Danas je na pokusnom polju veličine oko 1000 metara četvornih u Koprivnici održana berba krastavaca, u kojoj su sudjelovali i Podravkini menadžeri te uprava.
Bralo se ručno, s obzirom na to da uzgoj krastavaca zahtijeva mnogo ručnog rada, kako u fazama proizvodnje, tako i same berbe. Beru ručno, a oni manji, ujedno i najviše klase, beru se i dva puta dnevno kako ne bi prešli zadane okvire svoje klase što umanjuje otkupnu cijenu.
Predsjednik Uprave Marin Pucar naglasio je da tvrtka želi postići samodostatnost u toj kulturi u roku od pet godina. Isto tako, uzgoj krastavaca može biti idealan za obiteljski posao.
– Prije nepunih pola godine napravili smo novu strategiju i tijekom ove godine započeli smo intenzivnu suradnju s poljoprivrednim gospodarstvima i kooperantima. Ovdje smo htjeli pokazati našim kooperantima kako se baviti kulturom krastavaca, a moja osobna ambicija je da krastavce dobijemo s hrvatskih polja, ne samo zbog lokalpatriotizma, nego i kvalitete. Želimo i promovirati kult rada, da se može živjeti od poljoprivrede i fizičkog rada. Polje ove veličine može donijeti četveročlanoj obitelji prihod od 50.000 kuna, ali samo ako će se studiozno baviti berbom. Treba puno rada i truda da bi se došlo do novaca – poručio je predsjednik Uprave Marin Pucar.
Podravka ne može pokriti sve svoje potrebe za krastavcima proizvodnjom u Hrvatskoj pa je prisiljena uvoziti, naglasio je direktor sektora poljoprivrede Zdravko Dimač.
– Još uvijek uvozimo krastavce. Čak smo i sa pšenicom došli od 12 tisuća tona lani do 40 tisuća tona ove godine. Krastavce uvozimo iz Bosne i Hercegovine, a i tu nailazimo na niz problema. Primjerice, zaustave kamion na carini s 30 tona krastavaca zbog neusklađenosti propisa. Mnogo jeftinije bi nam bilo proizvoditi sve u Hrvatskoj, naši poljoprivrednici bi na tome zarađivali iz sezone u sezonu, a dobili bismo sigurnu količinu, sigurnu kvalitetu i pouzdane proizvođače – rekao je Zdravko Dimač.
Cijena krastavaca varira od 1,2 kune do sedam kuna, a krastavaca ima u Hrvatskoj toliko malo da se ne mogu pokriti ni potrebe Podravke, a kamoli drugih tvrtki.
– Krastavac je zanimljiva povrtna kultura koja se dobro prodaje, ali u Hrvatskoj je teško organizirati ukupne potrebe za krastavcima, ona je manja od potreba Podravke, a ima i još prerađivača. Ovakve promocije imaju cilj da se proizvodnja proširi. Očekujemo oko 5 tona prinosa na ovom polju, a otkupna cijena je od sedam kuna do 1,2-1,3 kune, prosječno oko četiri kune. To može biti lijepa dopuna obiteljskog budžeta – uvjeren je Zdravko Matotan iz Podravke.