Tijekom prošle godine na održavanje komunalne infrastrukture na području Koprivnice utrošeno je 23.966.304,04 kune. Održavanje postojeće infrastrukture financira se iz sredstava komunalne naknade koja su tijekom prišle godine iznosila 24.175.000,00 kuna. To bi značilo da utrošena sredstva nisu premašila iznos koji je za održavanje predviđen.
Najveća stavka koja je financira iz komunalne naknade je održavanje nerazvrstanih cesta na koje se tijekom 2009. potrošilo gotovo 15 milijuna kuna.
ŽUC Gradu predaje neuređene derutne ceste
– Fenomen je Koprivnice da je aktom ministra, a na prijedlog našeg župana Korena 10, 5 kilometara javnih cesta pripalo pod nerazvrstane, a građani su plaćanjem komunalne naknade financirali održavanje tih cesta. Još nešto što Županijska uprava za ceste (ŽUC) voli raditi je da ceste koje propadaju predaje gradu na brigu – rekao je gradonačelnik Zvonimir Mršić.
Negodovanje građana zbog djelomične sanacije ulice imali smo priliku vidjeti u Goričkoj ulici u Koprivnici koja je samo djelomično obnovljena, a dio kod spoja s Novim Brežancom i Mažuranićevom ostao je neobnovljen.
– Dio Goričke koji nije obnovljen bila je dionica koja je pod upravom ŽUC-a. Urgirali smo da taj dio Goričke postane gradska cesta i da se popravi jer građani koji tamo žive plaćaju komunalnu naknadu. Nema razloga da im zbog dogovora oko toga koliki je dio njihove ulice u vlasništvu Grada, a koliki bi trebao održavati ŽUC, ulica ostane na pola uređena – napomenuo je Mršić.
Rekonstrukcija Basaričekove prije svega ostalog
Završetak radova u Goričkoj malo će pričekati jer je ove godine primarna rekonstrukcija Basaričekove. Ta će ulica smještena u samom centru grada tijekom 2010. biti uređena na zadovoljstvo njenih stanara, ali i vozača koji njome prolaze.
– Primarno je ove godine da se rekonstruira ulica Đure Basaričeka, a kad se to obavi onda se možemo upustiti u obavljanje drugih radova – napomenuo je Zvonimir Mršić.
Grad će u rekonstrukciju Basaričekove investirati pet i pol milijuna kuna. Tim će se sredstvima napraviti šest metara široki kolnik, staze za pješake i bicikliste kakve imamo uz ostale renovirane gradske prometnice, zamijeniti stare komunalne instalacije, zasadit će se novi drvored, a predviđeno je i uređenje tridesetak bočnih parkirališnih mjesta.
Najzanimljiviji dodatak Basaričekovoj svakako je izgradnja rotora na njenom križanju sa Opatičkom ulicom, Meštrovićevom i ulicom Tarašćice. Izgradnjom rotora znatno će se smanjiti gradski park, ali sigurnost prometa biti će na boljoj razini jer više neće dolaziti do zastoja, a i vozači će prilagoditi brzinu budući da će im biti jasno da kroz kružni tok ne mogu samo tako projuriti.
Nakon održavanja nerazvrstanih cesta, najskuplja stavka na koju je tijekom 2009. iz budžeta komunalne naknade utrošeno blizu tri i pol milijuna kuna je održavanje i uređenje javnih zelenih površina. Slijede troškovi električne energije u iznosu od 2.203.555,40 kuna koji su u odnosu na 2008. godinu veći oko 200 tisuća kuna, budući da je došlo do značajnog povećanja cijene električne energije.