Hrvati su od 24. veljače do 15. ožujka u dućanima potrošili 300 milijuna kuna više na hranu, piće, osobnu njegu i kemijska sredstva nego u istom razdoblju lani, pokazala je analiza GFK-a.
Kako piše Hina, GFK je analizirao 20 milijuna košarica kupljenih u spomenutom razdoblju ove godine i usporedio to s usporediva tri tjedna u 2019. godini. Prema analizi može se vidjeti što su Hrvati najviše kupovali otkad se pojavio koronavirus.
Ljestvicu top 20 kategorija s najvećim rastom prodaje otvara sol, čija je prodaja porasla 290 posto. Brašno i kvasac koji su, uz WC papir, postali sinonim tzv. “korona-šopinga” tek su na 6. i 7. mjestu po rastu vrijednosti. Sapun je tek na 20. mjestu. Toaletni papir je na 31. mjestu od ukupno 130 analiziranih kategorija.
U prva tri tjedna korona-šopinga vino i žestoka alkoholna pića rastu većom stopom rasta u odnosu na rast kategorije sapuna. Izvrsno su se prodavale i delikatesne gotove salate, riža, konzervirano voće i povrće, šećer, kreme i losioni, gotovi kolači, sredstva za čišćenje WC-a i drugi proizvodi.
S druge strane, riblje delikatese i depilatori na vrhu su ljestvice 20 kategorija koje su u prva tri tjedna korona-šopinga zabilježile vrijednosni pad. Slabije nego inače prodavali su se uz ostalo smrznuto voće, svježi pekarski proizvodi, bezalkoholna gazirana pića, pivo i bombonijere.
Očekivano, najveći dobitnik je online prodaja kod koje je potrošnja rasla čak 51 posto, dok je najveći gubitnik tržnica s padom vrijednosti od osam posto. Pekarnicama i malim trgovinama također je pao tržišni udjel.