Novom Opel Insignijom koja će imati svoju svjetsku premijeru na 65. frankfurtskom sajmu automobila (od 12. do 22. rujna 2013.) Opelova modelska ofenziva prelazi na sljedeću razinu.
Ovaj model s vrha ponude krasi još privlačniji stil interijera i eksterijera pa on nagrađivanu filozofiju prema kojoj „umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost” podiže na još višu razinu. Novi snažni i ultraučinkoviti motori s izravnim ubrizgavanjem poput turbo dizelskog s emisijom od 99 te benzinski turbo agregat nove generacije dodatno proširuju ionako bogat portfelj motora. Ova vrlo niska emisija ispušnih plinova svrstava novi dvolitreni turbo dizelski motor u A+ energetsku klasu efikasnosti. Obje izvedbe motora (88kW/120KS i 103kW/140KS prema EG Nr.715/2007) u izvedbama karoserije sa četiri i pet vrata, ručnim mjenjačem sa šest brzina i start/stop sustavom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombiniranom ciklusu (Sports Tourer: 3,9 l/100 km). Takva potrošnja čini Opel Insigniju 2.0 CDTI najefikasnijim dizelskim automobilom u svojoj klasi.
Cijeli niz poboljšanja podvozja osigurava veću udobnost, a s Insignijom je sada dostupna i posve nova generacija informacijsko-multimedijskog sustava koja u automobil integrira brojne funkcije pametnog telefona te se njime upravlja intuitivno i jednostavno putem dodirne pločice – touchpada – na središnjoj konzoli.
Cijena i početak prodaje
U Hrvatskoj nova se Insignija može početi naručivati od 18. lipnja, a posebno treba naglasiti da će cijene za novog model ostati na nivou jednako opremljenih Insignija prethodne generacije.
Elegancija
Tijekom unaprjeđenja kokpita u fokusu su bila tri kriterija: jednostavno, jasno i time intuitivno upravljanje, prilagodba ponude informacijsko-multimedijskih sustava te, naravno, udobnost i sigurnost vozača i putnika, koja je dodatno povećana zahvaljujući najmanjem mogućem odvlačenju pozornosti od praćenja situacije na cesti.
Središnja konzola nudi posve novi osjećaj suptilnosti i profinjenosti te se na njoj nalazi cijeli niz vrhunskih tehnologija i funkcija. Crno lakirana kontrolna ploča visokog sjaja s kromiranim detaljima drastično je pojednostavnjena: sada se na njoj nalazi tek nekoliko gumba, pa je upravljanje informacijsko-multimedijskim sustavom te primjerice klimatizacijom brzo i intuitivno.
Novom se generacijom Insignijina informacijsko-multimedijskog sustava upravlja putem dodirnog zaslona u boji dijagonale osam inča (20,3 cm). Vozač može pristupiti svim funkcijama i podizbornicima putem početnog zaslona, primjerice radijskim postajama, pojedinačnim pjesmama, povezivanju s pametnim telefonom ili 3D karti za navigaciju, i to pritiskom gumba, dodirnog zaslona, upravljanjem govorom ili putem posve novog touchpada. A novi informacijsko-multimedijski sustav može se i individualizirati – naime, moguće je pohraniti do 60 osobnih favorita (npr. playlisti, kontakata iz imenika mobitela, adresa za navigaciju).
Touchpadje ergonomski integriran u središnju konzolu i nudi posve nov način brzog i intuitivnog pristupa informacijsko-multimedijskom sustavu. Njegova pozadinski osvijetljena površina osjetljiva na dodir odmah reagira na pokrete prstom, uključujući dodirno kretanje sučeljem, i čini upravljanje novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava krajnje jednostavnim pa vozača ne odvlači od praćenja prometne situacije. Čak je i pojedinačna slova – primjerice prilikom traženja pjesme u bazi podataka ili grada u navigacijskom sustavu – moguće unijeti putem touchpada dodirom prstom.
Vozač Insignije može upravljati novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava i putem novodizajniranih i jednostavno organiziranih kontrola na upravljaču te govornih naredbi. Funkcija naprednog prepoznavanja govora aktivira se jednostavnim pritiskom gumba na upravljaču, a sam sustav može obraditi više naredbi istovremeno. Širok raspon izbora prilikom upravljanja rezultat je poboljšanja nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava.
Vezu između čovjeka i stroja intenzivira i novodizajnirana ploča s instrumentima s dodirnim zaslonom u boji visoke razlučivosti dijagonale maksimalno osam inča (20,3 cm). Osim klasičnih očitanja poput brzine, broja okretaja u minuti i razine goriva u spremniku, izravnom su pogledu vozača dostupni i dodatni podaci o navigaciji, korištenju pametnog telefona i mogućnostima vezanima uz zvuk, a moguće ih je i dodatno podešavati.
Vrh ponude: nova generacija turbo dizelskog i SIDI turbo benzinskog motora s emisijom samo 99 g
Nova se Opel Insignia ističe i svojim pogonskim sustavom i podvozjem. Ovaj je srednje veliki model već ovjenčan brojnim nagradama za udobnost vožnje, upravljanje i držanje podloge, no novo ga izdanje lansira u još višu ligu. Opelovi su inženjeri uveli cijeli niz poboljšanja podvozja, uključujući unaprjeđenja amortizera, stabilizatora i upravljanja, koja su dovela do smanjenja buke i vibracija te još veće udobnosti.
Bogat i dodatno povećan portfelj motora prilagođen je višim performansama i udobnosti bez kompromisa. S novom Opel Insignijom dolazi izbor između tri pogonske alternative – benzina, dizela i LPG-a (Liquefied Petroleum Gas, ukapljeni naftni plin) te raspona snage od 81 kW/110 KS do 239 kW/325 KS.
Nova Insignia 2.0 CDTI prvakinja je ekologije i uštede goriva. Zahvaljujući njenom novom 2-litarskom turbo dizelskom motoru, varijante s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS prema standardu EG br. 715/2007 emitiraju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2). Time se nova Insignija nalazi u klasi energetske učinkovitosti A+ jer u kombiniranom ciklusu potrošnje četvero i peterovratni modeli sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i sustavom Start/Stop troše samo 3,7 litara goriva na 100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km), što su vrhunske vrijednosti u toj klasi vozila. Obje varijante krasi i vrhunski okretni moment pri čemu zahvaljujući funkciji automatskog overboosta turbo dizelski motor s 88 kW/120 KS nudi do 320 Nm, a model sa 103 kW/140 KS čak do 370 Nm.
Dizelski je motor s vrha ponude 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 KS. Ovaj dizelski agregat visokih performansi sa sekvencijalnim dvofaznim turbopunjačima nudi impresivan okretni moment od 400 Nm te se odlikuje brzim odzivom na gas i iznimnom snagom u širokom rasponu okretaja.
Najistaknutiji benzinski motori su dva agregata s turbom i izravnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI Turbo sa 184 kW/250 KS i maksimalnim okretnim momentom od 400 Nm te 1.6 SIDI Turbo iz najnovije generacije motora sa 125 kW/170 KS i 260 Nm te čak do 280 Nm s overboostom (SIDI = Spark Ignition Direct Injection, paljenje iskrom uz izravno ubrizgavanje). Oba ta motora krasi vrhunski razvoj snage i izvanredna tećnost rada uz nisku potrošnju goriva. Mogu se upariti sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i Start/Stop funkcijomili pak s novim automatskim mjenjačem sa šest brzina iznimno s niskim trenjem. Osim s pogonom na prednje kotače, 2-litarski SIDI Turbo dostupan je i s pogonom na sve kotače.
Opel Insignia 1.4 LPG nudi alternativan i iznimno ekonomičan motor sa 103 kW/140 i maksimalnim okretnim momentom od 200 Nm. I on je, kao benzinska verzija, sukladan najstrožim smjernicama budućeg standarda Euro 6 koji se odnosi na emisije štetnih plinova. Uz potrošnju goriva od samo 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) u MVEG-ovu kombiniranom ciklusu i niskim emisijama CO2od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), modelu InsigniaLPG nema premca u klasi A energetske učinkovitosti.
Jedinstveni stil
Nova je Insignija evolucija Opelove višestruko nagrađivane dizajnerske filozofije prema kojoj „umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost” u segmentu srednje velikih vozila. Dizajnerska se tema zasniva na aspiracijama na premium kvalitetu i dinamiku uz prepoznatljiv spušten i širok izgled prednjeg dijela radi vizualnog naglašavanja širokog stava. Tako je kromirana rešetka visokog sjaja šira i niža nego prije. Prečka na kojoj se nalazi Opelov logotip uža je i sada sadrži krilca koja predstavljaju vizualnu poveznicu s redizajniranim prednjim svjetlima. Ovisno o paketu opreme, prednja svjetla mogu dolaziti s biksenonskim žaruljama i sigurnosnim sustavom svjetala AFL+. Sva prednja svjetla dolaze u crnom kućištu visokog sjaja s naglašenim kromiranim detaljima usklađenima s korištenim naprednim tehnologijama. Među prednjim su svjetlima iz bogatijih paketa opreme prepoznatljiva svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila sa štedljivim LED žaruljama. Umetci u donjem prednjem dijelu dizajnirani su tako da se čine tankima i širokima radi naglašavanja veličine rešetke. Svjetla za maglu dolaze sa širokim crnim umetcima i kromiranim detaljima. Kako se približavaju blatobranu, ti umetci postaju sve širi radi naglašavanja širine dizajna prednjeg dijela i općenito vrhunski dizajn Opel Insignije.
Izgled bočnih strana nove Insignije u limuzinskoj i hatchback izvedbi jasno se više razlikuju nego prije zahvaljujući jedinstvenom dizajnu poklopca prtljažnika i integriranog spojlera. Linija krova modela s pet vrata lagano nestaje sve dok se ne stopi s stražnjim spojlerom naglašavajući tako klasičnu siluetu kupea. Kod četverovratne varijante ta linija se nastavlja uz rub spojlera kako bi se naglasila duljina elegantne limuzine.
Sve se te promjene odražavaju i u dizajnu stražnjeg dijela, koji je kod nove Insinije širih i nižih proporcija nego prije. Kromirana prečka visokog sjaja sada je smještena niže na poklopcu prtljažnika i na njoj se nalazi logotip. Ona se nastavlja do stražnjih svjetala te se na njoj nalaze tanka svjetla za vožnju unatrag. Dvodijelna stražnja svjetla koja se sastoje od stop-svjetala i klasičnih stražnjih svjetala izvedena su pomoću LED žarulja u svim paketima opreme za limuzinsku i hatchback-izvedbu. Za sve karoserijske izvedbe karakterističan je dizajn svjetala u obliku oštrog krila.
Nova Opel Insignia nudi i cijeli niz tehnoloških i sigurnosnih unapređenja te funkcija koje povećavaju udobnost. Među njima su između ostalog vrhunski sustavi pomoći temeljeni na radaru i kameri a koji uključuju adaptivni tempomat, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, upozorenje na mogućnost frontalnog sudara, drugu generacija sustava za pomoć pri parkiranju, premium sjedala s AGR-ovim certifikatom te sustav „Open & Start” za ulazak u automobil i njegovo pokretanje bez ključa.
izvor: www.auto-info.hr