-2.1 C
Koprivnica
Subota, 23. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

U prvih devet mjeseci 2014. godine Grupa Podravka povećala izvoz za 3,6 posto
U

Ne propustite

Glavno obilježje rezultata poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci ove godine, a koje je na svojoj današnjoj sjednici usvojio i Nadzorni odbor Podravke, jest rast prihoda od prodaje na inozemnim tržištima od 3,6 posto. Unatoč iznimno složenoj tržišnoj situaciji, bruto marža zadržana je na istoj razini, stoji u Podravkinu priopćenju. 

U prvih devet mjeseci 2014. godine prihodi od prodaje Grupe Podravka iznosili su 2.535,6 milijuna kuna, od čega su prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Prehrana iznosili 1.961,4 milijuna kuna, dok je Farmaceutika ostvarila 574,2 milijuna kuna prihoda od prodaje. Prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Prehrana korigirani za negativan utjecaj neto tečajnih razlika te programa u restrukturiranju (koji povećavaju prošlogodišnje bazno razdoblje) ostvarili su rast od 1,4 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije.

Prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Farmaceutika korigirani za negativan utjecaj neto tečajnih razlika blago su ispod prošlogodišnjih. No, ukoliko uključimo i procijenjeni utjecaj propisanog smanjenja cijena lijekova na recept na tržištu Hrvatske, a na što poslovodstvo nije imalo nikakvog utjecaja, Farmaceutika bi zabilježila rast od 7 posto. Dakle, ukoliko se analiziraju prihodi od prodaje Grupe Podravka bez programa u restrukturiranju i tečajnih razlika, oni su veći za 1,1 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Strateški fokus kompanije na internacionalizaciju poslovanja rezultirao je nastavkom rasta inozemnih tržišta od 3,6 posto što je dovelo do uspješnog zadržavanja bruto marže na razini od 41,3 posto.

Iskazana operativna dobit (EBIT) iznosi 147,1 milijun kuna, a ostvarena neto dobit za prvih devet mjeseci tekuće godine iznosi 81,9 milijuna kuna. Značajan negativni utjecaj od 41 milijun kuna na neto dobit imala je odluka HZZO-a o smanjenju cijena lijekova na recept dok su negativne tečajne razlike umanjile neto dobit za dodatnih 21,5 milijuna kuna.

Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke– S obzirom na vrlo složenu situaciju na domaćem tržištu te prisutnu deflaciju, a jednako tako i slabiju kupovnu moć te samim time i potrošnju, donijeli smo odluku o snažnijem fokusiranju na inozemna tržišta što je rezultiralo povećanjem prihoda od 3,6 posto. Poremećaji na određenim tržištima poput nestabilnosti tečaja ruske rublje ili pak odluke HZZO-a o smanjenu cijena lijekova na recept, a na koje nismo imali nikakvog utjecaja, značajno su nam umanjili neto rezultat. Stabilizacijom tečaja svakako će do izražaja doći svi napori koje ulažemo na inozemnim tržištima i prikazat će stvarno stanje naših aktivnosti. Pored toga, ozbiljno radimo na otvaranju novih tržišta, a vrlo skoro započet ćemo s poslovanjem na nekima od njih. Uvjereni smo kako dugoročan rast i razvoj kompanije ovisi o našem uspjehu i snažnijem iskoraku na međunarodnom tržištu, uz očuvanje pozicija na domaćem – istaknuo je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić.

Podravka je početkom srpnja s Europskom bankom za obnovu i razvoj te tri komercijalne banke (Erste Group Bank AG, Raiffeisen Bank International AG i Unicredit Bank Austria AG) sklopila sindicirani ugovor o kreditiranju u iznosu od 73,4 milijuna eura. Navedenim ugovorom Podravka je refinancirala postojeće kreditne obveze uz znatno nižu kamatnu stopu te prolongirane rokove dospijeća, a očekivane uštede na troškovima kamata u razdoblju do kraja 2015. godine iznose 7,5 milijuna kuna. Proteklih godina Podravka je ostvarila značajna poboljšanja na operativnoj i financijskoj razini što je prepoznato od Europske banke za obnovu i razvoj te banaka sindikata koje su ovim ugovorom potvrdile svoje povjerenje u stabilnost i poslovanje kompanije, navodi se u priopćenju koprivničke kompanije. 

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Najbolji od najboljih

Hrvatska sahara – Podravina adventure u velikom finalu izbora najboljih turističkih proizvoda

Proglašenje i dodjela nagrada u hrvatskom turizmu upravo se privodi kraju u sklopu Dana hrvatskog turizma u Opatiji, u...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×