Na štandu Stjepana Belušića na koprivničkoj tržnici sve je puno mirisa i boja – rajčica, luk, češnjak, aronija, lješnjaci, tikvice, batati, smokve, nema čega nema, a sve je domaće, iz njegovog vlastitog vrta.
Sezonsko voće i povrće prodaje na tržnici oko dvije godine i zadovoljan je, no čini mu se kako sve manje i manje ljudi obraća pozornost na domaće proizvode i umjesto njih biraju praktičnost velikih trgovina, u kojima mogu dobiti sve na jednom mjestu.
– Svojih kupaca imam, ali mislim da je sve manje ljudi na tržnici. Sve je to zbog velikih trgovačkih centara, tamo se sve može kupiti, ima besplatno parkiralište… Ovdje bilo gdje da staneš moraš platiti. Tu je i propuh, vjetar, zima, sunce… – nabraja nam Belušić.
Ipak, određene ljude još uvijek privuče šarm tržnice i domaći proizvodi, no ne one koje bi možda očekivali.
– Čak više mladih dolazi, imam dojam da su oni osvješteniji oko toga, pogotovo oni koji imaju malu djecu. Stariji su malo komotniji pa im je lakše otići u trgovinu – smatra on.
Povrtlarstvom se intenzivno bavi dvije godine, nakon što je u potpunosti odustao od dotadašnje djelatnosti, stočarstva i kozarstva, koje mu je bilo neprofitabilno.
U njegovoj ponudi pogled privuku lijepe, crvene hokaido tikve, koje su i kod nas sve popularnije zahvaljujući svojoj svestranoj primjeni u kulinarstvu. Osim njih, ima i još jednu kulturu koja se ne može baš često vidjeti na tržnici.
– Krenuli smo zapravo s običnim tikvicama, pa nabaviš ovakvu vrstu, pa nabaviš onakvu, i tako smo došli i do hokaida. Također, batat je jako prepoznatljiv, ima ga možda jedan ili dva trgovca na tržnici – kaže nam naš sugovornik.
Koliko god tržnica možda i nije bogata kao što je nekad bila, raznoliki i bogati štandovi poput onoga koji drži Stjepan Belušić uvijek će joj dodati još jednu dozu života.