U koprivničkoj AK galeriji u subotu, 23. siječnja 2021. s početkom u 19 sati bit će otvorena izložba devete autora „Disimulacija maske“ nastala prema kustoskoj koncepciji Suzane Marjanić.
Izložba dokumentira izložbene fotografije, fotodokumentacije performansa, video radove, animacije i izvedbene primjere simbolizacije/disimulacije maske od orwellovske
1984. godine do pandemijskoga blizanačkoga para 2020. i 2021. godine.
Naime, početnu točku na lenti izložbe čini akcija „Maska smrti+ćirilica“ iz serije marketinških akcija „Kolportiranje Poleta“ Tomislava Gotovca iz 1984. godine, iz njegova koncepta „Paranoia View Art”, paranoidnog pogleda na svijet gdje je maskom smrti najavljivao krah jedne države i nastavak disimulacije jedne druge države, dok pet radova proizlazi iz 2020. godine i referiraju se na aktualnu političku, društvenu i(ili) zdravstvenu situaciju.
Akcija Siniše Labrovića „Lica Europe“ (2020) umjetnikov je odgovor na predsjedanje Hrvatske Vijećem Europske unije u okviru kojega je ponudio maske s likom 22 povijesne osobe.
Zamjetno je da je kod biranja ličnosti, portreta na papirnatim vrećicama koje će predstavljati europski i hrvatski identitet kao granicu postavio kraj Prvoga svjetskog rata.
Na aktualnu situaciju pandemije COVID-19 referiraju se radovi Marka Markovića „Dnevnik
straha“, Roberta Francisztyja „Čovječe, ne ljuti se (društvena igra)“ i Darka Brajkovića Đepeta Njapa „Almost Human“.
Drugi izložbeni temat na motiv disimulacije maske figurira kao podsjetnik na rad s warholovskim naslovom „Velvet Underground“ (2002) Igora Grubića u kojemu umjetnik rabi zoo-masku-kostim kao regresiju u djetinjstvo koja se može iščitati kao apotropejska maska totema straha odrastanja.
Nastavno na drugi izložbeni temat o apotropejskim maskama u svakodnevici nadovezuje se fotodokumentacija performansa “Understanding” (2019) Andreja Zbašnika i Darka Brajkovića Đepeta Njapa kao i performans “Facolić – priprema za smrt” (2021) Davida Belasa.
Treća matrica disimulacije maske čini rad „Lupus“ (2020, 2021) Ive-Matije Bitange kojim
umjetnica pokriva medicinsko značenje pojma „disimulacija“ u smislu svjesnoga prikrivanja znakova vlastite bolesti.
Naslovna i plakatna fotografija-kolaž „Dada-Joker“ izložbe „Disimulacija maske“ psihotično i vremenski spaja masku koju je George Grosz nosio u akciji „Dada-smrt“ 1918. godine i duševnu patnju Jokera u izvedbi Joaquina Phoenixa (2019).
Naime, kada je George Grosz 1918., pri završetku Prvog svjetskog rata, izvedbeno šetao berlinskom Avenijom Kurfürstendamm kao Dada-smrt (mrtvačka lubanja-maska i građansko odijelo-kostim sa štapom), s cigaretom na cigaršpicu, aktivistički je i dadaistički upozoravao na političke disimulacije nastavka rata.
Za razliku od futurista koji su slavili higijenu rata, dadaisti su predosjećali kumulaciju zla, u Lorenzovu određenju „ljudskoga zla“, koje se očituje sve do ove današnje patofobične
pandemije.
Plakatna fotografija-kolaž izložbe kao i izložba sama nastoje dokumentirati shizofreno doba korporatizma i disimulacije pandemije ispunjeno strahom i retoričkim pitanjima što je od ljudskosti uopće pre/ostalo i koje istine na ovom putu u transhumanizam disimuliramo.
Na otvorenju će biti izvedeni performansi Darka Brajkovića Đepeta Njapa „Almost Human“ i Davida Belasa „Facolić – priprema za smrt“.
Realizaciju izložbe sufinanciraju Grad Koprivnica, Ministarstvo kulture i medija RH.
Projekt se provodi uz podršku Zaklade Kultura nova.