Podravski motivi i ove će godine staviti naivnu umjetnost, stare zanate, gastronomiju i Podravinu kakva je nekad bila u srce Koprivnice.
Od 29. lipnja do 1. srpnja održat će se 24. izdanje ove manifestacije, a ove godine sve će povezivati zajednička tema koprive.
Kopriva je kao tema prošle godine uspješno debitirala na Renesansnom festivalu, a direktor koprivničke Turističke zajednice Renato Labazan smatra da je ona itekako prikladna za Podravske motive.
– Krenuli smo s konceptom glavne teme zato što svaka manifestacija koja prođe punoljetnost neizbježno ima velik dio sadržaja koji se ponavljaju svake godine, potreban je dašak novih ideja. Podravski motivi zapravo su zanimljiv fenomen među turističkim manifestacijama gradova, ne znam ima li ijedan grad glavnu manifestaciju koja zapravo nije nikako vezana za njega. Podravski motivi nisu urbani, oni su vezani za cijelu regiju. Mislim da bi trebali biti više od same naive, folklora, gastronomije i sličnog. Problem je što Podravina kao regija polako nestaje, trebali bismo regionalni nazivnik brendirati i iščupati iz zaborava, kao da smo se nekako počeli sramiti što smo Podravci. Tema koprive je način na koji možemo povezati grad i urbano s Podravskim motivima, to je sigurno najveća poveznica s imenom grada – iznio je Labazan svoja razmišljanja.
Na Podravskim motivima, osim već poznatog programa, bit će organizirano i slikanje velike koprive na Zrinskom trgu, najveće na svijetu, koju će napraviti slikar Branko Dolenec s kolegama i s djecom. Podravka će sudjelovati svojim proizvodima i hranom, a Darko Đurišević otkrio je da će se dijeliti tjestenina s koprivom i piletinom, bit će mnogo degustacija, a najmlađi će uživati u Lino igraonici.
Članovi udruge Anno Domini oživjet će tradicionalne obrte i zanate, a kao svojevrsna uvertira Podravskim motivima otvorit će se galerija Mije Kovačića u središtu grada.
– Nakon dugo vremena predstavit ćemo radove slavnog Mije Kovačića. Galerija će biti u prizemlju Galerije Koprivnica, a otvorit ćemo je večer prije početka Podravskih motiva – rekla je Helena Kušenić, te pozvala najmlađe u kampu u Hlebinama, gdje će se kampirati, spavati u šatorima i učiti slikati na staklu.
Gradonačelnik Mišel Jakšić zadovoljan je što se manifestacijom promiče naivna umjetnost, jedinstveni brend Podravine.
– Veseli me što ove godine imamo nikad bogatiji program, suradnju s nikad više lokalnih proizvođača, obrtnika i umjetnika. Ove godine obilježavamo i 50 godina galerije u Hlebinama, a otvorit ćemo i galeriju Mijo Kovačić. Naiva je, nažalost, prijašnjih godina malo pala u drugi plan, možda nije bilo dovoljno da samo idemo pisanicama okolo, trebalo se bolje razmisliti o brendiranju. Hvala svima koji umjetnošću prikazuju podravsku notu i život na ovim prostorima. Pozivam sve da dođu i vide Podravinu kakva je nekad bila – pozvao je gradonačelnik.
Spomenimo da su pripremljeni i posebni proizvodi, koji bi trebali postati suveniri Koprivnice. To je pivo od koprive, koju proizvodi Dejan Posnjak u pivovari Krigl u Koprivnici te cigarete od koprive.