Tribina na temu internetski portali u javnom komuniciranju i informiranju građana, održana je u srijedu u koprivničkoj knjižnici, u okviru „Koprivničke agore 21″ .
Doc. dr. sc Lidija Dujić, profesorica na Sveučilištu Sjever, ispričala je kako već ima dugogodišnji staž čitanja vijesti na portalima.
– Ako kupujemo novine, uglavnom se odlučujemo za jedne, dok o portalima uvijek govorimo u množini. I sama čitam sve više portala za manje vremena, što ustvari i nije pravo čitanje, već gledanje naslova i fotografija. Portala je sve više, dostupni su, jeftini i ostavljaju dojam da su svi dobrodošli – kazala je L. Dujić.
Dujić je ponudila i brojne primjere koji ilustriraju rad internetskih portala, posebno se osvrnuvši na trivijalizam i senzacionalizam koji su uvelike prisutni i u tiskanim i elektronskim medijima. Spomenula je i sve popularnije članke ‘navlakuše’, koji su preplavili Internet. Riječ je o naslovima koji mame na čitanje, a ne nude sadržaj koji čitatelj očekuje. Primjerice, članak naslova ‘Ostala je zapanjena kada je pogledala u frižider’, a u tekstu se otkriva da je frižider zapravo bio prazan.
Bilo je riječi i o medijskoj pismenosti i ulozi javnosti i novinara u kreiranju sadržaja, o medijskoj kulturi i marketingu.
Mario Kos, vlasnik tvrtke Kosinus i najčitanijeg portala Koprivnica.net predstavio je način rada svog uredništva, organizaciju, zanimljive primjere i statistiku.
– Činjenica je da naslovi i fotografije privlače čitatelje, no Koprivnica.net je prvenstveno informativni portal i ulažemo puno truda i rada da budemo ažurni, objektivni te da čitatelji na portalu saznaju sve što ih zanima pa i više od toga.
Napomenuo je i kako je potrebno dosta angažmana kako bi razina i kultura komunikacije, posebno prilikom komentiranja čitatelja, bila primjerena.
Vedran Vrabec, izvršni urednik i jedan od voditelja projekta eksperimentalnog portala Studenata Sveučilišta Sjever – pressedan.hr, predstavio je ovaj eksperimentalni projekt koji uz svoju važnu informativnu ulogu, ima veliki značaj kao mjesto gdje mladi budući novinari stječu dragocjeno iskustvo u online novinarstvu. Trend je pristup portalu putem društvenih mreža, gdje prednjači Facebook, pa na taj način preko 70% čitatelja pristupa njihovom portalu.