Prošlo je gotovo godinu dana otkad smo pisali da je zagrebačka tvrtka Dirus projekt kupila nekoliko čestica zemljišta pored kampusa, na kojima će graditi novu benzinsku postaju. Sve to u međuvremenu je palo u vodu, jer iz Dirusa nikada nisu Gradu uplatili kupoprodajnu cijenu od gotovo milijun kuna, tako da je zemljište ostalo gradsko. Također, Gradu je ostala i kapara koju je uplatila zagrebačka tvrtka, a koja iznosi 87.000 kuna.
Početkom ove godine u Gradu su ponovili proceduru i bacili se u novu prodajnu avanturu spomenutih čestica, od kojih se dvije nalaze na Trgu Žarka Dolinara, a jedna na Peteranskoj cesti. Sve tri čestice su spojene i na njima nema ničega osim livade, a ukupna početna cijena im je 1,7 milijuna kuna. Za tu cifru budući vlasnik dobio bi gotovo 7000 metara kvadratnih, s time da se najveći dio odnosi na livadu na Peteranskoj cesti, koja je zasebno teška 870 tisuća kuna. Tamo je i viša cijena kvadrata i iznosi 290 kuna, dok je na Trgu Žarka Dolinara kvadratura niža za 80 kuna.
Bez interesa na prvoj javnoj dražbi
Prva javna dražba održana je u ponedjeljak u prostorijama Gradske uprave, no na njoj se nitko nije pojavio, iako određeni interes za zemljišta postoji. Rekao nam je to naš izvor iz grada, dodavši da su određeni interes pokazivali vlasnici pojedinih benzinskih postaja, za koje se, nadaju, da bi se i mogli javiti na jednoj od budućih dražbi, koje će se održavati svakog 10. u mjesecu.
Općenito gledano, interes za benzinskim postajama na toj lokaciji ne treba nas čuditi, jer će ionako prometna ulica ubuduće biti još prometnija. Naime, kao što smo nedavno pisali, u blizini se gradi novi, sjeverni ulaz u grad, koji će rasteretiti Čardu, a opteretiti Peteransku ulicu, s obzirom na to da će na nju spojiti nadvožnjak koji se ovih dana gradi u blizini Danice.
Inače, sličnu ideju oko benzinske postaje, u sklopu koje bi bio i fast food, imali su i u Dirus projektu, koji ionako u vlasništvu ima desetak pumpi diljem Hrvatske. Međutim, ideja nikada nije realizirana, a razlog se ne zna. Pokušali smo ga sami doznati, no iz Dirus projekta nikada nam nisu uzvratili na poziv ili, pak, odgovorili na e-mail. Neki kažu da su upali u novčane probleme, što nas ne bi čudilo, jer su im prihodi s dolaskom korone prilično pali. Primjerice, krajem 2020. godine iznosili su im oko 95 milijuna kuna, što je za 50-ak milijuna manje nego godinu ranije. Ipak, dobit je bila na sličnoj razini i iznosila je oko 1,8 milijuna kuna.
Tijekom 2020. godine smanjili su i broj zaposlenih s 98 na 90, dok podaci za 2021. godinu još nisu dostupni.
Dirus projekt pokupovao čestice na Zagrebačkoj cesti i predbilježio se na zemljište Sloge
S druge strane, priča o novčanim problemima ne drži vodu, jer je Dirus projekt i nakon toga bio prilično aktivan na koprivničkom tržištu. Kupili su nekoliko čestica na drugoj strani grada, točnije u Zagrebačkoj ulici, neposredno uz buduću školu na Podolicama. Tamo im je, također, namjera graditi benzinsku postaju, što su nam potvrdili u Gradu. Kažu da su vidjeli idejne projekte i da bi gradnja trebala početi već ove godine, a ulaz na novu postaju s dodatnim sadržajima poput restorana bio bi sa Zagrebačke ulice.
Međutim, to nije sve. Zagrebačka tvrtka predbilježila se i na zemljište u strogom centru grada, gdje je nekada poslovala Sloga. Bivša tvornica je napuštena i polurazrušena, a jedno vrijeme glasno se pričalo o dolasku Eurospina na tu lokaciju. Sloga-Gama i dalje je u vlasništvu, no krajem 2020. godine predbilježio se na pravo vlasništva i Dirus projekt, koji je, vjerojatno, uplatio neku kaparu. No, situacija je i dalje prilično nejasna, a radovi stoje. Nema Eurospina, nema radnika, nema nikakvih najava, a ni u Gradu ne znaju što se točno tamo događa. Kažu, vrijeme će pokazati.
Kako smo sami uspjeli neslužbeno doznati, navodno je problem birokratske prirode, odnosno nešto ne štima s papirima i tu je došlo do zastoja.
Inače, Dirus projekt je društvo sa sjedištem u Zagrebu, na čijem su čelu od sredine 2020. godine Branka Međugorac i Darko Mitrović. Tvrtka je u stopostotnom vlasništvu društva Golden trio, a osnovne djelatnosti su joj, između ostalog, proizvodnja, trgovina i transport naftnih derivata te projektiranje, građenje i uklanjanje građevina.