u regionalnom prijevozu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Koprivnica te Zagreb Glavni kolodvor – Sisak – Sunja.
Tvrtka Končar Električna vozila d.d. gradi 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz, te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Vlakovi će u promet biti pušteni tijekom 2015., 2016. i 2017. godine. Serije novih motornih vlakova grade se na platformi dva prototipa elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz koja su u promet puštena 2011. godine.
Tijekom 2015. bit će isporučeno 17 niskopodnih motornih vlakova (16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i 1 dizel-električni motorni vlak).
Novi vlakovi odlikuju se visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija, sklopova i uređaja tijekom intenzivnog korištenja u svim vremenskim uvjetima. Svi sklopovi, uređaji i nove tehnologije koji će biti primijenjeni sukladni su zakonskim propisima RH, HRN-a, EN-a, IEC-a i UIC-a te EU-ovim direktivama o javnom putničkom prijevozu.
Nabava novih motornih vlakova rezultirat će povećanjem kvalitete prijevozne usluge, pouzdanosti i raspoloživosti vozila uz mnogo niže operativne troškove, bit će ostvareni stabilniji vozni red uz mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, a novi vlakovi doprinijet će i smanjenju onečišćenja okoliša.
Novi vizualni identitet HŽ Putničkog prijevoza
Podjelom Hrvatskih željeznica 2007. osnovana su četiri trgovačka društva i krovno društvo HŽ Holding. Društva su na taj način poslovala do 2012. kada je provedeno novo veliko restrukturiranje. Od 1. studenoga 2012. u Hrvatskoj posluju tri samostalna trgovačka društva – HŽ Putnički prijevoz, HŽ Infrastruktura i HŽ Cargo. HŽ Putnički prijevoz zadržao je vizualni identitet nekadašnjih Hrvatskih željeznica. U sklopu restrukturiranja HŽ PP-a određeni su ciljevi za podizanje razine usluge, a s novim velikim projektima (prvenstveno nabavom novih vlakova i uvođenjem integralnog sustava prodaje i rezervacije karata) Uprava HŽ Putničkog prijevoza odlučila je promijeniti vizualni identitet.
Za izradu novoga vizualnog identiteta zadužena je agencija TBWA \ ZAGREB. Tim stručnjaka agencije predstavio je jedinstveno rješenje koje obuhvaća novi znak i logotip HŽ Putničkog prijevoza. To će rješenje biti primijenjeno na svim novim vlakovima, internetskoj stranici, novim kanalima prodaje i službenoj odjeći. Novi vizualni identitet na postojećem voznom parku i službenoj odjeći primjenjivat će se postupno kod redovitog održavanja vozila i nabave službene odjeće.
Osim novog vlaka koji je danas pušten u promet, putnicima je na raspolaganju i nova internetska stranica čiji je koncept prilagođeniji korisnicima. Novi kanali prodaje obuhvaćeni novim vizualnim identitetom (on-line prodaja karata, kartomati, pametne kartice) bit će na raspolaganju putnicima tijekom zadnjeg kvartala 2015. godine.
Novi vizualni identitet HŽ Putničkog prijevoza temeljen je na prikazu voznih linija vlakova koje asociraju na kretanje i povezanost. U stvaranju i komuniciranju identiteta korištene su osnovne boje – crvena, bijela, plava i siva izvedene iz palete prepoznatljive za Hrvatsku. Novi, moderniji identitet čini zaokruženu cjelinu. Time HŽ Putnički prijevoz želi i vizualno obilježiti novo razdoblje željezničkoga putničkog prijevoza.