Očajni putnici InterCity vlaka Podravka, obratili su nam se putem emaila, ogorčeni činjenicom da ‘jedini poslovni vlak iz vremena Jugoslavije koji je opstao do danas, nema vagon restorana.’
– Putnicima se uredno naplaćuje dodatak za rang vlaka InterCity + rezervacije. Ljudima u narodu najčešće rang InterCity ne znači puno, ali kada im se kaže da plaćaju dodatak za „poslovni vlak“ koji ne nudi nikakvu dodatnu uslugu, onda tu nastaje problem – stoji u dopisu.
InterCity vlak prometuje na relaciji Osijek-Virovitica-Zagreb-Osijek, a njime iz Koprivnice, Đurđevca, Pitomače, Križevaca i drugih mjesta, najčešće putuju studenti te ljudi na posao u druga mjesta.
Vlak koji vozi od 1969. godine, gotovo 50 godina, iz Koprivnice polazi u 17.55, a u Osijeku je u 21.02 sati. Na HŽ informacijama doznajemo da karta u jednom smjeru do Osijeka košta 120 kuna, a povratna 192 kune te da se cijena u posljednje vrijeme nije mijenjala.
Cijena karte je temeljem toga ostala ista i od kada se u vlaku gotovo godinu dana, od 31. srpnja prošle godine, putnicima ne nudi usluga restorana.
– U tom iznimno urednom vagonu se mogla popiti kava ili bilo koji drugi topli napitak, popiti hladno piće, pojesti sendvič ili nešto od snacka, pogledati film na TV-u, poslušati glazba, pročitati knjiga. Čovjeku nije bilo teško platiti i taj dodatak za InterCity (poslovni) vlak – navode putnici.
Dodaju da su time putovanja vlakom ipak dobivala dašak Europe i razinu usluge kakvu putnici 21. stoljeća doista i zaslužuju.
Ivana Čubelić, koordinatorica za odnose s javnošću HŽ putničkog prijevoza cijenu karte je opravdala time da InterCity vlakovi prometuju na većim udaljenostima, zaustavljaju se u manjem broju kolodvora u odnosu na brze vlakove i imaju prednost prolaska pred vlakovima nižeg ranga, što skraćuje vrijeme putovanja.
– U sastavu vlaka su klimatizirani vagoni 1. i 2. razreda, radnim danom vozi sedam vagona sa 420 sjedećih mjesta, a vikendom se dodaju četiri vagona sa 240 sjedećih mjesta – navodi ona.
Napomenula je da tadašnji pružatelj ugostiteljske usluge Royal service agency nije podmirivao svoja dugovanja zbog čega nije bilo moguće nastaviti suradnju.
– HŽ Putnički prijevoz zainteresiran je za ponovno uvođenje ugostiteljske usluge, koja ovisi o zainteresiranosti potencijalnih pružatelja ugostiteljske usluge i raspoloživosti vagon-restorana u voznom parku – zaključuje I. Čubelić.
Ivan Stojaković iz požeške tvrtke Royal za Večernji list je rekao kako njihov dug prema HŽ-u iznosi 30.000 kuna, dok HŽ njima duguje pet tisuća kuna za uloženu opremu u nagibne vlakove.
Predložio je nastavak suradnje i vraćanje vagona u Podravku, uz podmirenje trećine dugovanja odmah s privatnim sredstvima zaposlenika, a ostatak kroz razdoblje od 18 mjeseci.
Hoće li putnici u skorije vrijeme u restoranu poslovnog vlaka moći popiti kavu, ostaje tek za vidjeti.