Željeznički most na rijeci Dravi kod Botova, dužine 300 i širine deset metara, bit će postavljen do kraja listopada ili početkom studenog potvrdili su iz Hrvatskih željeznica prilikom obilaska gradilišta. Krenulo je guranje željezne konstrukcije mosta pomoću hidrauličnih potiskivača i preko teflonskih ploča koje se nalaze na ležajevima, a kroz pet dana prvi dijelovi mogli bi biti na stupovima koji su izgrađeni u vodotoku Drave.
Most se gradi u sklopu projekta rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge Križevci – Koprivnica – državna granica vrijednog 350 milijuna eura. Za izvođače radova, izgradnja mosta, čija je vrijednost 26,3 milijuna eura, jedan je od najzahtjevnijih dijelova projekta, uz vijadukte i rekonstrukciju kolodvora Lepavina koji ima “tešku” konstrukciju terena.
– Do kraja listopada ili početkom studenog most će biti postavljen na stupove i tad kreće ugradnja potrebne opreme. Svi radovi na projektu odvijaju se predviđenom dinamikom i građevinski dio na cijeloj dionici trebao bi završiti do kraja iduće godine – kaže Mario Rašić, član projektnog tima HŽ infrastrukture.
Zasad je predviđeno da se, nakon puštanja u promet novog mosta, stari sruši, a kako “dupli” noseći stupovi u vodi ne bi remetili vodotok Drave. Postoji inicijativa da se stari most koristi kao biciklistički i bude svojevrsni muzejski izložak.
– To je zasad tako, ali ne znači da se ne može promijeniti odluka, što ne ovisi o nama. Po projektu je nakon izgradnje novog predviđeno rušenje starog mosta – dodao je.
Radove su malo usporili poremećaji na tržištu željeza, kao i potres u Turskoj jer su radnici izvođača radova, turskog Cengiza, morali pomoći svojim najbližima i jedno vrijeme nije ih bilo na gradilištu.
– Vjerujemo da će radovi završiti do kraja 2024., a nakon toga moramo ishoditi potrebne dozvole, tako da se puštanje pruge u promet predviđa u 2025. godini – rekao je Rašić.
Spomenimo, izgradnja novog kolodvora u Drnju također ide prema planu. Novi kolodvor će imati čak šest kolosijeka i bit će u funkciji prigradskog kolodvora.
– Postojeći kolodvori u Drnju i Botovu će se pretvoriti u otpremne te će imati gospodarsku svrhu. To znači da će se i dalje koristiti za utovar materijala za teretni promet – zaključio je Mario Rašić.