Sudeći po izvještaju županijskog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata, situacija u našim zdravstvenim ustanovama gotovo pa je idealna. Naime, na području Koprivničko-križevačke županije lani su se na rad zdravstvenih djelatnika formalno žalile tek dvije osobe.
Prva se žalila na rad medicinske sestre u županijskom Domu zdravlja, sudeći po prijavi u jednoj od ginekoloških ordinacija. Povjerenstvo je tražilo očitovanja i utrvrdili su kako je njena prijava bespotrebna jer nije utvrđeno da su joj povrijeđena prava.
– Unuka pacijenta podnijela je pak prijavu vezanu za neadekvatno liječenje i izostanak komunikacije mjerodavnog liječnika s članovima obitelji jednog pacijenta – navodi Povjerenstvo o ovoj prijavi u koprivničkoj Općoj bolnici.
Nije bilo nijedne ozbiljne greške
– Tražili smo očitovanje i utvrdili kako je nužno poboljšati komunikaciju između nadležnog liječnika na odjelu i obitelji pacijenta. Tako će imati sve potrebne informacije vezane uz tijek liječenja, ali i moguće neželjene događaje s obzirom na zdravstveno stanje pacijenta – istaknuli su u Povjerenstvu.
Predložili su bolnici da se osim uobičajenog protokola, povremeno napravi detaljna analiza svih “neželjenih događaja” te predlažu poboljšanja u provođenju prevencije. Dodajmo i kako je dobra stvar što u 2023. Povjerenstvo nije primilo ni jednu prijavu koja bi se mogla smatrati teškom povredom prava pacijenata.