Zlatno je novinarsko pravilo da se svaka informacija mora provjeriti, po mogućnosti i kod dva izvora. Međutim, u današnje vrijeme dominacije društvenih mreža i trčanja internetskih portala za senzacijama taj je novinarski postulat za mnoge medije više postao iznimka nego pravilo.
Tako je i slučaj prekriženog barkoda na konzervama Podravkinoga graška u Plodinama u vrlo kratkom roku postao prvorazredni skandal.
Nepoznati je autor u trgovini Plodina u Vodicama fotografirao konzerve graška s prekriženim barkodom te na Facebooku napisao kako se radi o otuđenim artiklima koji su donirani za poplavljena područja u Slavoniji.
Naravno da je odmah krenula online histerija, fotografija se proširila putem društvenih mreža, a preuzeli su je i objavili mnogi mediji, bez provjere o čemu se zapravo radi.
I dok se svi manje-više zgražavaju zbog takve vrste profiterstva i poručuju kako više neće ići u Plodine, iz trgovačkog lanca objavili su priopćenje u kojem objašnjavaju kako je došlo do cijele priče.
Radi se o tome da su konzerve graška bile namijenjene prodaji u paketu „2+1 gratis” te da su barkodovi bili prekriženi jer takav paket ima svoj zaseban barkod.
Međutim, netko od kupaca je oštetio omot pa su konzerve ostale na polici kao pojedinačni artikl. Iz Plodina su priopćili kako su sporne konzerve odmah nakon što su uočene, povučene s polica te će biti vraćene proizvođaču.
Također ističu kako se na artiklima namijenjenima humanitarnoj pomoći na barkodove upisuje slovo H, a ne X.
Podravka, koja je već u prvim danima poplava u Slavoniji uputila velike količine pomoći ugroženima, u ovoj je priči ispala neka vrsta kolateralne žrtve. Jer, „reklama” koju je dobio njen grašak ne bi se baš mogla ocijeniti pozitivnom.
A sve to zbog, kako bi rekao legendarni Ćiro Blažević, „akrobacije bez legitimacije” medija koji bez ikakvih kriterija trče za „saftnom” pričom.