Ukupna prodaja Grupe Podravka u 2008. iznosila je 3.660,0 milijuna kuna što je u odnosu na godinu prije rast od 7%. Strateško poslovno područje (SPP) Prehrana i pića ostvarilo je rast prodaje od 4%, dok je SPP Farmaceutika poraslo za 19%. Operativna dobit porasla je za 66,2 milijuna kuna i iznosi 158,5 milijuna kuna. Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 44,6 milijuna kuna što predstavlja značajan rast u odnosu na 2007. godinu, dok su ukupne kapitalne investicije iznosile 403 milijuna kuna.
U 2008. godini Grupa Podravka ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 3.660,0 milijuna kuna, odnosno riječ je o prihodima većima od 228,2 milijuna kuna u odnosu na godinu prije. Neto dobit Grupe Podravka u 2008. iznosila je 44,6 milijuna kuna što je značajan rast u odnosu na 2007. godinu kada je dobit iznosila 18,3 milijuna kuna.
Prodaja SPP Prehrana i pića iznosila je 2.924,5 milijuna kuna što je rast od 4% u odnosu na godinu prije, a rezultat je povećane prodaje grupe proizvoda Podravka jela (11%), Mesnog programa i ribljih konzervi (13%), te Pića (19%).
SPP Farmaceutika ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 729 milijuna kuna čime je ostvaren rast od 19% u odnosu na 2007. godinu.
Porast prodaje SPP Farmaceutika na tržištu Hrvatske iznosi 5%, a generiran je rastom prodaje lijekova na recept (3%) i bezreceptnih proizvoda (6%).
Prema ATK klasifikaciji1, najznačajniji rast prodaje na tržištu Hrvatske u grupi proizvoda lijekova na recept ostvarili su lijekovi s djelovanjem na sustavne infekcije (23%), dok u skupini bezreceptnih proizvoda najznačajniji porast bilježe OTC lijekovi (10%). Na inozemnom tržištu prodaja SPP Farmaceutika ostvarila je porast od 62%, čemu najviše doprinosi rast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine (275%). Rast tržišta Bosne i Hercegovine proizlazi iz prodaje Farmavite, no primjetan je i organski rast prodaje od 9%.
Sve grupe proizvoda unutar Podravka marki zabilježile su porast prodaje u odnosu na 2007.
Rast prodaje grupe proizvoda Podravka jela od 11% rezultat je 9% veće prodaje na domaćem tržištu i 12% veće prodaje na inozemnim tržištima. Od inozemnih tržišta najznačajniji rast prodaje Podravka jela zabilježen je na tržištu srednje Europe i to 18%, uz najveći doprinos tržišta Češke – 17% temeljem rasta Riže i grahorica za 18%.
Osim na tržištu srednje Europe, snažan rast prodaje zabilježen je i na tržištu jugoistočne Europe (11%), čemu su najviše doprinijela tržišta Srbije (20%) i Bosne i Hercegovine (8%).
Grupa proizvoda Dodaci jelima ostvarila je porast prodaje od 4% čemu su doprinijeli rast prodaje na tržištu Hrvatske (3%) i na inozemnim tržištima (4%).
Rastu prodaje na inozemnim tržištima najviše doprinosi porast prodaje marke Warzywko na tržištu Poljske (88%), najznačajnijem Podravkinom inozemnom tržištu u grupi proizvoda Dodaci jelima.
Grupa proizvoda Mesni program i riblje konzerve ostvarila je rast prodaje od 13% generiran rastom prodaje na tržištu Hrvatske (8%) i na inozemnim tržištima (24%). Ukupan rast ove grupe proizvoda rezultat je snanog rasta prodaje ribljih konzervi od 29%, ali i značajnog porasta prodaje Mesnog programa od 7%. Podravkina marka ribljih konzervi – Eva, na tržištu Hrvatske ostvarila je rast prodaje od 16%, dok je na inozemnim tržištima porast prodaje iznosio 35%. Inozemna tržišta na kojima je zabilježen značajni rastu prodaje Eva ribljih konzervi su tržište Bosne i Hercegovine (32%), Slovenije (94%), Crne Gore (37%) i Srbije (12%).
Porastu prodaje grupe proizvoda Dječja hrana, slastice i snack od 7% doprinijeli su porast prodaje na domaćem tržištu (7%) i na inozemnim tržištima (7%). Rast prodaje na inozemnim tržištima bazira se na porastu prodaje na tržištima Bosne i Hercegovine (15%) i Srbije (8%). Unutar grupe proizvoda Dječja hrana, slastice i snack najveći porast bilježe Dječja hrana (9%), Slastice (5%) i Žitarice (21%).
Najveći relativni rast prodaje u 2008. godini ostvaren je u grupi proizvoda Pića, a iznosio je 19% i temeljen je na prodaji marke Lero. Grupa proizvoda Pića ostvarila je rast prodaje od 19% na domaćem trţištu, dok je porast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine iznosio 22% i baziran je na snažnoj prodaji kategorije Studena Ledeni čaj.
Investicijska ulaganja Grupe Podravka u 2008. godini iznosila su 403 milijuna kuna, od toga 137,4 milijuna kuna uloženo je u kapitalne investicije i investicijsko održavanje, a preostali iznos uložen je u kupnju brandova i stjecanje ovisnih društava..
Detaljnije informacije možete pronaći na www.podravka.com.