Nakon 6. ožujka i otprilike šest tjedana, od jučer je ponovno uspostavljen promet preko oštećenog mosta na Glogovnici u križevačkom prigradskom naselju Cubincu. Doduše preko mosta mogu samo osobna vozila, dok teretnjaci još uvijek prema Svetom Ivanu Žabnu moraju voziti oko šest kilometara obilaznim pravcima.
– Taj most i ta cesta nisu u nadležnosti ŽUC-a, ali znam zašto je to otprilike napravljeno; mogu reći da je vjerojatno nakon geotehnike, znači ispitivanja tla ispod upornjaka i pregleda samog mosta odlučeno da se ipak osobna vozila mogu privremeno, do rušenja i izgradnje novoga mosta pustiti preko ove postojeće konstrukcije – procjenjuje ravnatelj Županijske uprave za ceste Dragutin Guzalić.
Kako to da se odjednom ipak može preko mosta bilo je jedno od vijećničkih pitanja i na jučerašnjoj sjednici križevačkog Gradskog vijeća. Gradonačelnik Branko Hrg je odgovorio da do toga ipak nije došlo preko noći, već nakon upornog traženja na svim mjestima odlučivanja.
– Rađeni su baš veliki pritisci na Hrvatske ceste i na Ministarstvo, pisali smo i ja i župan i u ulozi saborskog zastupnika sam postavljao ta pitanja i sada se pronašlo po svim tim nastojanjima, pritiscima, lobiranjima da se ipak postojeći most privremeno koristi na ovaj način, dok se ne izgradi novi – veli Hrg.
A ključ cijele priče leži upravo u tim posljednjim riječima – dok se ne izgradi novi. Naime, prema dopisu iz Hrvatskih cesta podijeljenom vijećnicima na sjednici, do toga će doći ne u prvobitno najavljenom roku od tri mjeseca, što bi bilo u lipnju, nego u dvostruko dužem, krajem rujna.
– U njemu sve vidite, dakle kad sam saznao da HC neće baš onako kao što su rekli u prvom trenutku napraviti most za 2-3 mjeseca, tog trenutka smo počeli pisati i tražiti da se to riješi – navodi Hrg, a ravantelj ŽUC-a Guzalić s bogatim iskustvom u raznim postupcima od zamisli do izvedbe kaže da je tome kod nas jednostavno tako.
– Pokušavam razumjeti, odnosno znam otprilike proceduru koja se provodi i koja mora biti provedena, od geotehničkih ispitivanja do građevinsko-tehničke dokumentacije koja ide, do provedbe javne nabave i tada izgradnje. To su procesi koji na žalost kod nas traju, a sama je izgradnja najbrža – kaže ravnatelj ŽUC-a.
I dok se zna koliko treba proći od betoniranja do prvog prolaska vozila preko mosta, te unatoč hitnosti koja predviđeni rok završetka gradnje smješta u kraj rujna, ama baš nitko ne može proreći hoće li postupak javne nabave proteći bez žalbi nezadovoljnih ponuditelja. Da se izvođač posla ne dobije na prvom natječaju za naše je prilike i više nego za očekivati, a to bi značilo da ćemo o počeku gradnje novoga mosta pisati i 2015-te.
Izvor: www.radio-koprivnica.hr