Iako je ukupna prodaja Grupe Podravka u prvih šest mjeseci ove godine iznosila 1.695,2 milijuna kuna, te je manja za 1 posto u odnosu na isto razdoblje lani, neto dobit u prvih šest mjeseci ove godine veća je za 72 posto u odnosu na prošlu godinu te iznosi 80,1 milijuna kuna, priopćila je danas kompanija.
Prodaja strateškog poslovnog područja odnosno prehrane i pića također je niža za tri posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje te je iznosila 1.293,0 milijuna kuna. Navedeni pad prodaje u Podravki tumače slabijom prodajom na domaćem tržištu odnosno ukidanjem proizvoda s nezadovoljavajućom bruto maržom, prestankom prodaje svježeg mesa koje nije bilo zadovoljavajuće profitabilno te odlukom o neisporuci robe takozvanim rizičnim kupcima. Istovremeno, tržišta srednje Europe, jugoistočne Europe te zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Dalekog istoka ostvaruju rast prodaje, uz najveći doprinos Poljske, Mađarske, Kosova, Srbije te Austrije, kažu u kompaniji.
Belupo je pak s druge strane u prvih šest mjeseci zabilježio porast prodaje od 4 posto u odnosu na isto razdoblje lani te je prihodovao 402,2 milijuna kuna. Porastu prodaje, objašnjavaju u Podravki, najviše doprinose inozemna tržišta, koja bilježe rast od 7 posto, uz najveći doprinos tržišta Rusije, Srbije te Kosova. Prodaja u Hrvatskoj također je na višoj razini nego u istom razdoblju lani, jer je porasla prodaja lijekova na recept.
– Kao što smo i ranije najavljivali, efekti ukupnog procesa restrukturiranja već dolaze do izražaja. Uspjeli smo podići profitabilnost na svim razinama poslovanja – istaknuo je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, dodajući kako za preostala tri segmenta poslovanja obuhvaćena mjerama restrukturiranja, pekare, pića i sladoleda, još nema kupaca, ali postoje upiti.