Šumska staza Crne gore prije malo manje od mjesec dana ugostila je 70-ak MTB biciklista koji su se okupili na startu pa uputili u avanturu dugu 20, odnosno 40 kilometara. Riječ je o povratničkoj brdsko-biciklističkoj utrci organiziranoj od strane Biciklističkog kluba Rotor.
– Prošle su četiri godine od zadnje utrke. Najbitnije je što su vozači svoje impresije prenijeli putem društvenih mreža. Zadovoljni su organizacijom, posebno atraktivnom i dinamičnom stazom – rezimirao je MTB utrku predsjednik BK Rotora Hrvoje Tisaj.
No, tu nije kraj biciklističkih zbivanja na podravskome području. Ove nedjelje, u sklopu Dana kretanja, u Koprivnici kao gradu bicikla, održat će se cestovna rekreativna utrka dužine 70 kilometara, čiji je start u 11 sati ispred Gradske vijećnice. Koliko se Tisaj sjeća, posljednja se vozila prije, otprilike, pet godina. Nova će, prema dosadašnjem odazivu, zaživjeti i na dulje staze.
– Već je prijavljeno preko stotinu vozača, iznenađeni smo brojem. Doći će čak i poznata imena. Nadamo se kako ćemo, uz Dane kretanja, stvoriti tradiciju organizacije trkaćeg programa. Za prvi put, super! – najavljuje Tisaj.
Vozi se starom, provjerenom rutom
Organizacija MTB utrke podrazumijeva puno označavanja staze te ljude koji će upućivati vozače kako ne bi zalutali. S druge strane, cestovna se organizira uz pomoć policije, s time da će i ona imati ljude na punktovima koji će ondje provesti manje vremena jer utrka nije kružna kao u slučaju MTB-a.
Vozit će se starom, provjerenom rutom, otkriva Tisaj: od Koprivnice, preko Miklinovca, Koprivničkih Bregi, Jeduševca, Hlebina, Molvi, Repaša pa prema Ždali, a zatim Gotalovu, Peterancu i natrag do centra, do koprivničke Gradske vijećnice.
– Svatko može završiti utrku u određenom ritmu i tempu. Uvijek se sastanu tri-četiri grupe koje voze svojom brzinom. O tome koliko ste spremni ovisi koliko ćete minuta doći iza prvoga. Utrke većinom imaju nadmorske visine, što je znatno zahtjevnije, dok je naših 70 kilometara uglavnom ravno. Treba se samo posložiti u glavi, priključiti za kotač vozača koji je al pari po kondicijskoj spremi i uz smjene doći do kraja. Kada imate nekoga ispred sebe, do 30 posto vam je lakše biciklirati – objašnjava.
Na čelu pelotona, odnosno skupine biciklista u cestovnoj utrci, bit će policijski motor, a svega par raskrižja bit će nakratko zatvoreno.
– Biciklist znaju da se moraju držati prometnih pravila i voziti desnom stranom jer promet neće biti zatvoren – dodaje.
U Gabajevoj Gredi, kaže, imaju problem pasa koji izletavaju iz dvorišta. Kako ne bi došlo do neželjenih nesreća, zamolit će njihove vlasnike da ih zatvore te postaviti osobu zaduženu za nadziranje situacije.
Tko su glavni favoriti?
Očekivanja kažu kako će najbolji utrku završavati u razdoblju do dva sata pa se, u skladu s time, proglašenje pobjednika planira oko 13.30 sati. Dakako, to ovisi o kvaliteti biciklista koji će se naći u prvoj grupi koja će postaviti tempo.
Startninu, koja iznosi 50 kuna, uplatit će desetak vozača Rotora od kojih je, prema Tisaju, Damir Kukec u dobroj formi, kao i njegov sin Jan, član slovenskog tima Perutnina Ptuj.
– Uvijek netko može iznenaditi, svašta se može dogoditi. U biciklizmu nije potrebna samo snaga, već i sreća te taktika – zaključuje.