Međunarodna tvrtka online kuponima i ponudama, Promocodius, ulazi na hrvatsko tržište, ali perspektive im ne manjka. Hrvati nisu u potpunosti upoznati s konceptom koji ova tvrtka nudi, stoga je zanimljivo pretpostaviti kako bi, još uvijek konzervativni online kupci, mogli reagirati na takvu uslugu.
Uspješno djeluju u 14 država svijeta, uključujući i Promocodius u Danskoj. Predstavljaju se kao internet usluga koja nudi aktualne kupone, ponude i popuste za tisuće poznatih i vodećih trgovaca.
Funkcioniraju na način da korisnik pristupi njihovoj stranici na određenoj vezi, pronađe kupon za popust i unese ga prilikom potvrde narudžbe na stranici željene trgovine. Korištenjem kupona kupac ima mogućnost ostvariti uštedu od 5% do 90% na ukupan iznos, bez dodatnih troškova. Time Promocodius online trgovinama daje mogućnost promocije budući da svaki kupac voli dobar popust, a i predstavlja odličnu priliku za pražnjenje zaliha jer proizvodi nestanu u najkraćem roku.
Gledajući s tog promotivnog aspekta, takav potez izrazito je pametan jer teško mogu izgubiti, upravo suprotno – i trgovina i kupac su na dobitku.
Povoljne okolnosti za razvoj tvrtke
Pandemija koronavirusa znatno je utjecala na ecommerce situaciju u svijetu, a nije mogla izbjeći niti Hrvatsku. Naši kupci oduvijek preferiraju kupovinu uživo jer vole znati što kupuju, ali, kako navodi jedan hrvatski portal, više od 2,1 milijun Hrvata okrenuo se online shoppingu u vrijeme epidemije koronavirusa i planira tako kupovati ubuduće.
Ta činjenica pozitivna je za razvoj ove tvrtke budući da okolnosti prisiljavaju pojedinca da kupovinu ipak obavi u udobnosti svog doma. Dobro pozicioniranje na tržištu i suradnja s poznatim hrvatskim markama, pomoći će Promocodiusu da se dobro pozicionira na hrvatskom tržištu.
Što Hrvati kupuju?
Promocodius nudi kupone za trgovine odjećom (Asos), hranom (iHerb) i raznim potrepštinama (ebay) pa analizirajući potrebe Hrvata, shvaćamo da tvrtka ima veliki potencijal za razvoj u Hrvatskoj. Konkretnije, prema Eurostat analizi saznajemo da Hrvati najčešće kupuju elektroniku, točnije njih 27%.
Tokom pandemije taj postotak je zasigurno porastao budući da se javila potreba za uređajima koji omogućavaju rad i učenje od kuće (laptopi i web kamere). Osim toga, veliki porast bilježe i trgovine s proizvodima za čišćenje i kućanstvo (ovlaživači zraka, aparati za pripremu pića i hrane i sl.).
Putem interneta 53% Hrvata naručuje odjeću i obuću, a bijelu tehniku, namještaj i kućanske aparate kupuje 33%. Sljedeće kategorije dokazuju što Hrvati ipak vole odraditi uživo:
- Hrana – 6% Hrvata kupuje online (ovaj postotak značajno će porasti zbog sve veće prisutnosti aplikacija za dostavu hrane)
- Knjige i časopisi – 8%
- Hoteli i putovanja – 10%
- Ulaznice za razne događaje – 12%
Kupovina koristeći kupone nije popularna među Hrvatima i kuponi nisu presudni za zaključivanje narudžbe. Predrasude s kojim bi se tvrtka mogla susresti jest kompliciran proces kupovine koji mnogi izbjegavaju. Jednostavnost i brzina dva su najbitnija zahtjeva svakog online korisnika pa svaki dodatni korak može biti odbojan za njih. Stoga bi najveći izazov za Promocodius bilo uvjeravanje Hrvata u prednosti kupovine s dodatnim popustima.
Kuponi stvaraju pozitivan stav o brandu i odlična su prilika za uštedu novca i približavanje kupca proizvodima trgovine. Dolazak Promocodiusa u Hrvatsku potencijalno će promijeniti stavove i navike potrošača. Trenutno stanje najpovoljnije je za razvoj tvrtke na našem tržištu, a jedini izazov je uvjeravanje Hrvata u pouzdanost kupovine s popustima i ponudama. Dodatni uspjeh tvrtke je unikatnost usluge koju nude jer kuponi takve vrste najpoznatiji su u tiskanom obliku, a online kuponi najčešće su dostupni samo za kupovinu smještaja, kozmetičkih tretmana, medicinskih zahvata, pregleda i slično.