Godine 2006. dolazak u Zagreb je trajao 50 do 55 minuta. Sada je sat i petnaest minuta, ako nema kašnjenja. Putnici na vlak dolaze ranije, u vlaku su duže, da bi na posao došli isto ili kasnije. Putovanje se, tako, stotinama putnika koji svakodnevno s koprivničkog kolodvora putuju na posao u Zagreb, pretvorio u pravu noćnu moru.
Branka Bedek Vitanović iz Bolfana nedaleko Ludbrega i Bojan Matoš iz Koprivnice javili su nam se u redakciju ePodravine sa svojim problemima oko voznog reda Hrvatskih željeznica, točnije HŽ Putničkog prijevoza. Iskazali su nezadovoljstvo na novo vrijeme polaska brzog vlaka 770 koji prometuje na relaciji Koprivnica – Zagreb GK, a koji prema novom voznom redu kreće u 6:04 sati iz kolodvora Koprivnica, što je sedam minuta prije nego ranije.
Napominju da od 13. prosinca vlak 770 ni jedan dan nije krenuo bez zakašnjenja, niti stigao na vrijeme i da je to svakodnevna pojava.
Govore i da je polazak spomenutog vlaka u proteklih deset godina za pola sata pomaknut unaprijed što svakodnevnim putnicima koji s istim putuju na posao čini nezadovoljstvo i poteškoće, jer njime prvenstveno putuju u Zagreb na posao.
Napominju i da su se uključili u Savjetovanje u vezi nacrta prije donošenja novog voznog reda te tražili da se prijedlog novog voznog reda iskorigira i da se vrijeme predloženog polaska vlaka 770 vrati u 6:11 sati, kako je bilo ranije, ili da se pomakne kasnije, primjerice u 6:21, kako je bilo dugi niz godina. No, akcija prema HŽ Putničkom prijevozu, očigledno, nije imala efekta i vlak kreće u 6:04.
– Naše primjedbe su u potpunosti ignorirane te je vozni red korigiran na način koji je, izgleda, samo HŽ Putničkom prijevozu prihvatljiv – govori Bojan Matoš.
Novim voznim redom, koji je na snazi od 13. prosinca 2021., vlak je, dakle, opet pomaknut na raniji termin. Usto, u Zagreb ne dođe nešto prije, a po voznom redu bi trebao.
– Iako HŽ tvrdi da se radi o COVID-razlozima i stalnim radovima na infrastrukturi (radovi na dionici Dugo Selo – Križevci kasne cca tri godine), izgleda da je pravi razlog pomicanja polaska loše planiranje voznog reda. Vlak ne stiže ranije u Zagreb zbog svakodnevnog kašnjenja koje s radovima nema veze, a putnici moraju na vlak dolaziti u cik zore samo da bi na kraju u vlaku proveli više vremena. U konačnici, putnici u Zagreb ne stižu ranije, niti bi im išta značilo da stignu ranije, jer većina ionako radi od 8 sati i na posao je uspješno stizala i bez ovih izmjena. S obzirom na višegodišnje radove na toj dionici pruge, realno bi bilo za očekivati da se napokon vozno vrijeme i polazak vlaka 770 počne vraćati na točku na kojoj je bio prije deset (i više) godina, a ne da je svake godine sve gore i gore i da se svake godine prokopa novo dno s voznim vremenima bez obzira privode li se radovi kraju ili ne – napominje Branka Bedek.
U proteklih 12 godina do Zagreba je vozio nekad IC Hitri Varaždinec.
– Da bi ga prije tri godine rascjepkali na dva: 773 koji dolazi iz smjera Varaždina pa putnici presjedaju u Koprivnici na vlak 770 za Zagreb. Kašnjenje vlaka iz smjera Varaždina u dolasku u Koprivnicu se nije promijenilo niti nakon uvođenja novoga voznog reda te je evidentno da je upravo na tome mjestu u voznom redu trebalo intervenirati, a ne u polasku vlaka 770 iz Koprivnice – ističe Branka Bedek.
Ovim svakodnevnim kašnjenjem u polasku nisu zakinuti samo putnici koji se ukrcavaju u Koprivnici i ne kreću na vrijeme, govori, nego i svi putnici iz Križevaca i Vrbovca koji su isto tako prisiljeni svaki dan na stanicu dolaziti na vrijeme i nepotrebno čekati vlak koji kasni.
Da vlak 2202 koji polazi iz Koprivnice u 5:21h, i stiže u Zagreb u 6:57h, može zadovoljiti potrebe putnika koji moraju ranije stići u Zagreb, smatra Branka, jer je razlika u vremenu dolaska ta dva vlaka svega 17 minuta te je iz toga, kaže, vidljiva sva besmislenost pomicanja polaska vlaka 770 na raniji termin.
Što se tiče polaska jutarnjih vlakova iz Koprivnice, nakon vlaka 770 u 6:04 sati, prvi sljedeći ide tek za jedan sat i 37 minuta, odnosno u 7:41.
– Govorim i u ime roditelja koji iz Koprivnice svaki dan putuju u Zagreb, a koji moraju svoju djecu ostaviti u vrtiću koji se otvara u šest sati. Imam dvije kćeri koje sam zadnjih deset godina vozio svako jutro u vrtić i pomicanjem voznog reda često sam bio u problemu stići na vlak i nerijetko sam morao posljedično ići autom do Zagreba. Mislim da bi bilo fer da gradska poglavarstva Koprivnice, Ludbrega, Križevaca… interveniraju, da, na neki način, upozore HŽ, jer bi se takve situacije trebale prilagoditi roditeljima – pojašnjava – Bojan Matoš koji svakodnevno tim vlakom putuje od 2007. godine na posao.
Najviše ih, kaže, situacija zakida vremenski.
– Svaki dan uzme pola sata života. To je 240 sati godišnje ili deset dana! Netko vam je uzeo deset dana kroz ta kašnjenja – ističe Bojan.
– To je vlak s kojim ljudi idu svaki dan na posao, dakle u Zagreb putuju iz potrebe, a ne iz zabave. Koja je uopće svrha Javnog savjetovanja o nacrtu novog voznog reda ako ne vodite računa o povratnoj informaciji i potrebama putnika?! – pitaju se.
– Njihov stav je: vlak je tu i evo vozite se ljudi – smatra Branka.
Iz Hrvatskih željeznica odgovorili su na naš upit:
“HŽ Infrastruktura temeljem zahtjeva prijevoznika izrađuje trase vlakova, odnosno određuje broj vlakova i vrijeme polaska ili dolaska vlaka u neki kolodvor. Što se tiče kašnjenja, odnosno dolaska vlaka u Zagreb GK, na snazi su lagane vožnje vlakova uvedene kroz kolodvor Sesvete i kolodvor Dugo Selo. Također, lagane vožnje uvedene su i zbog radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka pruge na dionicama Dugo Selo – Križevci i Križevci – Koprivnica – državna granica. HŽ Infrastruktura nastoji smanjiti broj laganih vožnji te kašnjenje navedenog vlaka svesti na minimum.”
Iz HŽ Putničkog prometa odgovaraju:
“U voznom redu 2021/22. vlak 770 ima propisano vrijeme polaska iz kolodvora Koprivnica u 6.04 s ostvarivanjem veze vlaka 773 koji iz Varaždina polazi u 5.24 s dolaskom u Koprivnicu u 6.00 sati. Zbog građevinskog stanja željezničke pruge između Varaždina i Koprivnice HŽ Infrastruktura uvela je smanjenu brzinu prometovanja vlakova što uzrokuje kašnjenje vlaka 773 od 4 do 10 minuta, a zbog toga vlak 770 kasni u polasku iz kolodvora Koprivnica i dolasku u Zagreb GK. Vezano uz zahtjev putnika za kasniji polazak vlaka 770, trenutačno nismo u mogućnosti pomaknuti polazak na kasnije zbog radova, smanjenja brzine prometovanja i mimoilaženja vlakova s obzirom da se sve navedeno odnosi i na relaciju Koprivnica – Zagreb. Putnike molimo za razumijevanje.”