I vrapci na grani znaju da su kafići zatvoreni još od prošle godine i ne nazire se njihovo otvaranje. Uz same ugostitelje, jako su pogođeni i distributeri pića, poput Magme, vodećeg distributera alkoholnih i bezalkoholnih pića, gastro asortimana te ostalih potrebnih proizvoda u ugostiteljstvu u sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Razgovarali smo s Ivanom Repalust, direktoricom Magme.
Bilježe pad prometa od 80 posto
– Magma u Koprivnici opskrbljuje 300-injak ugostiteljskih objekata na području Koprivničko-križevačke županije. S obzirom na to da je 90 posto naših kupaca iz segmenta ugostiteljstva, pandemija je izuzetno utjecala na naše poslovanje i uzrokovala pad prometa od preko 80 posto u periodu kada je zabranjen rad ugostiteljskim objektima – opisala nam je ona lošu situaciju u poslovanju.
Kaže da su trenutno, prema odluci Vlade, u mogućnosti koristiti jedino potporu za očuvanje radnih mjesta i to zbog drastičnog pada prometa.
– Nažalost, iako smo direktno povezani sa ugostiteljskom djelatnošću, prema dosadašnjim uputama nismo u mogućnosti koristiti povrat dijela fiksnih troškova, iako iz našeg trenutnog prometa nismo u mogućnosti podmirivati troškove poslovanja. U istoj situaciji su i ostali distributeri širom Hrvatske, kao i niz drugih djelatnosti koje su direktno povezane s ugostiteljskim objektima, a koji nisu prepoznati kao oni koji bi također trebali dobiti veću pomoć od države – objašnjava.
U maloprodajama pojačana prodaja piva i malih pakiranja žestokih pića
Na naš upit što ljudi najviše kupuju u njihovim trgovinama, kaže da ako gledaju podatke iz maloprodaja u kojima kupuju građani, onda se može primijetiti porast prodaje piva u limenkama i PET ambalaži, kao i malih pakiranja žestokih pića.
– U prvom valu u proljeće, kao i svi, osjetili smo porast potražnje za higijenskim proizvodima i osnovnim živežnim namirnicama, međutim kasnije se potražnja stabilizirala – dodaje.
Napominje da su sa svakim svojim kupcem, ovisno o situaciji, dogovarali razne modele podmirenja dospjelog duga.
– Svjesni smo da je i njima jako teška situacija, osobito zato jer su kasnila odobravanja COVID zajmova, na koje je velik dio njih računao, i zato smo dogovorili različite načine uzimanja robe i podmirenja dugovanja kod onih koji su ga imali. Velik dio njih nasreću vrlo brzo je uspio stabilizirati poslovanje. Nakon ove zabrane očekujemo i veći broj zatvaranja ugostiteljskih objekata nego u proljeće – kazuje.
Vlada im nije omogućila povrat dijela fiksnih troškova
S obzirom da ni 1. veljače nije dozvoljeno otvaranje ugostiteljskih objekata, Magma ulazi u treći mjesec u kojem im je onemogućeno normalno poslovanje.
– Naše poslovanje inače je stabilno i u stalnom rastu, međutim, u ovoj situaciji je sigurno da ovo itekako utječe i na naš rezultat. Kada bi nam bio omogućen povrat dijela fiksnih troškova, sigurno je da bi nam to olakšalo ovu situaciju, ali dulje zatvaranje od ovoga teško ćemo moći nadoknaditi u ostatku godine, osobito zato jer smo svjedoci problema sa cijepljenjem i ne znamo što će se događati ujesen – napominje I. Repalust te dodaje:
“Ukoliko procjepljivanje neće dati rezultat, mi ćemo se potencijalno ponovno naći u situaciji da nam se ograničava poslovanje. Također, velik dio prometa ostvarujemo ljeti na raznim eventima i kroz noćni život, i ne očekujemo da će se taj segment prometa ove godine stabilizirati, upravo iz prije navedenih razloga. Iskreno se nadamo da će cijepljenje ići po planu i zapravo pravi oporavak ne očekujemo prije proljeća sljedeće godine.”
Kad pogledamo naše okruženje, možemo reći da većih problema sa zarazom nije bilo, a ugostiteljski objekti predstavljeni su kao glavni izvor širenja zaraze. Smatramo da naši kupci vrlo dobro znaju kako osigurati sigurno okruženje za svoje goste i da je trebalo postaviti okvir u kojem bi svi mogli raditi uz poštivanje svih mjera, te i dalje očekujemo da se to dogodi u vrlo skoro vrijeme – poručila je direktorica Magme Ivana Repalust.