U planovima građenja i održavanja autocesta i cesta za 2015. godinu, koje je nedavno usvojila Vlada, navodi se da će Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste potpisati sporazum o nastavku gradnje Podravskog ipsilona.
Kako u današnjem broju donosi Večernji list, tu postoji i „mali” problem, jer su Hrvatske autoceste još 2013. godine raskinule ugovor s izvođačima radova za gradnju druge faze. Kako piše Večernji, sad žele raskinuti taj raskid ugovora…
http://www.vecernji.hr/hrvatska/hac-raskinuo-ugovor-pa-sad-zeli-raskinuti-taj-raskid-ugovora-992540
Odluku o gradnji Podravskog ipsilona donijela je Vlada Ive Sanadera, a 2009. godine upriličeno je i svečano otvaranje radova uoči lokalnih izbora. Ispostavilo se da je ta svečanost bila samo za potrebe medijske promocije, jer su radovi krenuli tek dvije godine kasnije.
Prvo je to trebala biti autocesta za 1,87 milijardi kuna, a potom ju je Kukuriku koalicija prekategorizirala u brzu cesti koja bi trebala stajati 1,39 milijardi kuna.
Radovi na drugoj fazi obuhvaćaju gradnju trase i objekata od Križevaca do Vojakovačkog Kloštra (7,5 km) i od Farkaševca do Bjelovara (16,4 km). Vrijednost radova u drugoj fazi je 565 milijuna kuna (plus PDV).
Želježnjak se nada brzoj cesti u sljedećem mandatu Vlade
A kako koprivnička vlast i oporba komentiraju najavljeni nastavak gradnje Podravskog ipsilona?
Koprivnička gradonačelnica Vesna Želježnjak nije bila raspoložena za opširniji komentar.
– Ne želim komentirati napise u novinama. Često se stvari izvuku iz konteksta novinskih članaka, a nisam danas ni stigla pročitati novine. No, mogu reći da bih voljela da se ostvari izgradnja ipsilona od Križevaca do Koprivnice. Znate da je to trebala biti autocesta koju smo mi preformulirali u brzu cestu. Nadam se da će se to ostvariti, ako ne u ovom mandatu Vlade, onda u sljedećem, jer sam uvjerena da ćemo osvojiti i drugi mandat na izborima – rekla je koprivnička gradonačelnica Vesna Želježnjak, saborska zastupnica SDP-a.
Forjan: Kreće standardno dodvoravanje glasačima
Predstavnik koprivničke oporbe, HDZ-ov gradski šef Ernest Forjan, bio je u svom komentaru znatno opširniji.
– Medijska najava kako će se Podravski ipsilon ipak graditi te lucidno razmišljanje novinara kako je HAC raskinuo ugovor, a sad žele raskid raskida ugovora najbolje pokazuje što i kako promišlja aktualna hrvatska vlast. Pa ipak je ovo izborna godina i kreće već ono standardno dodvoravanje hrvatskim glasačima. Tako smo i pred parlamentarne izbore 2011. godine slušali obećavajuće izjave bivšeg gradonačelnika u stilu „kada mi dođemo na vlast za godinu dana je normalna cesta pred Koprivnicom”. Od ceste ni C – rekao je Ernest Forjan.
Vezano uz temu brze ceste, podsjetio je na činjenicu da je Klub vijećnika HDZ-HSS na sjednici Gradskog vijeća 22. 10. 2012. godine dao prijedlog da svi vijećnici zajedno konsenzusom pošalju službeni dopis ili zaključak Ministru pomorstva, prometa i infrastrukture u kojem traže da se očituje i upozna ih o daljnjim aktivnostima i radnjama oko izgradnje auto ili brze ceste. Svi su vijećnici podržali tu inicijativu, ali odgovor ni do danas, kako kaže, nije stigao.
– Iz toga se jasno vidi koliko je stalo aktualnoj Vladi do grada Koprivnice te koliko imaju utjecaja i moći naši aktualni političari i saborski zastupnici isključivo iz područja Koprivnice – naglašava Forjan.
Predsjednik koprivničkog HDZ-a ističe kako su u proteklih nekoliko godina skoro sve institucije su preselile svoja središta prema centrima moći poput Varaždina te da se svi čude što nema investitora.
– Treba jasno reći da nema daljnjeg napretka bez kvalitetne prometne povezanosti koja je ključ budućeg razvoja. Dugogodišnje političko prepucavanje samo je donijelo ogromnu štetu koprivničkom gospodarstvu i pozicije najglasnijim pojedincima. Ono što tražimo mi kao stranke i građani Koprivnice da se barem jasno kaže istina kakva god bila, dakle ima ili nema novaca za tu investiciju. Ako jedan SDP-ov ministar ne šalje odgovor više od dvije godine jednom Gradskom vijeću koja je zakonodavna vlast i još k tome, da ironija bude veća, u njemu većinu ima SDP, onda i ja moram biti ironičan te reći: pa nisu valjda već ponudili u koncesiju i cestu koja još nije niti izgrađena – zaključio je Forjan.