6.3 C
Koprivnica
Ponedjeljak, 25. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Podravka u 2008. zabilježila najveći organski rast u posljednjih devet godina
P

Ne propustite

081027-podravka-uprava-mUprava Podravke u ponedjeljak je na konferenciji za novinare objavila rezultate poslovanja grupe Podravka u 2008. godini. Predsjednik Uprave Podravke Zdravko Šestak izvijestio je kako je prodaja Podravka marki iznosila 2.456,7 milijuna kuna. Veća je za 206,1 milijun kuna, te je time zabilježen rast prodaje od 9%, što je najveći rast Podravka marki u posljednjih devet godina. Rast Podravka marki od 9% ostvaren je na tržištu Hrvatske i inozemnim tržištima

Ukupna prodaja Grupe Podravka u 2008. iznosila je 3.660,0 milijuna kuna što je u odnosu na godinu prije rast od 7%. Strateško poslovno područje (SPP) Prehrana i pića ostvarilo je rast prodaje od 4%, dok je SPP Farmaceutika poraslo za 19%. Operativna dobit porasla je za 66,2 milijuna kuna i iznosi 158,5 milijuna kuna. Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 44,6 milijuna kuna što predstavlja značajan rast u odnosu na 2007. godinu, dok su ukupne kapitalne investicije iznosile 403 milijuna kuna.

U 2008. godini Grupa Podravka ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 3.660,0 milijuna kuna, odnosno riječ je o prihodima većima od 228,2 milijuna kuna u odnosu na godinu prije. Neto dobit Grupe Podravka u 2008. iznosila je 44,6 milijuna kuna što je značajan rast u odnosu na 2007. godinu kada je dobit iznosila 18,3 milijuna kuna.

Prodaja SPP Prehrana i pića iznosila je 2.924,5 milijuna kuna što je rast od 4% u odnosu na godinu prije, a rezultat je povećane prodaje grupe proizvoda Podravka jela (11%), Mesnog programa i ribljih konzervi (13%), te Pića (19%).

SPP Farmaceutika ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 729 milijuna kuna čime je ostvaren rast od 19% u odnosu na 2007. godinu.
Porast prodaje SPP Farmaceutika na tržištu Hrvatske iznosi 5%, a generiran je rastom prodaje lijekova na recept (3%) i bezreceptnih proizvoda (6%).

Prema ATK klasifikaciji1, najznačajniji rast prodaje na tržištu Hrvatske u grupi proizvoda lijekova na recept ostvarili su lijekovi s djelovanjem na sustavne infekcije (23%), dok u skupini bezreceptnih proizvoda najznačajniji porast bilježe OTC lijekovi (10%). Na inozemnom tržištu prodaja SPP Farmaceutika ostvarila je porast od 62%, čemu najviše doprinosi rast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine (275%). Rast tržišta Bosne i Hercegovine proizlazi iz prodaje Farmavite, no primjetan je i organski rast prodaje od 9%.

Sve grupe proizvoda unutar Podravka marki zabilježile su porast prodaje u odnosu na 2007.

Rast prodaje grupe proizvoda Podravka jela od 11% rezultat je 9% veće prodaje na domaćem tržištu i 12% veće prodaje na inozemnim tržištima. Od inozemnih tržišta najznačajniji rast prodaje Podravka jela zabilježen je na tržištu srednje Europe i to 18%, uz najveći doprinos tržišta Češke – 17% temeljem rasta Riže i grahorica za 18%.

Osim na tržištu srednje Europe, snažan rast prodaje zabilježen je i na tržištu jugoistočne Europe (11%), čemu su najviše doprinijela tržišta Srbije (20%) i Bosne i Hercegovine (8%).

Grupa proizvoda Dodaci jelima ostvarila je porast prodaje od 4% čemu su doprinijeli rast prodaje na tržištu Hrvatske (3%) i na inozemnim tržištima (4%).

Rastu prodaje na inozemnim tržištima najviše doprinosi porast prodaje marke Warzywko na tržištu Poljske (88%), najznačajnijem Podravkinom inozemnom tržištu u grupi proizvoda Dodaci jelima.

Grupa proizvoda Mesni program i riblje konzerve ostvarila je rast prodaje od 13% generiran rastom prodaje na tržištu Hrvatske (8%) i na inozemnim tržištima (24%). Ukupan rast ove grupe proizvoda rezultat je snanog rasta prodaje ribljih konzervi od 29%, ali i značajnog porasta prodaje Mesnog programa od 7%. Podravkina marka ribljih konzervi – Eva, na tržištu Hrvatske ostvarila je rast prodaje od 16%, dok je na inozemnim tržištima porast prodaje iznosio 35%. Inozemna tržišta na kojima je zabilježen značajni rastu prodaje Eva ribljih konzervi su tržište Bosne i Hercegovine (32%), Slovenije (94%), Crne Gore (37%) i Srbije (12%).

Porastu prodaje grupe proizvoda Dječja hrana, slastice i snack od 7% doprinijeli su porast prodaje na domaćem tržištu (7%) i na inozemnim tržištima (7%). Rast prodaje na inozemnim tržištima bazira se na porastu prodaje na tržištima Bosne i Hercegovine (15%) i Srbije (8%). Unutar grupe proizvoda Dječja hrana, slastice i snack najveći porast bilježe Dječja hrana (9%), Slastice (5%) i Žitarice (21%).

Najveći relativni rast prodaje u 2008. godini ostvaren je u grupi proizvoda Pića, a iznosio je 19% i temeljen je na prodaji marke Lero. Grupa proizvoda Pića ostvarila je rast prodaje od 19% na domaćem trţištu, dok je porast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine iznosio 22% i baziran je na snažnoj prodaji kategorije Studena Ledeni čaj.

Investicijska ulaganja Grupe Podravka u 2008. godini iznosila su 403 milijuna kuna, od toga 137,4 milijuna kuna uloženo je u kapitalne investicije i investicijsko održavanje, a preostali iznos uložen je u kupnju brandova i stjecanje ovisnih društava..

Detaljnije informacije možete pronaći na www.podravka.com.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Modni kutak

Zgodan par uljepšao sunčanu špicu, on pokazao top kaput, ona predivne naočale

Iako je bilo hladno, sunce je barem nakratko uljepšalo našu koprivničku špicu. Od naših šetača izdvajamo ovaj super zgodan...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×