Moderni automobili često imaju pametne ključeve ili sustave bez ključa, što znači da je dovoljno biti u blizini vozila kako bi ga se otključalo, zaključalo i pokrenulo.
No, postoje rizici u funkciji udobnosti koji stalno dolaze do izražaja i koji su poznati već otprilike 15 godina.
Konkretnije, ADAC je testovima potvrdio da se većina vozila s radijskim sustavima kao što su Keyless, Keyless Go ili Keyless Entry i dan danas mogu lako ukrasti.
Posebno su pogođeni vlasnici automobila koji svoja vozila parkiraju ispred kuće. Lopovi tada pokušavaju produžiti radio signal ključa koji se nalazi negdje u kući i tako otvoriti automobil pa ga pokrenuti.
Postoji zaštita od takvih situacija, a najbolja su UWB čipovi u ključevima, koji automatski onemogućavaju produženi radio signal, kao i senzori pokreta u ključu. Oni nisu toliko sigurni kao UWB, kao ni praktični jer ključ se isključi dok je u stanju mirovanja nekoliko minuta, nakon čega mu treba nekoliko minuta da se ponovno uključi.
Postoje i oni koji uopće ne žele ove mogućnosti, a sreća za njih je što mogu isključiti rad ključa na daljinu. Sve što je potrebno jest dvaput kliknuti na tipku za otvaranje i zatvaranje ili je dugo držati dok se ne isključi, ovisno o modelu automobila.
Za ona vozila koja korisniku ne daju mogućnost da sami isključe Keyless, to se može učiniti kod mehaničara. Nedostatak je, međutim, što je tada funkcija trajno onemogućena, prenosi Poslovni dnevnik.