Tragična smrt dvije osobe na pružnom prijelazu Male Sredice u Bjelovaru, u naletu vlaka koji je putovao prema Križevcima, sukobila je dvije “bratske” firme, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Infrastrukturu te ih odvela ravno na sud.
Vlak usmrtio dvije osobe
U nesreći, koja se dogodila 28. prosinca 2015. godine smrtno su stradali vozač taxi kombija Dražen Dolenac i putnica Neda Župić. Na njih je naletio putnički vlak kojim je prema Križevcima upravljao T. K.U taxi kombiju bilo je, podsjetimo više putnika.
Vozač Dražen vrlo vjerojatno bi i zaustavio vozilo da je signalizacija za dolazak vlaka radila – no, nije! Tijekom suđenja utvrđeno je kako je strojovođa T. K. dobio nalog na kojem je pisalo da je taj prijelaz neosiguran. On ipak nije zaustavio vlak prije pružnog prijelaza. Kako nesretni Dražen nije znao da je signalizacija u kvaru nije se zaustavio. U tom trenutku naišao je putnički vlak te usmrtio dvije osobe. Vozača na mjestu, a žena je preminula dan kasnije.
Kvar za kvarom
Da stvar bude još gora, istraga je pokazala da je u dvije godine na tom prijelazu bilo čak 28 situacija s kvarovima. U prosincu te 2015. godine u samo tri dana pet kvarova.
Općinski sud u Bjelovaru u međuvremenu je donio nepravomoćnu presudu po kojoj je HŽ Putnički prijevoz roditeljima poginulog Dražena morao isplatiti naknadu štete. Radilo se o nešto više od 77 tisuća eura. Već na tom suđenju HŽ Putnički prijevoz isticao je da dio krivnje snosi i bratska firma HŽ Infrastruktura koja upravlja željezničkom infrastrukturom u Hrvatskoj. Smatrali su da bi oni trebali djelomično snositi trošak naknade štete. Tražili su da HŽ Infra refundira pola novca kojeg su uplatili oštećenima.
Istraga jest pokazala da je za nesreću kriv zaposlenik firme HŽ Putnički prijevoz, to jest strojovođa. Kako su u HŽ Putničkom prijevozu smatrali da nisu izravni krivci, pokrenut je postupak na Trgovačkom sudu. Tamo su vještaci naveli da je u nalog bio upisan krivi broj vlaka te da nalog nije bio unesen u putnu listu. Stoga ističu kako može postojati sumnja je li uopće strojovođa bio pravilno obaviješten o tome da na prijelazu postoji kvar. Krivi nalog upisao je prometnik vlakova, koji je pak zaposlenik nesretne HŽ Infrastrukture.
Otkaz i zatvor
Osim toga, u vrijeme nesreće bila je i gusta magla pa su u HŽ Putničkom prijevozu smatrali da je HŽ Infra trebala osigurati prijelaz radnikom skretničarom. To je između ostalog u skladu s Poslovnim redom tamošnjeg kolodvora. U HŽ infrastrukturi su, naravno tvrdili kako je jedini i izravni krivac strojovođa, sada već biviši djelatnik firme HŽ Putnički prijevoz.
-Naš je prometnik i pismeno i usmeno obavijestio strojovođu o kvaru. On je nakon nesreće dobio i otkaz tamo, a kasnije je i osuđen na dvije godine zatvora zbog tragične nesreće – naveli su na sudu iz HŽ Infrastrukture te dodali da nije bilo moguće osigurati prijelaz radnikom skretničarom jer je to radno mjesto bilo ukinuto modernizacijom tog prijelaza.
Moderniziranog prijelaza na kojem je vlak usmrtio dvije osobe i na kojem je, ponavljamo, samo u tom prosincu bilo više kvarova.
Mogućnost žalbe
Na Trgovačkom su sudu, nakon dokaznih radnji i izviješća vještaka utvrdili kako ipak postoji suodgovornost obje strane od 50:50. Po tome HŽ Infrastruktura mora firmi HŽ Putnički prijevoz isplatiti nešto više od 38 tisuća eura. Njima pak sad ne preostaje drugo nego žaliti se Visokom trgovačkom sudu.