3.7 C
Koprivnica
Ponedjeljak, 23. prosinca 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
muzejska tema

Sanjivi prizori jesenskog vinograda u muralu Ivana Andrašića
S

Bilogora u jesen (2022.) novi je mural u stalnom postavu podruma Muzeja grada Koprivnice

Ne propustite

Slikarstvo Ivana Andrašića vješto balansira na razmeđi figuracije i apstrakcije, između naivne i suvremene umjetnosti. Ivan Andrašić (21. 12 1959., Molve), jedan od najaktivnijih slikara koprivničke scene, kao samouk počinje slikati vrlo rano, u maniri hrvatske naive, a prvu izložbu priređuje već 1971. godine. U početku se fokusira na slikanje na staklu i crtež solidne grafičke čistoće.

Tijekom vremena pitomi pejzaž molvarske okolice se pročišćava do nadrealne jasnoće, u kojoj meki krajolik Podravine poprima putene obline žena, a ženski se likovi spajaju s blagim i erotiziranim tlom Podravine. Otkrivanje mekoće i paučinaste prozračnosti kao izuzetno snažnog izražajnog sredstva, vodilo je otkriću i prihvaćanju akvarela kojim ostvaruje spontani odmak od prepoznatljive podravske manire k pejzažnom slikarstvu, od akademski korektnih bilježaka do duboko osobnih impresija.

Bilogora u jesen (2022.) novi je mural u stalnom postavu podruma Muzeja grada Koprivnice, koji obuhvaća sve navedene značajke, a nastao je u okviru EU projekta „Vinski folklor kao povijesni identitet Podravine i Pomurja“ (reVITAlize) koji se provodi u okviru programa INTERREG V-A prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska 2014 – 2020.

Eterični krajolik podravske nizine protkan je akcentima figuracije koja se rasplinje u nekoliko prizora.

Sanjivi prizori jesenskog vinograda u muralu Ivana Andrašića
Foto: Patricija Andrašić, Robert Čimin

Prateći putanju od rane jeseni pri ulazu do kasne jeseni na dnu hodnika figuracija se najjasnije ocrtava u arhitekturi podravske klijeti i osnovnim predmetima za skladištenje i preradu grožđa (bačvama i kacama). Središnja vertikalna os naglašena je prikazom debla fluentnih mekih poteza pridonosi simetričnosti prizora.

Mrtva priroda, stol „podravskog obilja“ (kruha, špeka i sira) pružaju naznaku ljudske prisutnosti. Forme trsja s andrašićevski prepoznatljivim kružnim oblicima komuniciraju s nasuprotnim vitrinama i predmetima podrumskog postava. Kružne forme u trsju rastaču se u mrlje živih zemljanih tonova.

Naracija i figuracija iz podnožja u predjelu neba prelazi u razlivene apstrahirane forme, transparentno providne nanose boja s vidljivim potezima kista. Vještim perspektivnim oblikovanjima prostora cjelokupnost murala lako je čitljiva unatoč smanjenoj mogućnosti prostornog odmaka.

Taj mali odmak privlači promatrača u sliku uvodeći ga u priču vinogradarstva i pučke pobožnosti u nastavku podrumskih prostorija, novog stalnog postava koji će se otvoriti za javnost početkom jeseni.

Sanjivi prizori jesenskog vinograda u muralu Ivana Andrašića
Foto: Patricija Andrašić, Robert Čimin
Sanjivi prizori jesenskog vinograda u muralu Ivana Andrašića
Foto: Patricija Andrašić, Robert Čimin
Sanjivi prizori jesenskog vinograda u muralu Ivana Andrašića
Foto: Patricija Andrašić, Robert Čimin
Sanjivi prizori jesenskog vinograda u muralu Ivana Andrašića
Foto: Patricija Andrašić, Robert Čimin
Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Radosni blagdani

FOTO Advent u Ludbregu okuplja mnoge, družili se na trgu, gledali predstavu

Centar Svijeta uvijek rado posjećujemo, a pogotovo u vrijeme blagdana i Adventa. Za pravi božićni ugođaj u Ludbregu pobrinuo...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×