Renault Kadjar stigao je u naše krajeve. Potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspješnog modela Nissan Qashqai. Tijekom testiranja isprobali smo Kadjar na Hrvatskim prometnicama i pokušali saznati odgovor na pitanje – da li se konkurencija ima čega bojati? Čini nam se da ima… 🙂
Kadjar izgleda moderno i dinamično. Novi francuski SUV je drugi model u ponudi Renaultovih vozila koji ima Full LED tehnologiju svjetala.Novi francuski SUV koristi CMF platformu, koja u nešto drugačijem obliku egzistira u modelima Espace, X-Trail, Qashqai… Odmah na početku da riješimo dilemu koja većinu vas brine – je li Kadjar zapravo Qashqai sa drugim znakom na maski? Naravno da nije! Sa dužinom od 4.449 mm, širinom od 1.836 mm i visinom od 1.607 mm, Kadjar je od modela Qashqai za 69 mm duži, za 30 mm širi i za 17 mm viši. Isti je ostao samo međuosovinski razmak.
Interijer ostavlja dojam visoke kvalitete izrade. Instrument tabla može se pohvaliti gumiranom plastikom, sa velikim displejom osjetljivim na dodir na centralnoj konzoli. Ono što posebno moramo da pohvalimo je jednostavnost. Sve komande nalaze su tamo gdje ih očekujemo i većinu funkcija možemo kontrolirati preko multimedijalnog sistema. Sjedala su odlično dizajnirana i velikih su dimenzija, tako da tijelo fiksno sa svih strana, uključujući i odličnu podršku za noge.¸
Na prvi pogled, Kadjar izgleda zanimljivo i privlačno. Bokovi imaju izražene dizajnerske linije, prednjim dijelom dominira masivna maska hladnjaka sa velikim logom, a posebno zanimljve su svijetlosne grupe sa LED tehnologijom. Posle Espace, a modela Kadjar je drugi model u ponudi ovog proizvođača, koji je opremljen Full LED tehnologijom, što znači da su kompletne svijetlosne grupe izvedene u LED tehnologiji.
Kadjar nas već na prvi pogled “obara s nogu”. Izgleda vrlo privlačno, sprijeda agresivno, sa boka dinamično, a straga elegantno. Dizajn je originalan i ovaj auto sigurno nećete zamjeniti sa drugim modelima na ulici. Kromirana lajsna na maski hladnjaka, koja se nastavlja kroz glavna svijetla, optički povećava širinu vozila i ističe karakter Kadjara. Silueta automobila otkriva njegovu atletsku građu, u kojoj preovladavaju oble linije.
Interijer izgleda moderno i elegantno. Broj gumbi na instrument tabli je sveden na minimum, a većina funkcija se može kontrolirati preko velikog displeja osjetljivog na dodir.Ručka pokraj suvozača, koja povezuje centralni tunel i središnju konzolu, asocira na terenski stil automobila. Zadnji dio automobila izgleda snažno, sa izraženim bočnim oblinama. Položaj sjedenja, ručice mjenjača i odnos volana je odličan. Na zadnjim sedištima ima više nego dovoljno mjesta, kako u predjelu koljena i laktova, tako i u predjelu glave. Ovo se odnosi na putnike visine i preko 190 centimetara.
Zapremina prtljažnog prostora iznosi 472 litara, što je za 71 litra više nego kod modela Qashqai. Za svaku pohvalu je i njegova varijabilnost, jer je opremljen sa dva odvojena prostora u “duplom dnu”. Kada se preklope nasloni zadnjih sjedišta, zapremina raste na 1.478 litara. Uz doplatu se može dobiti i sistem preklapanja sjedišta suvozača, čime se dobija utovarni prostor dužine velikih 256 centimetara. Za svaku pohvalu je i prostor za odlaganje sitnica, čija zapremina iznosi velikih 30 litara. Ispred suvozača je prostor zapremine 7,5 litara, u koju smo bez problema smjestili i veliki fotoaparat. Jedinu kritiku koju možemo uputiti prtljažniku, odnosi se na visinu utovarnog otvora.
Kadjar možete naručiti sa benzinskim turbo motorom 1.2 TCe ili turbodizelima 1.5 dCi i 1.6 dCi, pri čemu je pogon na sve kotače moguće dobiti samo u kombinaciji sa najsnažnijim turbodizelom. Naš test automobil bio je opremljen turbodizel motorom 1.6 dCi maksimalne snage 96 kW (130 KS) pri 4.000 o/min i maksimalnog okretnog momenta od 320 Nm pri 1.750 o/min. Agregat uparen sa šestostupanjskim manualnim mjenjačem i sistemom pogona na sve kotače, ovaj 1.536 kilograma težak automobil do “stotke” pokreće za 10,5 sekundi i postiže maksimalnih 190 km/h. Za one koji žele još bolje ubrzanje, tu je verzija sa pogonom na prednje kotače, koja ubrzava za manje od 10 sekundi.
U kabini motor se čuje samo prigušenim zvukom. Dinamika nije loša za jedan SUV, ali mnogo veće pohvale zaslužuje potrošnja goriva nego dinamika. Motor odlično “vuče”, ali u niskim obrtajima nije preterano raspoložen za akciju. “Razbudi se” tek od 1.800 o/min, što odgovara nivou maksimalnog obrtnog momenta i dobro ubrzava sve do 4.500 o/min, posle čega gubi dah. Ovo se odnosi na normalni režim vožnje. Ručica mjenjača osigurava glatke promjene brzina, iako bi hod mogao biti precizniji i kraći.
Prosječna potrošnja modela Renault Kadjar 1.6 dCi 4WD na našem testu iznosila je oko 6,8 l na 100 pređenih kilometara, što je odličan rezultat. Na otvorenom putu, potrošnja se kretala oko 5,6 l/100 km, dok je gradska bila oko 8.0 l/100 km. Pri konstantnoj brzini od 130 km/h, u šestom stupnju prenosa, potrošnja iznosi oko 6,4 l/100 km. Pri brzini od 130 km/h, u šestom stupnju prenosa, “radilica” se vrti na oko 2.500 okretaja u minuti.
Pored komande za tempomat, nalazi se gumb za ručnu kočnicu, koja je automatska i elektronska. Desno je komanda za izbor pogona. Dostupna su vam tri načina vožnje: 2WD (pogon na dva kotača) – pogon je samo na prednjim kotačima. U normalnim uvjetima vožnje osigurava najnižu moguću potrošnju goriva. Zatim, mod Auto – sistem automatski prilagođava raspodelu okretnog momenta i podešava prenos snage između pojedinačnih prednjih i zadnjih kotača, najbolji mogući prenos snage i najviši stupanj sigurnosti. I na kraju, Lock – omogućava jednaku raspodjelu okretnog momenta između prednjih i zadnjih kotača (50:50) do brzine od 40 km/h na mekim podlogama (zemlja, pijesak, blato, snijeg).
Kadjar je osmišljen da osigura sigurnu, dinamičnu i komfornu vožnju. Automobil se stabilno drži zadane putanje, naginjanje postoji, ali samo onoliko koliko je očekivano za jedan SUV. U normlnoj vožnji, to je apsolutno neprimjetno. Što se tiče komfora, Kadjarova amortizacija zaslužuje pohvale, jer odlično filtrira manje neravnine na putu. Što se tiče udarnih rupa i većih poprečnih neravnina, “suspenzija” je nešto bučnija i udarci se jasno osjete u automobilu. Treba uzeti u obzir da je “naš” test automobil bio opremljen felgama 19” i pneumaticima niskog profila (225/45 R19). Mislim da je za naše puteve mnogo bolje izabrati felge 16” ili 17” sa višim profilom pneumatika.
“Ležanje” u zavojima može se uporediti sa sportskim karavanima.
Posebne pohvale zaslužuje i sistem pogona na sve točkove, kojim je bio opremljen test automobil. Sistem pogona sa elektromagnetnom centralnom spojnicom isti je kao onaj u modelu Qashqai. Sistem pogona radi vrlo dobro, što smo i očekivali s obzirom da dolazi od Nissana. Preporučujem ga svima onima koji žive ili česte putuju na planinu. Naravno, u normalnim okolnostima, okretni moment se šalje na prednju osovinu, a zadnji kotači “pomažu” samo prilikom kretanja i na klizavom putu, što smo mogli vidjeti i na zanimljivom prikazu na instrument tabli. Za razliku od modela Captur u kojem nije moguće isključiti ESP sistem, Kadjar daje ovu mogućnost. Elektronski program stablinosti se, upravo zbog mogućnosti aktivacije pogona na sve kotače, može isključiti, što vozaču pruža veliku dozu uživanja u vožnji, posebno po snijegom prekrivenom putu. Iz sigurnosnih razloga, ESP sistem automatski se aktivira pri brzini većoj od 55 km/h.
Renault je sa Kadjarom napravio pravi posao. Kvalitetnu tehniku, koju dijeli sa modelom Nissan Qashqai, je elegantno i privlačno “upakirao”, kome će kupci SUV modela teško odoljeti.
Za osnovnu verziju Life Energy TCe 130, koju pokreće benzinski turbo motor potrebno je izdvojiti 18.090 eura. Dizelske verzije počinju od 20.090 eura, koliko treba izdvojiti za Life Energy dCi 110 (1.5 dCi). Testirana, vrhunski opremljena verzija sa najsnažnijim dizelom i pogonom na sve kotače – Bose Edition Energy dCi 130 4WD, kojem je u Hrvatskoj cijena 27.690 eura. Recimo i to da taj model dolazi s bogatom opremom, kao što su dvozonska klimatizacija, senzor za kišu, tempomat, fegne 17”, LED prednja dnevna i LED zadnja svijetla, kožni volan, električna komanda svih prozora…
Izvor: auto-info.hr