Tribina na temu društvenih mreža, održana je prošlog četvrtka u Rooster pubu, a kako na njima provodimo dobar dio dana i služe nam u privatne i poslovne svrhe, tribinu su posjetili brojni Koprivničanci, novinari, glasnogovornici, djelatnici Grada i Županije.
Djevojčice na spornim fotografijama
U opuštenom ozračju o toj temi govorio je načelnik Policijske postaje Koprivnica Dražen Magdić, koji je upozorio na opasnosti koje prijete svim korisnicima interneta.
– Sve što objavite na fesju, ostaje zauvijek pohranjeno i jednog dana to netko može iskoristiti protiv vas. Na društvenoj mreži je važno da dobro zaštitite svoje podatke, a roditelje treba upozoriti da ne stavljaju slike svoje djece na fejs – upozorio je Magdić, koji se svakodnevno susreće s internet nasiljem.
Napomenuo je da su najveći problemi u osnovnoj školi, od 5 do 8 razreda, kada djevojčice svojim slikama na fejsu žele impresionirati.
– Imaju jedan profil za roditelje i jedan svoj i tu se mogu naći svakakve fotografije, a uvijek postoji netko u susjedstvu tko samo čeka takve objave. To su ljudi koji nisu drukčiji od nas, ali u gluho doba noći otvaraju svoju arhivu s tisućama fotografija – napominje on.
Istaknuo je kako danas i djeca imaju pametne telefone odn. smartphone pa im je internet stalno dostupan.
– Ako ih nemaju, druga djeca im se izruguju, što je također oblik nasilja – zaključuje on.
Privatni i javni profili
Facebook u Hrvatskoj koristi 1,8 milijuna, a twitter 51 tisuća korisnika.
– Utjecaj društvenih medija raste i u PR komunikaciji i marketingu. Tamo se povezujemo s istomišljenicima, ali i vjerujemo preporukama ljudi koje ne poznajemo, što u stvarnom životu ne bi činili – kazala je Aleksandra Kolarić, predsjednica HUOJ-a.
Našalila se da je i sama ‘na fejsu više nego doma’, no naglasila je kako treba napraviti jasnu razliku između osobnih i javnih profila javnih osoba, a koje često na krivi način koriste društvene mreže. Činjenica je da bilo koja stvar koju neki korisnik objavi na svojem profilu može biti zloupotrijebljena ako nije strogo kontrolirana.
Oglašavanje na fejsu
Mario Kos, vlasnik lokalnog internet portala Koprivnica.net, napomenuo je da čak 20 posto posjetitelja na portal dolazi preko facebooka, dok se druge društvene mreže poput twittera, google+, linkedin-a rijetko koriste na ovome području.
– Svi članci koji se objavljuju na portalu, automatski su vidljivi i na fejsu, gdje se odmah komentiraju, kao i na portalu. Vijest na taj način znatno brže dolazi do čitatelja i on odmah ima mogućnost iznijeti svoje mišljenje – rekao je Kos.
Putem društvenih mreža ostvaruje i suradnju s oglašivačima, jer portal nudi i oglašavanje na fejsu, putem kojeg oglas postaje vidljiv velikom broju korisnika. Kos je iznio i činjenicu da su na prošlim lokalnim izborima osobe uključene u političke kampanje znatno povećale svoje on-line aktivnosti u odnosu na izbore održane prije pet godina, što govori da je fejs postao i alat i oružje.
Tribina je održana u organizaciji HUOJ-eve podružnice Središnje Hrvatske, Koprivničko-križevačke županije, Grada Koprivnice i udruge Koprivnički Krug.
Moderatorica tribine bila je Melita Pavlek, predsjednica HUOJ-eve podružnice Središnja Hrvatska.
Jakšić koristi fejs, Palu ne treba
Svoj osvrt na društvene mreže dao je i Mišel Jakšić, zamjenik gradonačelnice Grada Koprivnice kojem one koriste u svakodnevnoj komunikaciji, bilo osobnoj, bilo službenoj. – Na taj sam način građanima uvijek dostupan i sve više mi se javljaju u inbox te tako dogovaramo sastanak – kazuje on. Ivan Pal, zamjenik župana, pak ne koristi fejs. Izrazio je zabrinutost zbog nemogućnosti kontrole sadržaje te potencijalni gubitak socijalnih vještina kod djece.
– Sredina u kojoj djelujem je relativno mala i mislim da je i bez fejsa komunikacija zbog te činjenice jednostavnija i lakša – zaključio je on.
{vsig}vijesti/02-2014/tribina-drustvene-mreze{/vsig}