Luka Grobenski živio je za brzinu. Kao dječak ostao je zapanjen utrkama i uskoro je sjeo u karting. Zaredali su uspjesi, pobjede, postalo je jasno da je pravi talent. No, umjesto da ovaj Koprivničanac završi u svijetu oktanskog sporta i cilja na postolja, opredijelio se za nešto potpuno drugačije – konoplju.
Točnije, Luka je zamijenio Koprivnicu Aalborgom u Danskoj, a motorno ulje kartinga uljem od konoplje. Kao mladi, 21-godišnji poduzetnik gradi svoju priču u inozemstvu i stvara proizvode kojih je tržište sve željnije.
– Sve je počelo u Koprivnici kada sam s ocem imao priliku gledati prvu utrku. Imao sam tri godine i nakon utrke to je jedino što je tada postojalo za mene u svijetu. Prvu kacigu koju su roditelji posudili kako bi vidjeli paše li mi, odbio sam skinuti te sam prenoćio s njom. Nedugo nakon otac je kupio prvi karting i ostalo je povijest. Sa četiri godine sudjelovao sam na prvom natjecanju tj. prvoj službenoj utrci. Vozio sam gotovo unutar cijele EU, a jednom prilikom i na Bliskom istoku – opisuje nam Luka svoj sportski put.
Nakon nekog vremena, odnosno kada je imao deset godina, preselio se u Pulu zbog daljnjeg razvoja svoje sportske karijere. Ipak, najdraže su mu uspomene ostale u rodnom gradu, na poligonu auto-škole.
– Najdraže uspomene su definitivno treninzi na poligonu auto škole u Koprivnici. Tamo je sve počelo te imam prelijepe uspomene i anegdote iz tih dana. Najvećim uspjehom smatram 2. i 3. mjesto na europskom i svjetskom prvenstvu 2010 – kaže nam Luka.
Školovao se kod Roba Wilsona, svjetski poznatog trenera vozača Formule 1, a prvo je europsko postolje osvojio sa samo 12 godina. Red Bull, u čijem se timu natjecao četiri godine, opisao ga je kao „izuzetno talentiranog mladog vozača pred kojim je svjetska karijera“.
No, danas je svijet utrka ostao samo uspomena. Studira u Danskoj, kao i njegova sestra Petra o kojoj smo pisali, a konoplja mu se činila kao nešto što ima mnogo potencijala. Tako se pridružio ICBD-u, brendu koji je osnovala njegova sestra, i počeo raditi na njemu.
– Jednim dijelom inspirirao me moj otac Marijan koji je vodio poznatu fotografsku firmu u regiji. Drugim dijelom to je želja da stvaram vrijednost za druge ljude i ostavim pozitivan trag u životu. Konoplju sam odabrao zbog činjenice da ima razne zdravstvene benefite za ljudsko tijelo, industrija je nova te postoji odlična prilika za razvoj poslovanja – smatra mladi Koprivničanac.
Ulje proizvodi na način da se u njemu očuvaju najvažniji i najzdraviji sastojci biljke. Proizvodi ga u Hrvatskoj i Njemačkoj, a konoplja je ekološki uzgojena na hrvatskim i slovenskim poljima. Proizvode testira u neovisnim laboratorijima.
Kako nam objašnjava Luka,CBD je sastojak konopljinog ulja koji nema psihoaktivan učinak na organizam, a povoljno utječe na smirivanje stanja poput anksioznosti, tjeskobe, bolova te upalnih procesa, poboljšava koncentraciju i pamćenje. Iako iznimno korisno, konopljino je ulje intenzivnog okusa pa je odlučio ponuditi ulje s okusom limuna i maslina, što je novitet na tržištu.
To što se radi o konoplji, na koju je još uvijek prva asocijacija marihuana i lake droge, ne predstavlja mu problem. Svijest ljudi se mijenja, a tome doprinose i proizvodi poput Lukinog.
– Ne susrećem se često s predrasudama, vjerujem da ljudi koji traže naše proizvode generalno znaju razliku konoplje i marihuane. No, kada naletim na ljude koji imaju negativno mišljenje to je uglavnom posljedica neznanja. Tijekom razgovora lako im mogu objasniti sigurnost kao i benefite konoplje te ljudi ostanu iznenađeni. No edukacija potrošača nam je vrlo visoko na ljestvici prioriteta. Na našoj stranici icbd.co.com imamo razne blogove gdje se ljudi mogu lako educirati o razlici između ilegalne marihuane i legalne konoplje kao i o benefitima koje konoplja ima na ljudski organizam – upućuje Luka.
I hrvatskoj je tržište postalo otvoreno za proizvode od konoplje otkada je Ministarstvo poljoprivrede dozvolilo uzgoj konoplje i proizvodnju proizvoda čiji je udio manji od 0,2 posto THC-a. No, još je u povojima.
– No, tržište je definitivno još uvijek u začetcima. Treba vremena kako bi se vijest i informacije proširile te će potrošači sigurno popratiti trend. Najviše proizvoda zapravo prodajemo u Hrvatskoj jer smo tu i počeli, no uočavamo veliku potražnju iz zapadnih i sjevernih zemalja EU te kroz dva tjedna otvaramo dansko tržište – pohvalio se mladi poduzetnik.
Možda vam se čini da sport i poduzetništvo nemaju puno veze, pogotovo karting i konoplja. No, kada se malo promisli, zapravo je logično zašto bi netko tko je palio gume na trkačkoj stazi bio uspješan u poslovnom svijetu.
– Zdrav i pošten natjecateljski mentalitet treba posjedovati svaki poduzetnik, a što se tiče ulaska u industriju CBD-a i konoplje, složio bih se kako je potrebno imati karakter koji tolerira veću razinu rizika iz razloga jer je potpuno nova industrija. Sportska karijera mi je pomogla shvatiti kako samo sebe mogu kriviti za uspjeh ili poraz. Također, dobrim stvarima treba vremena kako bi se realizirale i kontinuiran discipliniran rad je ključ uspjeha. To su paralele koje iz sportske karijere vučem u poduzetnički svijet – zaključuje Luka Grobenski.