22.1 C
Koprivnica
Nedjelja, 30. lipnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
Bicikli posvađali vijećnike

Wolf: Bicikli su super, djeca su nam pretila, Rajn: Ja ih očito baš i ne koristim
W

Smeta mi što su neargumentirano svi protiv tih bicikala. Putujem i dosta izvan Hrvatske i svugdje je tendencija prelazak na takav način prijevoza. Djeca su nam pretila, znači, ne smije se sve gledati kroz financije. Vjerujem da će projekt dati rezultate u budućim generacijama - kazala je vijećnica Štefica Wolf

Ne propustite

Javni bicikli, njihov broj, učestalost korištenja, kao i gubitak koji generiraju na godišnjoj razini opet su bili tema na križevačkom Gradskom vijeću održanom sinoć. Dotaknuto je i pitanje zapošljavanja osobe koja se brine o njima.

– Nije mi jasno kod zapošljavanja, to se radi kad postoji potreba, provede se natječaj i onda se čovjeka zaposli. Sad ispada da je igrom slučaja čovjek zaposlen baš na javnim biciklima – pripupitao je vijećnik Ivan Majdak.

– Igrom slučaja smo i dalje trebali ljude koji su samo promijenili radno mjesto. Nisu završetkom projekta dobili otkaze pa smo zaposlili nove, nego su se jednostavno prebacili na druge poslove – odgovorio mu je zamjenik gradonačelnika Danijel Šaško.

– Da sumiramo, uhljebili ste ljude i ostali su uhljebljeni i dalje. Otvorili ste novo radno mjesto za stalne poslove koji vam trebaju i na to radno mjesto niste raspisali natječaj nego ste zaposlili čovjeka. Prekršili ste zakon – kazao je Majdak.

– Ne, zaposlili smo ih da rade svoj posao, a onda smo im dali ponovno svoj posao. Ne znam koji smo zakon prekršili kad Križevački poduzetnički centar nije obveznik raspisivanja natječaja za zaposlenike – replicirao je Šaško.

bicikli križevci
Foto: Arhiva

Jelena Velić, direktorica Križevačkog poduzetničkog centra, kazala je kako je radno mjesto spomente osobe pomoćni domar, a njegov je posao, između ostaloga, i razmještavanje i briga o biciklima, prijava kvarova, komunikacija, a njegova plaća ne ide kroz trošak parkinga i bicikala.

Vijećnik Goran Hrg, pak, kazao je kako je iznenađen čime se sve Poduzetnički centar bavi.

– Od 6.ožujka počeli smo naplaćivati parkiranje, a nigdje ne piše koliko smo uprihodili od tog parkiranja – pitao je on.

– Osvrnuo bih se na bicikle, koliko su u plusu i minusu, koja im je svrha. Mislim da su sami za sebe debeli minus. Možda ne bi bilo loše da ih raštrkamo po okolici, budući da grad Križevci nije samo 500 metara od centra, to je i Carevdar i Veliki Raven i ostala prigradska naselja. Mislim da smo mi građani prigradskih naselja diskriminirani – istaknuo je vijećnik Siniša Španić.

– Znali smo da bicikli neće donositi prihode, ali ćemo to pokriti kroz naplatu parkiranja. Sljedeći korak je uvođenje javnog prijevoza, za koji je nemoguće da bude pozitivan jer to nijedan grad dosad nije uspio. Nije istina da se ne koriste, posebno od kolodvora, imamo najmanje 50 vožnji dnevno, nekad su čak i svi u upotrebi, ukupno njih 50. Što se tiče korištenja u prigradskim naseljima, nisam siguran da bi ih građani koristili na relacijama od 15-20 km – kazao je Šaško.

bicikli križevci
Foto: Arhiva

– Vidim da je jako puno ljudi protiv tih bicikala, no možda su to oni koji više vole voziti aute i motocikle. Imam dva studenta kojima je jako dobro što mogu biciklima s kolodvora doći do grada, manje koriste taksi. Predajem u srednjoj školi i znam da je mnogo djece koja su sretna što mogu od kolodvora doći do škole. Svi vi radite ujutro i nemate uvid koliko se koriste, nitko od vas nije 24 sata uz postaju da to vidi. Smeta mi što su neargumentirano svi protiv tih bicikala. Putujem i dosta izvan Hrvatske i svugdje je tendencija prelazak na takav način prijevoza. Djeca su nam pretila, znači, ne smije se sve gledati kroz financije. Vjerujem da će projekt dati rezultate u budućim generacijama. Nažalost, puno nas nema zdrave navike i zato nam je država pretila – kazala je vijećnica Štefica Wolf.

– Generalno nisam protiv, ali zašto su u minusu 30-ak tisuća eura. Slažem se s gospođom Wolf, ali model ne valja. Kroz Raven prolazi biciklistička ruta, bilo bi dobro kad bi ih bilo i tamo, ali zanima me koliko su korišteni – replicirao je Španić.

– Nije nitko protiv bicikala, ali je pitanje treba li ovom gradu 50 bicikala na 20 mjesta. Vrbovec ih ima u cijelom gradu 10. Da ih imamo 12 ili 15, ne bi bio toliki trošak, a nema razloga da stoji 10 ili 15 na jednom mjestu, a dnevno se koristi jedan ili dva – rekao je Majdak.

Replicirao je i vijećnik Goran Hrg.

– Vijećnice Wolf, nema to veze s ljubavi, znamo čija je to ljubav. Ovo je javni novac, ne ispunjavamo ničije želje. Ako nešto generira gubitak, treba razmisliti – rekao je.

– Očito iz svih razloga koje je vijećnica Wolf navela, ja nisam taj koji najviše koristi bicikle,  što ne znači da ih ne zagovaram. No, kad se stavljamo u korelaciju s drugim gradovima, moramo shvatiti kako naš grad izgleda. Vrbovec ima šest stajališta i ima središte površine 10 km četvornih. Križevci imaju 36 km četvornih. Ne možete grad ove veličine pokriti s četiri stajališta. Sljedeći tjedan dođite na predstavljanje urbane mobilnosti, postoje razlozi zašto je toliko stajališta. Naravno, bitna su nam prigradska naselja, ali urbana mobilnost ne obuhvaća samo bicikle, nego govorimo i o elektromobilnosti, elektrobusevima – kazao je gradonačelnik Mario Rajn.

Vijećnik Maksić na to je dodao kako bi morali ljudima ponuditi i kacige, čime je naljutio gradonačelnika Rajna koji je kazao: Kacige nisu obavezne.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Picoki su obranili od Osmanlija!

FOTO/VIDEO Spektakularna Legenda o Picokima pokazala da se Đurđevčani nikad ne predaju, gledatelji oduševljeno pratili veliku pobjedu

Picoki su se još jednom obranili od Osmanlija! Legenda o Picokima pokazala je zašto je Picokijada među najiščekivanijim događajima...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×