4.5 C
Koprivnica
Subota, 28. prosinca 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
Gradonačelnik bez dlake na jeziku

Željko Lacković: “Dobroviću, vozi smeće za Metković!”
Ž

Ne propustite

Donosimo intervju s gradonačelnikom Đurđevca, Željkom Lackovićem, koji se na listi Milana Bandića bori za ulazak u Sabor. Lacković je bez dlake na jeziku opleo po Mostovcima koje krivi za situaciju na Piškornici te najavio velike projekte i osnivanje regionalne stranke. Naravno, nisu izostale ni deve.

Nakon što na lanjskim izborima niste uspjeli Snagom sjevera dobiti mandat u Saboru, kažu da sada ulaskom na listu Milana Bandića igrate na sigurno. Što vas je zaista spojilo s Bandićem?

Osobno sam sve u životu stekao radom i cijenim ljude koji vjeruju da je samo radom moguće postići rezultate. Danas se u Hrvatskoj politici previše priča, a premalo radi, malo je bogatih, a puno siromašnih. Rad i solidarnije raspolaganje društvenim dobrima jedini je temelj održive Hrvatske. Ja sam i dalje nezavisni političar na koalicijskoj listi i slobodno ću raspolagati svojim mandatom koji neće izostati kada se uzmu u obzir rezultati prethodnih izbora.

Slušamo komentare Podravaca i Prigoraca zašto bi svoj glas dali đurđevačkom gradonačelniku, što će on učiniti za boljitak Koprivnice i Križevaca?

Ja nisam čuo takve komentare, valjda ne misle da će Koprivnicu u Saboru bolje zastupati netko iz Šibenika ili Metkovića, nego ja iz Đurđevca. Nažalost, istina je još gora, Za Koprivnicu i Podravinu u Saboru se već godinama ne bori baš nitko. Kao primjer navodim činjenicu da je Koprivnica jedini grad u Hrvatskoj koji je izgradio zgradu suda i dao je državi.

Sebe smatram pravim Podravcom i bit ću advokat svoje Podravine u Hrvatskom saboru. Svi mi imamo iste ili slične probleme i potrebe i nikad ne bih mogao uskogrudno zastupati interese samo svojeg zavičaja, a pri tome ne imati u vidu cijelo područje izborne jedinice u kojoj samo biran. Za razliku od ostalih zastupnika koje će građani nakon izbora vidjeti samo na televiziji, ja ću, kao i sada kao gradonačelnik, puno vremena odvajati na susret s građanima i zato ću u svakom gradu jednom tjedno primati građane. Smisao predstavničke demokracije je zastupanje građana, a ne stranačkih šefova kao što je danas uobičajeno.

Planirate osnivanje regionalne političke opcije koja će zastupati interese Podravine i Prigorja. Znači li to da ćete imati kandidate za župana i gradonačelnike sva tri grada na lokalnim izborima? Jesu li već poznata neka imena?

Podravina će dobiti regionalnu stranku i to parlamentarnu, koja će se vjerojatno zvati Podravski Sabor. Već danas je jasno da politička karta Podravine nakon idućih lokalnih izbora ni izdaleka neće izgledati kao danas. Vrlo sam zadovoljan činjenicom da je ideja o osnivanju stranke odlično prihvaćena u cijeloj Podravini, a posebno u Koprivnici, gdje u inicijalnom krugu već imamo dvadesetak vrlo uglednih građana srednje i mlađe generacije. Politiku čine ljudi, a ljude predstavljaju njihova djela. Na našim listama bit će mnogo sposobnih, obrazovanih i svojim strukama dokazanih ljudi, kojima je osim ljubavi prema Podravini, zajedničko i to što su svjesni da se budućnost Podravine ne smije prepustiti ljudima i političarima koji nas danas vode.

Željko Lacković
Željko Lacković // Foto: Matija Gudlin

Veliki ste vizionar – Đurđevac kao regionalno turističko središte, deve, polja lavande, mala stopa nezaposlenosti, dolazak velikih trgovačkih centara? Opišite nam Đurđevac u vašim očima.

Đurđevac je dio turističke destinacije Podravina. Prirodna i kulturna baština cijele Podravine, čista priroda i okoliš, bogatstvo gastro i eno ponude, te gostoljubivost naših ljudi jamstvo su turističkog razvoja, a kreacija i stvaranje novih i atraktivnih proizvoda jamstvo su uspjeha koji će promijeniti ne samo Đurđevac. Često se uspjeh krije u malim stvarima i detaljima, a mi želimo živjeti u gradu po mjeri čovjeka, ekološki osviještenim i okrenuti čistim industrijama. Upravo zbog toga možemo biti sigurni da se Đurđevac u kratkom roku neće razlikovati od bilo kojeg drugog turističkog mjesta na Jadranu. Kontinentalni turizam koji traje 365 dana u godini dovodi u grad nova lica, nove ideje i poduzetnike.

Jesu li vaše ideje zaista ostvarive ili je to borba s vjetrenjačama? Nailazite li na otpor i skeptičnost?

Vjetrenjače su iza mene. Ljudi su prepoznali moj način rada i odlučnost i sada više nisu skeptični. Ne postavlja se pitanje hoće li neki projekt biti realiziran, već u kojem roku.

Dolazak deva u Đurđevac zaintrigirao je javnost i mogli su se čuti i pozitivni i negativni komentari, no kako god okrenemo, ovoj ideji nema premca. Otkrijte nam kada stižu deve i kada će se moći zajahati Podravskom saharom?

Projektom Deva kojim smo željeli promovirati Đurđevačke pijeske – Hrvatsku saharu izazvao je pravu medijsku erupciju. Vijest o devama koju ste prvi objavili online prenošena je u svim okolnim državama i sigurno ćete teško ponoviti ovakav medijski iskorak. O dolasku deva izvještavali su gotovo svi mediji, tako da moramo biti spremni za dolazak posjetitelja. Jahanje Hrvatskom saharom biti će dio turističke ponude do kraja godine.

Jedna od važnih, ako ne i najvažnijih tema vaše političke kampanje je nužnost izgradnje infrastrukture, tj. brze ceste do Koprivnice i povezivanje s Bjelovarom. Mnogi su to obećavali, no još nitko nije ispunio, na koji način namjeravate ostvariti izgradnju te dionice?

Na sučeljavanju koje je održano na jednoj Zagrebačkoj televiziji voditelj je postavio pitanje na koje je tražio kratak i konkretan odgovor. Pitanje je glasilo bi li prije gradili Pelješki most ili Podravsku magistralu. Gospođa Sobol i gospodin Branko Hrg dali su prednost Pelješkom mostu, a ja Podravskoj magistrali. Njihovi odgovori dovoljno govore zbog čega nemamo adekvatnu infrastrukturnu prometnu povezanost. Kakva je situacija možda nabolje govore dva detalja; na putu od Varaždina do Osijeka jedino u Virju prelazite preko pruge i jedino Koprivnica ima pola zaobilaznice. Svi drugi gradovi imaju zaobilaznice, a pružni prijelazi nadvožnjake. I najduži put kreće prvim korakom, a nezavisna ruka u Hrvatskom saboru vrijedi više od deset stranačkih i to je zalog da će se gradnja prometnice na našem području staviti u prioritete prve skupine.

Tvrdite da Podravina nije dobila gotovo ništa od dugogodišnjeg eksploatiranja nafte i plina. Kako namjeravate vratiti novac?

Ljudi u Podravini moraju postati svjesni činjenice da je Podravina energetski iznimno bogata regija koja daje 2/3 proizvodnje plina u Hrvatskoj. Država je koncesionarima plinskih polja omogućila da godinama plaćaju rentu za eksploataciju od 5 posto, iako je u Europi uobičajeno da ta renta iznosi od 12 do 20 posto.

Općine i gradovi u našoj županiji zbog zakidanja u visini rente godišnje su gubile oko 200 milijuna kuna ili u zadnjih 25 godina pet milijardi kuna.

Samo političkim organiziranjem i osvještavanje žitelja Podravine moguće je raditi velike stvari kao što je ispravljanje nepravdi koje traju 25 i više godina. Jedna jedina bušotina Jagnjedovac u 50 godina proizvela je vrijednost od tri milijarde kuna, a iscrpljena rudna bogatstva ukupno dosežu nevjerojatne vrijednosti od čega ništa nije vraćeno kroz osnovnu infrastrukturu ili rentu kakva je u mnogim zemljama.

Plan izgradnje RCGO Piškornica i Dobrovićev plan gospodarenja otpadom. Vaš stav.

Dobrović kao i svi Mostovci samo planiraju, a nemaju rješenje. Takvim ljudima treba zabraniti bavljenje politikom u segmentima gdje mogu nanositi štetu zbog dozvole da se na Piškornici odlažu ogromne količine komunalnog otpada ugrožen je naš najvredniji resurs budućnosti, najveće i najkvalitetnije zalihe podzemne pitke vode. Neka smeće iz Rijeke skladišti u Metkoviću.

Ukoliko uđete u Sabor, hoćete li nastaviti obnašati funkciju gradonačelnika Đurđevca?

Namjeravam se kandidirati na lokalnim izborima za još jedan mandat gradonačelnika kako bi dovršio najavljene i započete projekte.

Slovite kao najštedljiviji gradonačelnik. Radite bez plaće, nemate putnih troškova, na posao idete biciklom. Hoćete li nastaviti ovu praksu i kada uđete u Sabor i odreći se nekih beneficija?

Sve je moguće.

Što smatrate najvažnijim za razvoj Podravine i Prigorja. Od kuda uopće krenuti?

Zeleno, zeleno, zeleno. Ekologija i održivi razvoj, zdrava hrana, tradicija i kulturna baština, kontinentalni turizam, IT industrija, drvoprerađivačka industrija, proizvodnja energije i energenata. I jasno, preduvjet je izgradnja svih vrsta infrastruktura. Apsolutna prometna povezanost novim cestama do Zagreba, dječji vrtići, škole, zdravstvene ustanove, domovi za starije na najvišem nivou i standardu i to sve izgrađeno vlastitim sredstvima koja nam pripadaju po osnovi rente za eksploataciju plina i nafte.

Pojedini ministri zalažu se za istraživanja nafte i plina u Jadranu govoreći da će Hrvatska biti bogata kao Norveška. Zašto onda Podravina nije bogata kao Norveška, a kod nas se 50 godina crpe bogatstva, gdje su ti novci? Danas političari iz cijele hrvatske skupljajući glasove hodaju našim Podravskim krajem, nije ih čak ni sram priznati da su zbog toga po prvi put u Podravini. Izgleda da jedino mi Podravci u cijeloj državi imamo srama i da nam je neugodno tražiti i svoje, barem je tako bilo do sada. Političari iz Zagreba čude se uređenosti naših lokalnih samouprava, a ne vide kako su razvijeni krajevi u svijetu bogati naftom i plinom.

Nikad ne mirujete s novim idejama i projektima. Što je vaš životni pokretač?

Dovoljno mi je reći da se nešto ne može i eto meni motiva.

Što mislite o legalizaciji marihuane u medicinske svrhe?

I ne samo medicinske.

Koji je vaš ispušni ventil, kako se rješavate negativne energije?

Negativna energija ide uz negativne ljude, a od pozitivnih se odbija kao od ogledala onima koji je šalju.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Subotnje prijepodne

FOTO Koprivnička špica oduševila zadnji put ove godine, građani uživali u centru

Stigla nam je i posljednja ovogodišnja koprivnička špica. Umjesto da budemo nostalgični i pitamo se kako je moguće da je...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×