Tijekom prvog polugodišta 2014. godine zabilježeno je 18 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači traktora, od čega jedna nesreća s poginulom osobom, osam s ozlijeđenim osobama i devet nesreća s materijalnom štetom. Jedna putnica na traktoru je smrtno stradala, jedan putnik je teško ozlijeđen, dok su dva vozača traktora i dva putnika lakše ozlijeđeni. Kod četiri vozača traktora, od ukupno 18 vozača koji su sudjelovali u prometnim nesrećama, utvrđena je prisutnost alkohola u organizmu (22 posto).
U odnosu na isto razdoblje 2013. godine zabilježen je isti broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači traktora (2013. – 18 prometnih nesreća, od čega tri nesreće s ozlijeđenim osobama i 15 s materijalnom štetom). Ujedno je u ovim nesrećama došlo do povećanja broja smrtno stradalih i ozlijeđenih osoba (2013. – nije zabilježeno stradavanje vozača traktora niti putnika na traktoru). Povećan je i broj vozača traktora kod kojih je utvrđen alkohol (2013. – tri).
Najčešće vrste prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači traktora bile su bočni sudari (četiri) i sudari prilikom usporedne vožnje (tri nesreće). Najčešće greške koje su dovele do ovih nesreća bile su nepropisno skretanje (šest) i nepropisno pretjecanje (tri).
Još uvijek u prometu na cestama sudjeluje velik broj traktora koji su tehnički neispravni, pri čemu posebno ističemo tehničku neispravnost svjetlosno-signalnog sklopa te sustava za kočenje.
Velik problem u prometu predstavljaju neosvijetljeni traktori i priključna vozila (prikolice i radni priključci) koji su u noćnim satima nevidljivi drugim vozačima. Također, nije zanemariv ni problem nanošenja zemlje i blata pneumaticima traktora na kolnik nakon završetka poljoprivrednih ili šumarskih radova.
Zaseban problem predstavljaju traktori bez zaštitnog okvira odnosno kabine, ali i nepropisno korištenje zaštitne kabine odnosno vožnja s otvorenim vratima kabina.
Savjeti i korisne informacije:
– traktori i priključna vozila, te radni strojevi kojima se sudjeluje u prometu moraju biti registrirani, tehnički ispravni i osigurani,
vozač mora kod sebe za vrijeme upravljanja traktorom imati vozačku dozvolu, prometu dozvolu, knjižicu vozila i policu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, za traktor i za priključno vozilo,
– traktori koji su prvi put registrirani u Republici Hrvatskoj nakon 1. siječnja 1983. godine, moraju imati sigurnosnu kabinu ili sigurnosni okvir koji štiti vozača od ozljeda u slučaju prevrtanja. Preporučamo da se traktori registrirani prije ovog datuma nadograde postavljanjem sigurnosnog okvira, uz napomenu da se tako nadograđeni traktori moraju homologirati,
– prilikom obavljanja radova na poljima, šumama, livadama i drugim površinama, ne skidajte s traktora kabinu ili zaštitni okvir i prilagodite način upravljanja traktorima konfiguraciji terena (nagib, nizbrdica) kako ne bi došlo do prevrtanja traktora (izbjegavati kretanje prestrmim usponima, ne skretati pod preoštrim kutom i slično), traktorom smije upravljati samo ona osoba koja posjeduje važeću vozačku dozvolu za F kategoriju vozila,
– nemojte niti započeti vožnju ako se ne osjećate dobro ili ste umorni,
nakon konzumacije alkoholnih pića nemojte upravljati traktorima,
na traktorskim priključcima i blatobranima zabranjeno je prevoziti osobe.