Prema istraživanju Forbes 2015, čak 90% startupova ne uspije preživjeti na tržištu. Najveći razlog neuspjeha startupova je rješenje za kojim ne postoji potreba tržišta.
Na predavanju održanom u Poduzetničkom inkubatoru Koprivnica, sudionici su iz prve ruke imali priliku čuti o primjerima lean startup metode. Svoja iskustva su podijeli Filip Stipančić i Miro Hegedić, začetnici inicijative Lean Startup Croatia (LSC) koja djeluje tri godine na hrvatskoj startup sceni kroz organizaciju meetupa, predavanja i druženja startup zajednice te okuplja više od 1000 sudionika.
– Većina ideja koje donose milijune rješenja su problema koji postoje na tržištu. Prije validacije problema, nužno je validirati tržište, dokazati da postoje korisnici zamišljenih osobina koji imaju problem. Zatim se pitamo je li predmetni problem značajan za korisnike i validiramo postojanje problema. Ako uspijemo validirati problem, zagrebli smo po površini preduvjeta da stvorimo uspješan startup – poručuju začetnici inicijative.
Direktor Mediatoolkita, Ivor Bihar, je pak s polaznicima predavanja podijelio svoje uspone i padove prilikom razvoja Mediatoolkit alat. Naime, Mediatoolkit je prvo bio namijenjen novinarima kako bi lakše otkrivali najpopularniji sadržaj na internetu i društvenim mrežama, no tek su zahvaljujući primjeni lean startup metode uspjeli prilagoditi Mediatoolkit alat ciljnoj skupini srednjih i velikih poduzeća pretraživanjem prema ključnim riječima te na taj način polučiti uspjeh na tržištu.
Startupovi ne izrađuju ono što korisnici stvarno žele te je upravo iz tog razloga važno da rade ekperimente na temelju postavljenih pretpostavki. Za razliku od uhodanog biznisa, startupovi nemaju razvijen poslovni model, ali upravo iz tog razloga startupovi i postoje – kako bi pronašli održivi poslovni model.
Predavanje je održano 24. siječnja u co-working prostoru Poduzetničkog inkubatora, Koprivnica.