Dolaskom proljeća na prometnicama se pojavio i veći broj vozača mopeda i motocikala.
U prva tri mjeseca ove godine zabilježene su dvije prometne nesreće u kojima su sudjelovali jedan vozač motocikla i jedan vozač mopeda, u kojima je vozač mopeda teže ozlijeđen.
Tijekom prošle godine vozači motocikala sudjelovali su u 16 prometnih nesreća od čega u jednoj nesreći s poginulom osobom i 13 nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama sudjelovalo je 17 motociklista (16 vozača i 1 putnik), od kojih je jedan vozač motocikla smrtno stradao, sedam vozača motocikala je teško ozlijeđeno, dok je pet vozača motocikala lakše ozlijeđeno.
Najčešće vrste nesreća bile su slijetanje vozila sa ceste (6) i sudar prilikom usporedne vožnje (3). Najčešće greške bile su neprimjerena brzina (6), vožnja na nedovoljnoj udaljenosti (2) i oduzimanje prednosti prolaska (2).
Vozači mopeda sudjelovali su u 14 prometnih nesreća od čega 10 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama sudjelovalo je 14 vozača mopeda, od kojih je šest vozača mopeda teško ozlijeđeno, dok su četiri vozača mopeda lakše ozlijeđena.
Najčešće vrste nesreća bili su bočni sudari (6) i slijetanja vozila sa ceste (3). Najčešće greške bile su oduzimanje prednosti prolaska (6), nepropisno skretanje (2) i nepropisno kretanje kolnikom (2).
Vozači mopeda prouzročili su svojim kršenjem prometnih propisa (neprilagođena brzina, nepropisno skretanje i nepropisno kretanje kolnikom) šest prometnih nesreća.
U prometnim nesrećama zaštitnu kacigu koristilo je 93 posto vozača mopeda, 88 % vozača i putnika na motociklu, dok nitko od malodobnih vozača bicikala nije koristio zaštitnu kacigu. Ukupno je svega 70 posto vozača i putnika koristilo zaštitnu kacigu.
Evo korisnih savjeta:
upravljanje samo onim kategorijama vozila odnosno mopeda i one kategorije motocikala za koje posjeduju valjanu vozačku dozvolu,
da tijekom vožnje obavezno na glavi imaju, pravilno pričvršćenu, ispravnu i homologiranu zaštitnu kacigu,
kretanje što bliže desnom rubu kolnika, kako bi vozači ostalih motornih vozila imali dovoljno prostora da ih sigurno preteknu,
poštuju ograničenja brzine kretanja vozila izražena prometnim propisima ili prometnim znakovima,
poštivanje pravila prvenstva prolaska kroz raskrižja,
da ne pretječu druga motorna vozila na nepreglednim mjestima (oštrim zavojima, prijevojima, nadvožnjacima i sl.) i u neposrednoj blizini obilježenih pješačkih prijelaza,
da ne pretječu i obilaze druga vozila s desne strane, te da ne ulijeću u „škare“,
da ne vrše preinake na svojim vozilima kojima pojačavaju snagu motora ili povećavaju razinu buke,
da za vrijeme vožnje na mopedima i motociklima imaju upaljena svjetla,
ne prevoze djecu, te putnike koji ne koriste zaštitne kacige.
da nakon konzumacije alkoholnih pića ne upravljaju mopedima i motociklima,
da ne počinju upravljati mopedom ili motociklom ukoliko su umorni ili pod utjecajem lijekova,
da pravovremeno ostale sudionike u prometu obavijeste o promjeni smjera kretanja ili zaustavljanja.