Već nekoliko godina koprivnički gradski proračun bilježi stalan rast prihoda od poreza. Podaci unatrag tri godine pokazuju značajan rast. Prvi gradski financijaš, pročelnik Zdravko Punčikar otkriva kako se za 2024. godinu očekuje rast od čak 30 posto!
Pitali smo ga koji su razlozi, a on navodi kako su veće promjene rezultat promjene poreznih stopa od 2021. godine te nikad veće zaposlenosti na području grada. Povećanje se, navodi, najbolje vidi kod malih i srednjih obrta i poduzeća čiji trend porasta je u skladu sa povećanjem gospodarske aktivnosti cijelog sjevera Hrvatske.
Zdravko Punčikar: Koprivnica je otvorena za investitore
– Tu je i utjecaj povećanja standarda građana kroz povećanja plaća kako u privatnom, tako i u javnom sektoru. Posljedično, povećali su se i prihodi gradskog proračuna što je rezultiralo i snažnijem planiranju i provođenju važnih projekata na području grada. Što se tiče rasta prihoda od poreza 2021. rast je bio 12 posto, 2022. godine 25 posto i 27 posto prošle godine. Za ovu godinu očekuje se rast od više od 30 posto – ističe Punčikar, a jednostavnom računicom dolazimo do podatka kako bi u četiri godine prihod od poreza trebao narasti za nevjerojatnih 130-ak posto.
Prvi čovjek grada Mišel Jakšić dodaje kako tome treba dodati kako je omjer broja radnika na umirovljenika među najboljima u zemlji i po tome smo ekonomski jaki.
– Naravno da to nosi optimizam i pozitivnu energiju i daje snažan vjetar u leđa za provedbu naših planova. Definitivno da su nam neke stvari lakše i stabilnije i kad pričamo o investicijama, ali i kad pričamo o materijalnim pravima naših zaposlenika, i tu mislim na cijeli sustav grada, no isto tako treba naglasiti da smo i mi imali određene povećane troškove uslijed inflatornih udara kojima svjedočimo. Sve u svemu, ne žalimo se i snažno idemo naprijed u nove investicije – dodaje Jakšić.
Za privlačenje poduzetnika i obrtnika, naravno, bitno je i u kakvu sredinu dolaze i kakvi su mogući poticaji i olakšice. Koprivnica je tu prilično “otvorena”. Pročelnik Punčikar navodi kako već godinama uspješno provode program poticanja poduzetništva putem kojeg su sufinancirani brojni obrtnici i mali i srednji poduzetnici s područja grada.
Najstarija zona nije puna
– Samo ove godine kroz devet mjera osigurano je približno 110 tisuća eura izravnih subvencija za nabavu strojeva, alata, opreme i drugih za poduzetnike važnih aktivnosti. Moramo spomenuti i mjere koje se odnose na poslovanje u poslovnim zonama, a odnose se na umanjenja i oslobođenja od komunalnog doprinosa i komunalne naknada, kao i poznate poticaje vezane uz kupnju gradilišta ili zasnivanja prava građenja po povoljnim cijenama – navodi Punčikar, a kad je riječ o poduzetničkim zonama, one su gotovo na “full”.
Zona Radnička ide u nastavak proširenja tijekom iduće godine što podrazumijeva izradu komunalne infrastrukture. Uz još postojeću Dravsku, potencijalna treća gospodarska zona je područje kampusa gdje postoji više od 50 hektara građevinskog zemljišta I i K namjene (gospodarske op.a.). Dodajmo i kako najstarija gospodarska zona, uvjetno rečeno “nulta”, ona na Danici, još uvijek ima slobodnih prostora za proširenje Podravkinih proizvodnih i logističkih pogona budući da je u cijelosti u njihovo vlasništvu.
Cesta jedan od glavnih problema
– Bespredmetno je govoriti o povećanju gospodarskih zona, a ne istovremeno spomenuti i prometnu povezanost, odnosno dostupnost brzih cesta i željeznice. Za željeznicu barem znamo rok za dovršenje drugog kolosijeka od mađarske granice do Zagreba, odnosno luke Rijeka, no to isto ne možemo reći i za brzu cesti do Križevaca – domeće Punčikar.
Kao i ostale gradove u zemlji i u Europi poljuljati mogu globalna gospodarska kretanja, ali i promjene na domaćem makroekonomskom planu. Promjena poreznih sustava otežava kvalitetno planiranje, a može odbiti i potencijalne investitore.
– Moram se vratiti na prepreku – prometnu povezanost, za koju nema jasnog vremenskog okvira kada se može očekivati, recimo povezanost na brzu cestu kod Kloštra Vojakovačkog ili Podravskom brzom cestom do autoceste Varaždin Zagreb. Postavlja se i pitanje istočne koprivničke obilaznice koja je već desetljećima u nacionalnim planovima, a prostire se upravo uz velike koprivničke gospodarske, odnosno industrijske zone – navodi pročelnik.
Programski sadržaj nastao u suradnji s Gradom Koprivnicom.
Proširuju se zone Radnička i Dravska, stižu novi investitori i veliki trgovački lanci