Mazda je konačno predstavila novu, četvrtu generaciju najprodavanijeg sportskog dvosjeda na svijetu – roadstera MX-5. Svetska premijera održana je u Barceloni, Californiji i Japanu u isto vrijeme.
Prošlo je 25 godina od kako je Mazda redefinirala suvremeni roadster ponudivši kupcima pristupačan sportski dvosjed upečatljivog dizajna. Mazda MX-5 brzo je stekla veliku popoularnost kod ljubitelja ove vrste automobila te je tijekom tri generacije proizvedeno gotovo milijun vozila. Pred nama je najnovija verzija, koja svojim izgledom i tehnologijom ponovo postavlja standarde u svojem segmentu.
MX-5 trebao je biti dizajniran u skladu s novim, ‘Kodo’ stilskim izrazom, koji je do sada uspješno primijenjen na najnovijoj gami Mazdinih modela. Pri tome, inženjeri su morali paziti da MX-5 ne izgubi svoj prepoznatljivi izgled koji je izgrađen kroz prethodne tri generacije.
Kako su dosadašnje MX-5-ice imale zaobljene površine, a Kodo dizajn podrazumijeva oštrije linije i prijelaze između pojedinih elemenata vanjštine, valjalo je uskladiti ove dvije krajnosti.
Kao krajnji rezultat, nova Mazda MX-5 ima agresivniji izgled i niži ‘nos’ u odnosu na prethodnike. Velika maska hladnjaka sličnog je oblika kao kod aktualnog modela, dok branik ima znatno sportskiji dizajn.
Farovi su nešto manji i suženi, a svojim nepravilnim oblikom doprinose još dinamičnijem izgledu.
Stražnji dio Mazde MX-5 pojačava dojam vozila izrazitih sportskih karakteristika. Kombinacija kružnih i trapezastih elemenata na stop svjetlima daje poseban pečat ovom dijelu automobila. Skladno uklopljeni branik prelazi u difuzor u svom donjem dijelu, a sportski izgled upotpunjen je s dvije kromirane ispušne cijevi. Mazda je novi MX-5 predstavljena je u verziji sa sklopivim platnenim krovom, a za sada nije poznato hoće li i kada biti predstavljena verzija s tvrdim krovom.
Što se tiče dimenzija, Mazda MX-5 nije porsala u odnosu na aktualni ‘umirovljeni’ model. S dužinom od 3.915 mm, kraća je za 105 mm u odnosu na prethodnicu. Smanjen je i međuosovinski razmak, ali za svega 15 mm, pa raspon između prednje i stražnje osovine iznosi 2.315 mm. Auto je niži za 20 mm (1.235 mm) i širi za 10 (1.730 mm).
Kao što je ranije navedeno, zahvaljujući novim konstruktivnim rješenjima i upotrebom lakših materijala, masa nove Mazde MX-5 manja je za čak 100 kilograma u usporedbi s trećom generacijom ovog modela.
Unutrašnjost je također modernizirana, a pojedina dizajnerska rješenja poput trokrakog volana, zaslona multimedijskog sustava u obliku tableta na vrhu središnje konzole ili komandi klima-uređaja, preuzete su s drugih Mazdi najnovije generacije.
Tvornica za sada nije otkrila detalje o pogonskim jedinicama, osim da je u pitanju specijalno prilagođena verzija SKYACTIV-G benzinskog motora s izravnim ubrizgavanjem koji prenosi snagu na stražnje kotače, pomoću šest-stupanjskog ručnog mjenjača, dok bi u ponudi kao opcija trebao biti i automatski mjenjač. Nova Mazda MX-5 u prodaju će biti puštena iduće godine do kad će se obznaniti i paleta pogonskih agregata.
izvor: auto-info.hr