Danas je u promet pušten novoizgrađeni kolosijek preko novog željezničkog mosta Drava (Botovo). On povezuje željezničku infrastrukturu s mađarskom granicom te će preko mosta po prvi puta putovati vlakovi.
Projekt je vrijedan 350 milijuna eura, a sam most više od 23 milijuna eura. No, vrijednost je svakako i u tome što će se prometovati lakše, brže, a nadolazećim završetkom cijele dionice od Dugog Sela do mađarske granice stvorit će se prometni standard kakav još nismo imali, naglasio je Žarko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
– Otvaramo ovu dionicu pruge i prije svega čestitam HŽ Infrastrukturi, tvrtki Cengiz i svima koji rade na ovom projektu. Ovo je najveći aktivni građevinski projekt u Hrvatskoj. Lijepo je danas vidjeti ovaj impresivni objekt koji je građevinski iskorak jer je po prvi puta u Hrvatskoj na ovaj način nešto izgrađeno. Veselimo se napretku cijele dionice i očekujemo da će do kraja 2025. cijela dionica biti gotova i spojit će se s dionicom Dugo Selo-Križevci. Dakle, od Dugog Sela do mađarske granice će za godinu, godinu i pol biti sve kompletno gotovo i u fazi prometa. To znači da će se od Koprivnice do Zagreba putovati manje od sat vremena, što ne treba ni govoriti koliko znači za kvalitetu života ovog kraja, frekvencije ljudi, ali prije svega i robe – rekao je Tušek.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić dodao je još detalja o samom projektu, svemu što je napravljeno i što će se još napraviti do kraja 2025. godine.
– Puštamo u promet novih 2,5 kilometra pruge od granice do kolodvora Novo Drnje, dionicu na kojoj se nalazi ovaj impresivni most. Već je pušteno dosad ukupno 38 kilometara pruge od Križevaca do Koprivnice pa do granice. Ostalo je još četiri kilometra novog kolosijeka i rekonstrukcija starog. Također, napravit će se 40-ak novih objekata, rekonstruirati svi kolodvori i stajališta uz trasu… Trenutno smo na 75 posto izvedenosti i stići ćemo do kraja 2025. dovršiti – smatra Kršić.
Osvrnuo se i na dosadašnji most koji je bio u upotrebi, a mnogi su se pitali hoće li ga novi most “istisnuti” iz upotrebe. Zaključak je da – hoće.
– Bilo je nekih inicijativa lokalne zajednice da on ostane, ali nikada to nije zaživjelo, tako da će se on, sukladno projektu, ukloniti – zaključio je Kršić.
Predstavnik izvođača radova tvrtke Cengiz, Mehmet Yilmaz, osvrnuo se na samu izvedbu te najizazovnije dijelove gradnje mosta.
– Most je izveden tehnologijom potiskivanja. Najizazovniji radovi su bili u koritu Drave, gdje je bilo potrebno napraviti stupove mosta. Ti radovi su ovisili i o razini vode u samoj rijeci i gradnja stupova trajala je oko šest mjeseci – pojasnio je Yilmaz.
Podsjetimo, kolosijek je izgrađen u sklopu projekta “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica”, trenutačno najvećeg željezničkog projekta u Hrvatskoj.