Na prvi dan proljeća obilježava se i Međunarodni dan darovitih učenika, a tim povodom u koprivničkoj Osnovnoj školi Antun Nemčić Gostovinski cijeli tjedan provode se brojne aktivnosti u koje je uključen tim od desetak učitelja.
Tim predvodi koordinatorica Đurđica Pošta koja je u kratkim crtama pobrojala aktivnosti koje će se ovaj tjedan provoditi u školi.
– Eratostenov eksperiment, Hrvatski nobelovci, slaganje Rubickove kocke, pokusi iz kemije, istraživanja na temu voda, velikih europskih rijeka, šuma, izložba likovnih radova na temu ABACUS, istraživanje “genijalaca” koji su stvarali u prošlosti, sve to i na još mnogo toga fokusirali su se Nemčići uz pomoć svojih učitelja ovog tjedna – kaže Pošta.
Rad s potencijalno darovitim učenicima u hrvatskim školama temelji se na Pravilniku o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju darovitih učenika starom više od 30 godina. U međuvremenu su se izmijenile mnoge generacije malih bistrića, promijenili su se programi i kurikulumi, isplivale su nove potrebe svih učenika u obrazovanu 21. stoljeća, a onih darovitih još i više.
– Učitelji na svojim studijima rijetkom imaju priliku učiti o radu s darovitima pa se snalaze kako znaju i umiju. Stručni suradnici im mogu dati osnovnima saznanja o darovitosti i kako prepoznati darovitog učenika, ipak, ne mogu učitelji dati gotov recept kako prilagoditi nastavu potencijalno darovitom učeniku, tim više što je svaki učenik priča za sebe i ne postoji jedna “šablona” koja bi odgovarala baš svakom učeniku. Zbog toga su učitelji primorani sami istraživati, prilagođavati tuđe ideje i smišljati svoje radne materijale – objašnjava koordinatorica.
Pitanje rada s potencijalno darovitima u školi Antun Nemčić Gostovinski tematika je koja se često otvara na razrednim vijećima, a još više u neformalnom razmjenama ideja i misli među kolegama stručnjacima.
– Prepoznali smo taj rad kao potrebu škole u okviru koje žudimo z a dodatnim edukacijama i primjerima dobre prakse. Unatrag nekoliko godina škola je sudjelovala u gradskim projektima Znanje kao dar i Knowledge Well koji su tematizirali rad s darovitima, no potrebe za novim znanjima u ovom su području nepresušne, izmijenile su se generacije učenika, imamo mnogo novo zaposlenih, mahom mladih učitelja i učiteljica. Učitelji se mahom trude na sve načine zadovoljiti obrazovne i odgojne potrebe učenika, no i same ih neminovno povremeno preplavi osjećaj nemoći i neadekvatnosti. Taj problem nastojimo, barem djelomično, umanjiti edukacijom u inozemstvu u okviru Erasmus akreditacija – pojasnila je Pošta te na kraju naglasila da je rad s darovitim učenicima zahtjevan, često pun nepoznanica, izazovan i nesvakidašnji. Ipak, želja učitelja da pomognu svakom učeniku ispuniti svoj potencijal jača je od svih prepreka.