Nema tko dana ne zna za prometne kamere koje nadziru brzinu po našim prometnicama, a nakon nekoliko mjeseci testnog perioda, sada su i u uporabi. Naravno da ne znamo u kojima se nalaze kamere, a koje su prazne, ali kad je tako u Europi nek bude i kod nas. Kako je objavio HAK, priprema se novi Pravilnik o mjerilima brzine, odnosno tolerancijama za vozače.
Ono što će vas sigurno zanimati su granice dopuštene pogreške za mjerila brzine. One iznose: ± 3 km/h kod mjernih vrijednosti ≤ 100 km/h te ± 3 % kod mjernih vrijednosti > 100 km/h. Sigurnosna razlika kod mjerenja brzine za brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10% zaokružena na veću vrijednost. Naravno zanimljivo je i kako se mjerila brzine mogu se koristiti kako bi se utvrdio prolazak vozila kroz crveno svjetlo.
Prolazak kroz crveno svjetlo utvrđuje se na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko označene zaustavne linije. Prolazak kroz crveno svjetlo dokumentira se dvjema fotografijama. Prva fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, dok druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije osim vozila pokazuju i crveno svjetlo na semaforu.
Mjerila brzine mogu se koristiti i za mjerenje udaljenosti između vozila. Udaljenost između vozila određuje se na temelju izmjerene brzine prvog i drugog vozila, te na temelju vremena koje je potrebno drugom vozilu koje s vozi iza prvog da pređe točku na kojoj je izmjerena brzina prvog vozila. Svaka fotografija prikazuje brzinu vozila, međusobnu udaljenost i vremenski žig. Kada se utvrđuje udaljenost između vozila, uzima se pozitivna pogreška u korist vozača: 4 metra pri brzini drugog vozila do 100 km/h te 4% izmjerene udaljenosti vozila pri brzini drugog vozila iznad 100 km/h.
Zanimat će vas sigurno i presretači. Kako bi se dokazala izmjerena brzina mjerena mjerilom brzine za praćenje dostatno je napraviti tri fotografije na temelju video zapisa i to: na početku mjerenja, na kraju mjerenjate dodatna fotografija za prepoznavanje vozila. Mjerenja se provode na dionicama od najmanje 200 metara duljine pri brzinama do 10 km/h, ili najmanje 500 metara pri brzinama iznad 100 km/h. Vozilo opremljeno mjerilom brzine za praćenje ne smije tijekom mjerenja preteći nadzirano vozilo.
Na kraju mjerenja udaljenost između vozila opremljenog mjerilom brzine za praćenje i nadziranog vozila mora biti jednaka ili veća od udaljenosti na početku mjerenja.