Spajanjem posljednjeg dijela čelične konstrukcije, Pelješki most je sinoć potpuno spojen od Komarne do Brijesta. Time je hrvatski teritorij postao jedinstven.
Zasluga je to Geodetskog ureda Vesne Kovač iz Križevaca koji ga je pozicionirao i geodetski pratio njegovu gradnju. Naime, ova inženjerka geodezije od 1993. godine u Križevcima vodi svoju geodetsku poslovnicu, a od 2001. ured izmjera i geodezije te zajedno sa suprugom Draženom dijeli posao.
– Radimo svugdje gdje ima posla, kak’ se kaže. Javljamo se na natječaje, radimo u našoj Koprivničko-križevačkoj županiji i drugim županijama, što je normalno. Danas kada ste privatnik, morate biti spremni na izazove. Zapravo, u našoj županiji i ne radimo tako puno. Jer, dokazati se doma je puno teže, nego negdje drugdje – kazala je.
Projekt izgradnje Pelješkog mosta najveći je projekt.
– Radili smo svašta. I u visokogradnji i niskogradnji. Ovo je niskogradnja i zbilja zahtjevno. Svaki čovjek, koji se bavi inženjerskom geodezijom, želi u životu odraditi takav projekt – otkrila je.
Jednako su pedantni kao kineski kolege, pa su se našli
Supružnici Vesna i Dražen Kovač tri su godine proveli na projektu izgradnje Pelješkog mosta, dakle od samih početaka, zajedno s geodetskim timom Sirbisi.
– Surađivali smo s kolegom Hongom koji je jedan od vrhunskih stručnjaka u geodeziji. Bili smo odgovorni za kompletnu dokumentaciju i zajedno radili proračune, sve što je trebalo – kaže.
Da bi most spojio kopno i Pelješac, trebalo je montirati i zavariti ukupno 165 segmenata čelične nosive konstrukcije.
– Sam most izrazito je kompleksan građevinski zahvat koji uključuje gips postavljanja, geodetske mreže, radove izrade naglavnice, betoniranje stupa, papilona, sve do čeličnih konstrukcija koja je jučer zadnja spojena između stupnog mjesta osam i devet. Nismo mi sami “pobrali vrhnje”, zajedno smo surađivali s Kinezima, jer to je vrlo kompleksni projekt kojeg nije bilo do sada u Hrvatskoj – kaže.
Vesna ima samo riječi hvale za kineske kolege.
– Ljudi su super vrijedni i jako je bila dobra suradnja. Nismo imali apsolutno nikakvih problema, to je ekipa ljudi koji isto znaju svoj posao. Mi smo jednako pedantni kao oni pa smo se našli – oduševljeno govori.
Pelješki most, tako, nakon 300 godina spaja hrvatski teritorij, rascjepkan još oko 1700. godine kada je Dubrovačka Republika Turcima ustupila izlaz na more i Neum. Dug je 2,4 kilometra, a visok 55 metara kako bi mogli prolaziti brodovi. Širok je oko 22 i pol metra i imat će četiri prometne trake.
Raditi zajedno, kao bračnom paru, Vesna kaže da je ponekad napeto.
– Ponekad svatko ima svoje mišljenje, no lakše je kad znate da je logistika dobra i da imate povjerenja u nekoga. To je, zapravo, za ovakav posao jako, jako važno – ističe.